Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

MPiT apeluje do przedsiębiorców o usuwanie z CEIDG zdublowanych wpisów

Przedsiębiorcy, którzy mają więcej niż jeden aktywny lub zawieszony wpis w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, powinni to skorygować do 30 kwietnia. Po tym terminie MPiT ma usuwać zdublowane wpisy - mówi Zbigniew Wojciechowski z resortu przedsiębiorczości i technologii.

MPiT apeluje do przedsiębiorców o usuwanie z CEIDG zdublowanych wpisów
fot. shutterstock

Jak zaznaczył w rozmowie z PAP Wojciechowski, zastępca dyrektora departamentu małych i średnich przedsiębiorstw w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii wszyscy, których dotyczy ten problem, zostali o tym poinformowani listownie. Każdy przedsiębiorca może również samodzielnie sprawdzić, czy problem zdublowanego wpisu dotyczy także jego. "Wystarczy odwiedzić stronę CEIDG i przez formularz wyszukać swój wpis - po numerze NIP, REGON czy danych adresowych" - wyjaśnił.

Wskazał, że problem zdublowanych wpisów dotyczy ok. 2 tys. spośród ponad 2 mln przedsiębiorców zarejestrowanych w systemie CEIDG. "Sytuacja, w której przedsiębiorca ma dwa wpisy w CEIDG, a to są nierzadko wpisy z różnymi danymi, na przykład adresowymi, czy dotyczącymi rodzaju prowadzonej działalności, wprowadza w błąd zarówno potencjalnych kontrahentów, jak i organy państwowe" - tłumaczył Zbigniew Wojciechowski.

Do 30 kwietnia przedsiębiorcy, którzy mają zdublowane wpisy, powinni więc skorygować swoje dane. W przeciwnym wypadku powinni się liczyć z usunięciem swoich wpisów, jeżeli nie zawierają one wszystkich wymaganych informacji. "Jeśli w obu wpisach danego przedsiębiorcy brakuje danych, takich jak NIP, kod PKD, adres do doręczeń czy informacja o obywatelstwie, efektem może być wykreślenie z CEIDG obu wpisów. Wynika to z ustawy Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo przedsiębiorców wchodzącej w skład pakietu Konstytucji Biznesu" - przestrzegł Zbigniew Wojciechowski. "Aby uniknąć tej sytuacji, zachęcamy przedsiębiorców do wizyty w urzędzie gminy lub miasta i uporządkowania swojej sytuacji w CEIDG" - zaapelował wicedyrektor z MPiT.

Wyjaśnił, że "zdublowane" wpisy to zaszłość historyczna. "Przed wprowadzeniem w życie CEIDG, tj. rejestru o charakterze ogólnokrajowym, czyli do 31 grudnia 2011 r., rejestry były prowadzone w gminach. Zdarzało się więc, że przedsiębiorcy mieli wpis w więcej niż jednej gminie. Mogło to np. wynikać z przeprowadzek i zakładania kolejnej działalności bez poinformowania o zamknięciu poprzedniej. Gdy połączono dane z rejestrów gminnych, okazało się, że są przedsiębiorcy z więcej niż jednym aktywnym wpisem w CEIDG" - wyjaśnił. Dodał, że obecnie ogólnopolski system Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej blokuje możliwość dublowania wpisów.

więcej informacji:

przedsiębiorcy RSS ALERT    /    firmy RSS ALERT    /    gospodarka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.239.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.