Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mocny wzrost sprzedaży detalicznej, produkcja nie zostaje w tyle

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/PR
  • Data: 19-07-2016, 14:57
Mocny wzrost sprzedaży detalicznej, produkcja nie zostaje w tyle
Roman Przasnyski, Główny Analityk Gerda Broker. Fot. Gerda Broker

W czerwcu produkcja przemysłowa wzrosła o 6 proc., kontynuując pozytywną tendencję i zapowiadając poprawę dynamiki PKB. Wzrostowi gospodarczemu sprzyjać też będzie wzrost popytu konsumpcyjnego, widoczny w silnej zwyżce sprzedaży detalicznej o 4,6 proc. - mówi Roman Przasnyski, Główny Analityk Gerda Broker.

- Po nieco rozczarowujących wynikach z poprzednich miesięcy, produkcja przemysłowa ruszyła mocniej w górę, zwyżkując w czerwcu o 6 proc. Co prawda wyższą, sięgającą 6,7 proc. dynamiką wykazała się w lutym, ale czerwcowe dane sugerują, że pozytywna tendencja umacnia się i w kolejnych miesiącach powinniśmy obserwować dalszą poprawę sytuacji. Można jednak mieć coraz więcej wątpliwości, czy doprowadzi ona do osiągnięcia założonego przez rząd przyspieszenia wzrostu PKB do 3,8 proc., szczególnie jeśli spojrzeć na sytuację w budownictwie. Produkcja budowlano-montażowa wciąż bowiem znajduje się w dołku i wychodzi z niego bardzo powoli - mówi Roman Przasnyski, Główny Analityk Gerda Broker. W czerwcu była niższa niż w ubiegłym roku o 13 proc.

Dodaje, że to co prawda wynik minimalnie lepszy niż majowy spadek o 13,7 proc., ale do bardziej wyraźnej poprawy sytuacji wciąż daleko. Trudno będzie ją osiągnąć bez przyspieszenia w inwestycjach, na które wciąż czekamy. Zanosi się na to, że większe projekty, współfinansowane ze środków Unii Europejskiej, pozytywnie wpłyną na naszą gospodarkę w większej skali dopiero w przyszłym roku.

- Do tego czasu nadzieje na podtrzymanie dobrego tempa wzrostu gospodarczego pokładać wypada w konsumpcji. W czerwcu sprzedaż detaliczna była wyższa niż w tym samym miesiącu 2015 r. o 4,6 proc. (w cenach stałych wzrost sięgnął aż 6,5 proc.). To wynik znacznie lepszy niż oczekiwane 3,7 proc., pokazujący wreszcie większy optymizm konsumentów. W tym roku śmielej dokonywali zakupów jedynie w lutym, gdy sprzedaż wzrosła o 6,2 proc. Wszystko wskazuje na to, że mamy do czynienia z pierwszymi efektami wzrostu zatrudnienia i średniego wynagrodzenia oraz uruchomienia programu 500 plus - mówi Roman Przasnyski.

Zaznacza, że podobnie jak w poprzednich miesiącach, największą dynamikę notowano w sprzedaży pojazdów samochodowych (wzrost o 13,6 proc.), odzieży i obuwia (16 proc.), farmaceutyków i kosmetyków (11,3 proc.) oraz mebli, sprzętu RTV i AGD (13,7 proc.).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 621) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.