Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

MRiRW chce zwiększyć efektywność funduszy promocji żywności

  • Autor: PAP
  • Data: 31-05-2017, 17:02
MRiRW chce zwiększyć efektywność funduszy promocji żywności
Jacek Bogucki, fot. PTWP

Ministerstwo rolnictwa chce poprawić efektywność funduszy promocji, aby wzmocnić markę polskiej żywności na świecie - mówił wiceminister Jacek Bogucki podczas uroczystości wręczenia nominacji członkom komisji zarządzających funduszami promocji.

Od początku roku obowiązuje znowelizowana ustawa o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych. Zgodnie z nią, w komisjach ma być więcej przedstawicieli rolników. Obecnie jest tam po 5 przedstawicieli producentów, po 3 przedstawicieli przetwórców oraz po 1 przedstawicielu Krajowej Rady Izb Rolniczych.

150 kandydatów do 9 komisji zgłosiło ponad 60 organizacji. Nominacje otrzymała tylko część z nich. W środę komisje zarządzające poszczególnymi funduszami miały swoje pierwsze posiedzenia.

Bogucki zaznaczył, że fundusze promocji dysponują znaczącymi środkami, liczonymi w milionach złotych - pieniądze te można bardziej efektywnie niż dotąd wykorzystać na promowanie polskiej marki na świecie. Jego zdaniem jest dużo do zrobienia na rynku unijnym, gdzie są próby podważania dobrej jakości polskich produktów. Chodzi o czarny pijar stosowany przez niektóre kraje UE - wyjaśnił.

Istotne jest też promowanie polskiej żywności na rynku wewnętrznym, gdzie trafia zdecydowana większość produktów. Zdaniem resortu powinny one mieć oznakowanie "produkt polski". Wiceminister uważa, że polscy konsumenci powinni być świadomi pochodzenia produktów i jakości surowców.

"Pracujemy nad zmianą przepisów wykonawczych dotyczących funkcjonowania funduszy promocji, aby zapewnić większą transparentność wydawania środków" - poinformował Bogucki.

W konsultacjach znajduje się projekt strategii polskiej żywności. "Chcemy, żeby to był dokument społeczno-rządowy, dlatego prosimy o zaangażowanie się w prace nad nim" - zaapelował. W dokumencie zostanie określone, jak będziemy promować polską żywność w najbliższych latach z udziałem środków publicznych, ale także funduszy.

Szef Agencji Rynku Rolnego Łukasz Hołubowski poinformował, że w ubiegłym roku Agencja zmieniła podejście do promocji żywności. Przede wszystkim "stawiamy na współpracę" - powiedział. Zapewnił, że ARR będzie wspierała te działania poprzez właściwe administrowanie funduszami. M.in. prowadzi szereg szkoleń nt. nowych form komunikacji, form marketingowych i pokazuje różne pomysły na wykorzystanie pieniędzy. Hołubowski ocenił, że wcześniej nie zawsze były one wydawane właściwie, np. zdarzało się, że członkowie komisji płacili sobie za wystąpienia publiczne czy też przeznaczano duże kwoty na małe lokalne imprezy.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH