Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

MPiT uruchamia program "Moda na Eksport". Ma pomóc w ekspansji zagranicznej polskich firm

Program Moda na Eksport ma służyć ekspansji polskiej przedsiębiorczości, produktów i myśli technologicznej na międzynarodowe rynki - mówił w Sejmie wiceminister przedsiębiorczości i technologii Marcin Ociepa, przedstawiając projekt resortu Moda na Eksport.

MPiT uruchamia program
Marcin Ociepa, fot. MPiT

W Polsce tylko co piąta firma jest w jakikolwiek sposób powiązana z rynkami międzynarodowymi. "Oznacza to, że wyniki polskiego eksportu są w dużym stopniu uzależnione od wahań koniunkturalnych gospodarek UE" - mówiła w czwartek w Sejmie Ewa Malik (PiS).

Tę sytuację można zmienić poprzez dywersyfikację geograficzną, jak i produktową polskiego eksportu - przekonywała. Przypomniała, że 80 proc. naszego eksportu trafia na rynek UE, w tym 28 proc. tylko do Niemiec. "Tylko 8,5 proc. naszego eksportu to towary zaawansowane technologicznie, a motorem wzrostu eksportu są firmy z kapitałem zagranicznym - 70 proc. udziału" - wyliczyła.

Przekonywała, że najlepszą drogą do osiągnięcia długoterminowych celów internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw jest "angażowanie jak największej liczby podmiotów w działalność międzynarodową, a następnie wspieranie ich w ekspansji eksportowej oraz kapitałowej" - podkreśliła.

Ma temu służyć opracowywany obecnie w MPiT, jak mówiła, "nowy, zintegrowany system promocji gospodarki", którego celem jest umacnianie międzynarodowego wizerunku naszego kraju, "jako państwa, z którym warto współpracować". Chodzi m.in. o poprawę rozpoznawalności polskich produktów i usług za granicą.

Jak wyjaśnił we wtorek wiceszef MPiT, działania podjęte w ramach programu Moda na Eksport to m.in. motywowanie przedsiębiorców do eksportu, wspieranie ich w znalezieniu kontrahenta, czy oferowanie instrumentów finansowania i ubezpieczania eksportu. "Firmy borykają się z brakiem kapitału i zasobów ludzkich, z obawami przed ryzykiem, nieznajomością warunków dostępu do rynków, języków obcych" - mówił Ociepa.

Według niego istotnym elementem programu jest zmiana świadomości naszych przedsiębiorców. "Rynek polski jest całkiem dużym rynkiem i dla wielu przedsiębiorców wystarczającym, żeby uzyskać satysfakcję z działalności gospodarczej. To pułapka (...). Próbujemy ją ominąć poprzez mobilizację przedsiębiorców do ekspansji, ułatwianie im jej" - wskazał. Jeśli obawiają się braku kapitału, mogą sięgnąć po produkty BGK, obawiają się ryzyka - ubezpieczyć się w ramach KUKE, jeśli obawiają się znajomości rynku na miejscu mogą dotrzeć do zagranicznego biura handlowego PAIH - wyliczał.

więcej informacji:

Marcin Ociepa RSS ALERT    /    Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii RSS ALERT    /    ekspansja RSS ALERT    /    ekspansja zagraniczna polskich firm RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT    /    Moda na Eksport RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.99.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.