Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Moralność płatnicza wciąż słaba

Dziś o ubezpieczeniu należności myślą nie tylko przedsiębiorcy, którzy w przeszłości mieli złe doświadczenia ze swoimi odbiorcami, ale także firmy pragnące zabezpieczyć się przed niespodziewanymi problemami.

Moralność płatnicza wciąż słaba
Marcin Kaczmarek, dyrektor oddziału Coface w Krakowie (fot. mat. pras.)

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 07-07-2015, 14:53

Jeszcze do niedawna porównywano poniesione straty spowodowane niezapłaconymi należnościami z kosztem ubezpieczenia i dopiero na tej podstawie decydowano się na wykupienie polisy. Obecnie przedsiębiorca już ma świadomość, że brak zabezpieczenia jest rozwiązaniem zdecydowanie droższym. Można zatem stwierdzić, że firmy przestają postrzegać ubezpieczenie jedynie jako zabezpieczenie przed niewypłacalnością, a traktują je jako instrument na stałe wpisany w politykę finansową i handlową przedsiębiorstwa.

Praktyka pokazuje, że wiele firm już ubezpieczonych w znaczny sposób zwiększyła swoje obroty. - Wahania koniunktury i trudności, na jakie napotykają przedsiębiorcy wpływają na pogorszenie dyscypliny płatniczej firm. Choć od kilku kwartałów notujemy nieznaczny spadek ilości upadłości w Polsce, to nadal jesteśmy na szarym końcu jeśli chodzi o moralność płatniczą w UE. Tylko około 40 proc. faktur płaconych jest w naszym kraju w terminie, za to ponad 10 proc. zobowiązań regulowanych jest z opóźnieniem przekraczającym 90 dni - komentuje Marcin Kaczmarek, dyrektor oddziału Coface w Krakowie.

- Największe opóźnienia w branży spożywczej generują małe firmy hurtowe i detaliści, często przetrzymując płatności i w ten sposób kredytując swoją bieżącą działalność. Sytuacja segmentu sprzedaży hurtowej i detalicznej wciąż nie jest stabilna - presja na marże, bardzo duża konkurencja i malejące przychody, to bolączka wielu hurtowników czy detalistów. Dlatego też warto jest szukać rozwiązań pozwalających na zabezpieczenie własnej płynności finansowej i uniknięcie kłopotów wynikających z problemów naszych kontrahentów. Ma to szczególne znaczenie dla firm z sektora MSP , gdyż ich możliwości utrzymania płynności w przypadku kłopotów ze ściąganiem należności są mniejsze - dodaje.

Ubezpieczyciel wchodzi w relacje sprzedawca-klient jako strona trzecia, która nie tylko ma działać doraźnie w sytuacji dużej szkody (bankructwa), ale czuwać nad bieżącym spływem należności od całej masy małych i średnich odbiorców. Ta funkcja ubezpieczenia, czyli stały monitoring płatności odbiorców w sposób naturalny poprawia płynność przedsiębiorców ubezpieczonych. Potencjalny dłużnik zdaje sobie sprawę (widząc pieczęcie na fakturze z logiem ubezpieczyciela), że przy opóźnieniu płatności do firmy ubezpieczonej będzie miał problem z uzyskaniem limitu, a co za tym idzie kredytu kupieckiego od innych ubezpieczonych dostawców.

więcej informacji:

Bomi RSS ALERT    /    Coface Poland RSS ALERT    /    Marcin Kaczmarek RSS ALERT    /    ubezpieczenia należności RSS ALERT    /    moralność płatnicza RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.224.8
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.