Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

MSZ przygotowuje plan wyjścia z kryzysu wizerunkowego polskiej żywności

  • Autor: PAP
  • Data: 15-05-2013, 15:56
MSZ przygotowuje plan wyjścia z kryzysu wizerunkowego polskiej żywności
Fot. za Tesco

Międzyresortowy zespół roboczy opracuje strategię promocji polskiej żywności oraz przygotuje plan wyjścia z obecnego kryzysu wizerunkowego w tym zakresie - zdecydowała obradująca w środę pod przewodnictwem szefa MSZ Radosław Sikorskiego Rada Promocji Polski.

Rada Promocji Polski jest międzyresortowym gremium, które koordynuje działania promocyjne naszego kraju; jest organem doradczym prezesa Rady Ministrów. W jej skład wchodzą przedstawiciele m.in. ministerstw: gospodarki, rolnictwa, nauki i szkolnictwa wyższego, kultury i dziedzictwa narodowego, sportu i turystyki, rozwoju regionalnego i finansów.

Ze względu na kryzysową sytuację wokół wizerunku polskiej żywności, zwłaszcza w Czechach i na Słowacji, drugie w tym roku posiedzenie Rady było w całości poświęcone temu problemowi.

"Z przykrością muszę stwierdzić, że nasze spotkanie jest bardzo na czasie" - powiedział cytowany w komunikacie szef MSZ Radosław Sikorski, otwierając nadzwyczajne posiedzenie, zamknięte dla mediów.

Jak podkreślił minister, eksport polskiej żywności, którego wartość w 2012 r. wyniosła 17,5 mld euro sprawia, że jest to sprawa najwyższej wagi dla całego państwa. "A więc trzeba rozpisać zadania na całe państwo" - podkreślił szef polskiej dyplomacji. Jak dodał, jedna zła informacja dotycząca polskiej żywności niszczy bowiem tysiąc innych działań promujących Polskę.

Wiceminister spraw zagranicznych Beata Stelmach, która uczestniczyła w posiedzeniu Rady Promocji Polski powiedziała PAP, że zostało ono zwołane, ponieważ mamy nadzwyczajną sytuację związaną z wizerunkiem polskiej żywności.

Jak dodała, środowa dyskusja dotyczyła przyczyn pogarszającego się wizerunku polskiej żywności, a także działań, które należy podjąć w krótko-, średnio- i długookresowej perspektywie, by ten wizerunek naprawić.

"Nie jest oczywiście tak, że znajdujemy się w punkcie startu; jesteśmy mocno zaawansowani w opracowywaniu działań, które muszą być podjęte zarówno w kraju po to, by wyeliminować problemy, jak i za granicą, by odbudować nadszarpnięty wizerunek polskiej żywności" - zaznaczyła Stelmach.

Przypomniała, że Rada na posiedzeniu w połowie lutego podjęła decyzję o powołaniu kilku zespołów roboczych do realizacji ważnych projektów promocyjnych, w tym projektu "Promocja polskiej żywności i agroturystyki". W jej skład wchodzi przedstawiciel ministerstwa rolnictwa oraz zaproszeni przez niego przedstawiciele instytucji publicznych, samorządów czy biznesu.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Obywatel 27-05-2013, 01:20:
Posiedzenie nie do końca było na czasie - zaliczono spore opóźnienie, ponieważ eskalacja czeskich i słowackich ataków na naszą żywność miała miejsce kilka miesięcy temu. Ale to dobra lekcja na przyszłość - nie można sobie pozwolić, by do takich sytuacji w ogóle dochodziło. Trzeba dbać o jakość polskich produktów oraz o ich dobry wizerunek w innych krajach. Hasło: reklama dźwignią handlu nie wzięło się z kosmosu - warto się do niego zastosować i przełożyć na wszystkie sektory gospodarki.
  • reformator 19-05-2013, 08:27:
Wprowadźmy Szariat, Szabas, Pesach, Jom Kippur, Chanuka, Purim i jeszcze parę innych. Kalemba and his boys poddadza sie obrzezaniu. Kasy będzie jak lodu i wszyscy beda szczesliwi... :p
  • pijar 16-05-2013, 23:29:
Musimy sie zdecydowac, czy chcemy sprzedawac w Europie, czy karmic arabow i zydow. Jezeli w Europie - to mozna promowac wizerunek zywnosci produkowanej w humanitarny sposob. albo od razu przerzucic sie na halal i kosher. I najlepiej wprowadzic szariat - na wszelki wypadek, aby produkt lepiej sie sprzedawal.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.