Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

MRiRW chce zwiększyć efektywność funduszy promocji żywności

  • Autor: PAP
  • Data: 31-05-2017, 17:02
MRiRW chce zwiększyć efektywność funduszy promocji żywności
Jacek Bogucki, fot. PTWP

Ministerstwo rolnictwa chce poprawić efektywność funduszy promocji, aby wzmocnić markę polskiej żywności na świecie - mówił wiceminister Jacek Bogucki podczas uroczystości wręczenia nominacji członkom komisji zarządzających funduszami promocji.

Od początku roku obowiązuje znowelizowana ustawa o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych. Zgodnie z nią, w komisjach ma być więcej przedstawicieli rolników. Obecnie jest tam po 5 przedstawicieli producentów, po 3 przedstawicieli przetwórców oraz po 1 przedstawicielu Krajowej Rady Izb Rolniczych.

150 kandydatów do 9 komisji zgłosiło ponad 60 organizacji. Nominacje otrzymała tylko część z nich. W środę komisje zarządzające poszczególnymi funduszami miały swoje pierwsze posiedzenia.

Bogucki zaznaczył, że fundusze promocji dysponują znaczącymi środkami, liczonymi w milionach złotych - pieniądze te można bardziej efektywnie niż dotąd wykorzystać na promowanie polskiej marki na świecie. Jego zdaniem jest dużo do zrobienia na rynku unijnym, gdzie są próby podważania dobrej jakości polskich produktów. Chodzi o czarny pijar stosowany przez niektóre kraje UE - wyjaśnił.

Istotne jest też promowanie polskiej żywności na rynku wewnętrznym, gdzie trafia zdecydowana większość produktów. Zdaniem resortu powinny one mieć oznakowanie "produkt polski". Wiceminister uważa, że polscy konsumenci powinni być świadomi pochodzenia produktów i jakości surowców.

"Pracujemy nad zmianą przepisów wykonawczych dotyczących funkcjonowania funduszy promocji, aby zapewnić większą transparentność wydawania środków" - poinformował Bogucki.

W konsultacjach znajduje się projekt strategii polskiej żywności. "Chcemy, żeby to był dokument społeczno-rządowy, dlatego prosimy o zaangażowanie się w prace nad nim" - zaapelował. W dokumencie zostanie określone, jak będziemy promować polską żywność w najbliższych latach z udziałem środków publicznych, ale także funduszy.

Szef Agencji Rynku Rolnego Łukasz Hołubowski poinformował, że w ubiegłym roku Agencja zmieniła podejście do promocji żywności. Przede wszystkim "stawiamy na współpracę" - powiedział. Zapewnił, że ARR będzie wspierała te działania poprzez właściwe administrowanie funduszami. M.in. prowadzi szereg szkoleń nt. nowych form komunikacji, form marketingowych i pokazuje różne pomysły na wykorzystanie pieniędzy. Hołubowski ocenił, że wcześniej nie zawsze były one wydawane właściwie, np. zdarzało się, że członkowie komisji płacili sobie za wystąpienia publiczne czy też przeznaczano duże kwoty na małe lokalne imprezy.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.