Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

MRiRW: "Polska smakuje" - pod takim szyldem będzie promowana polska żywność

  • Autor: PAP
  • Data: 29-11-2017, 13:44
MRiRW:
fot. shutterstock

"Polska smakuje" - to hasło, z którym ma kojarzyć się promocja polskiej żywności na świecie - mówił w środę wiceminister rolnictwa Jacek Bogucki, przedstawiając na konferencji prasowej opracowaną przez resort strategię promocji żywności.

Ministerstwo rolnictwa opracowało strategię promocji żywności, która opiera się na idei spójnej, dynamicznej i ukierunkowanej polityki promocji produktów żywnościowych, dostosowanej do potrzeb sektora rolno-spożywczego. Przyjęte rozwiązania oparte zostały na bazie dokumentów programowych: Programu działań MRiRW na lata 2015-2019 oraz Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju - poinformował wiceminister Bogucki.

Jak zaznaczył, żywność promowana jest przez cały czas, ale często tym działaniom brakuje spójności i koordynacji. Opracowana przez resort strategia ma zwiększyć konkurencyjność polskiej żywności na światowych rynkach poprzez wzrost rozpoznawalności marki polskich produktów i pozytywny wizerunek polskiej żywności. Strategia ma też doprowadzić do zwiększenia wartości wywozu polskiej żywności, dywersyfikacji kierunków eksportu m.in. poprzez otwieranie nowych rynków zbytu.

Wiceminister dodał, że współdziałanie i koordynacja działań promocyjnych wpłynie na lepsze wykorzystanie środków unijnych (m.in. przeznaczonych na promocję) i krajowych przeznaczanych na ten cel (m.in. pochodzących z Funduszy Promocji).

"W tym celu strategia określa jednolite ramy komunikacji, w których rekomenduje się stosowanie w działaniach promocyjnych lub informacyjnych dotyczących produktów żywnościowych, spójnego znaku słowno-graficznego +Polska smakuje+, który jednoznacznie będzie się kojarzył z polskim sektorem rolno-spożywczym" - powiedział wiceminister. Chodzi także o zsynchronizowane w czasie i przestrzeni działań promocyjnych poprzez wspólną powierzchnię wystawiennicza na targach, jak też stosowanie jednolitego przekazu, że polskie rolnictwo jest innowacyjne, polska żywność jest wysokiej jakości, naturalna i smaczna - tłumaczył.

Strategia wyznacza priorytetowe kierunki promocji, które koncentrują się na 14 perspektywicznych rynkach. Są to: w Azji - Chiny i Tajwan, Indie, Japonia, Singapur, Wietnam, Kazachstan; w Afryce - Algieria, Egipt, Republika Południowej Afryki; w Ameryce Północnej - Kanada, USA; w Europie Wschodniej - Białoruś, na Bliskim Wschodzie - Arabia Saudyjska, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Iran - wyliczał Bogucki. Zaznaczył, że produkty rolno-spożywcze będą też promowane w krajach unijnych, które są największym odbiorcą polskiej żywności.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH