Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Młodzi pracownicy chcą zmieniać pracę

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 04-07-2016, 13:40

Na temat trudności przedsiębiorstw z pozyskiwaniem i zatrzymaniem w organizacji młodych pracowników, należących do pokolenia Y, napisano już wiele. Jednak poszukując najlepszych rozwiązań, pracodawcy często zapominają, że tzw. millenialsi to nie tylko obecni studenci, ale również doświadczeni pracownicy po trzydziestce, przygotowujący się do objęcia pierwszego stanowiska menedżerskiego. Zdaniem ekspertów Hays Poland, taka postawa może wkrótce pozbawić firmy wielu utalentowanych, przyszłych liderów biznesu.

Dobra strategia zarządzania pracownikami, będącymi na innym etapie kariery zawodowej oraz reprezentującymi różne pokolenia, jest efektem dobrze przemyślanych działań. Planując dalszy rozwój firmy oraz przygotowując długofalową strategię zatrudnienia, organizacje powinny pamiętać, że zagwarantowanie dostępu do kompetencji menedżerskich jest kluczowe dla powodzenia całego przedsięwzięcia. Dlatego tak ważnym jest, aby decydenci w firmie poświęcili swoją uwagę starszym przedstawicielom pokolenia Y, którzy w niedalekiej przyszłości będą zajmować stanowiska zarządcze. A jest to paląca kwestia, ponieważ według raportu Deloitte, cytowanego w najnowszym wydaniu Hays Journal, aż dwie trzecie millenialsów na świecie planuje zmienić pracę w ciągu najbliższych 4 lat. Ten potencjalny drenaż mózgów może być niezwykle niebezpieczny dla firm, zwłaszcza że przedstawiciele pokolenia Y stają się największą grupą na rynku pracy. Pytanie – jak zaspokoić ich potrzeby oraz zachęcić do dalszego rozwoju w strukturze organizacji.

Przedstawiciele pokolenia Y, w większym stopniu od poprzedników, cenią cel pracy bardziej niż pieniądze. Identyfikacja pracowników z kulturą organizacyjną firmy skutkuje zwiększoną lojalnością wobec pracodawcy, szczególnie wśród kadry kierowniczej średniego szczebla. − Komunikowany zewnętrznie nadrzędny cel organizacji musi być autentyczny i mieć odzwierciedlenie w rzeczywistych jej działaniach. – twierdzi Michał Młynarczyk, Managing Director w Hays Poland – To szczególnie istotne, ponieważ pracownicy zrobią więcej dla firmy, w którą wierzą. – dodaje. Duma z wykonywanej pracy jest nie tylko formą nagrody, ale też ważnym celem dla millenialsów.

Jak powszechnie wiadomo, kompetencje miękkie mają ogromne znaczenie w biznesie, szczególnie w kontekście stanowisk menedżerskich. Jednak jak pokazują różnorodne badania, większość millenialsów nie ma możliwości rozwijania umiejętności kierowniczych w miejscu pracy. – Mimo że pracownicy zawsze mogą zmienić pracę i pozbawić firmę swoich kompetencji, to jestem zdania, że warto ponieść ryzyko i inwestować w ich rozwój. – uważa Michał Młynarczyk – Szczególnie, że taka postawa firmy zwiększa lojalność personelu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 015) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH