Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

MSZ przygotowuje plan wyjścia z kryzysu wizerunkowego polskiej żywności

  • Autor: PAP
  • Data: 15-05-2013, 15:56
MSZ przygotowuje plan wyjścia z kryzysu wizerunkowego polskiej żywności
Fot. za Tesco

Międzyresortowy zespół roboczy opracuje strategię promocji polskiej żywności oraz przygotuje plan wyjścia z obecnego kryzysu wizerunkowego w tym zakresie - zdecydowała obradująca w środę pod przewodnictwem szefa MSZ Radosław Sikorskiego Rada Promocji Polski.

Rada Promocji Polski jest międzyresortowym gremium, które koordynuje działania promocyjne naszego kraju; jest organem doradczym prezesa Rady Ministrów. W jej skład wchodzą przedstawiciele m.in. ministerstw: gospodarki, rolnictwa, nauki i szkolnictwa wyższego, kultury i dziedzictwa narodowego, sportu i turystyki, rozwoju regionalnego i finansów.

Ze względu na kryzysową sytuację wokół wizerunku polskiej żywności, zwłaszcza w Czechach i na Słowacji, drugie w tym roku posiedzenie Rady było w całości poświęcone temu problemowi.

"Z przykrością muszę stwierdzić, że nasze spotkanie jest bardzo na czasie" - powiedział cytowany w komunikacie szef MSZ Radosław Sikorski, otwierając nadzwyczajne posiedzenie, zamknięte dla mediów.

Jak podkreślił minister, eksport polskiej żywności, którego wartość w 2012 r. wyniosła 17,5 mld euro sprawia, że jest to sprawa najwyższej wagi dla całego państwa. "A więc trzeba rozpisać zadania na całe państwo" - podkreślił szef polskiej dyplomacji. Jak dodał, jedna zła informacja dotycząca polskiej żywności niszczy bowiem tysiąc innych działań promujących Polskę.

Wiceminister spraw zagranicznych Beata Stelmach, która uczestniczyła w posiedzeniu Rady Promocji Polski powiedziała PAP, że zostało ono zwołane, ponieważ mamy nadzwyczajną sytuację związaną z wizerunkiem polskiej żywności.

Jak dodała, środowa dyskusja dotyczyła przyczyn pogarszającego się wizerunku polskiej żywności, a także działań, które należy podjąć w krótko-, średnio- i długookresowej perspektywie, by ten wizerunek naprawić.

"Nie jest oczywiście tak, że znajdujemy się w punkcie startu; jesteśmy mocno zaawansowani w opracowywaniu działań, które muszą być podjęte zarówno w kraju po to, by wyeliminować problemy, jak i za granicą, by odbudować nadszarpnięty wizerunek polskiej żywności" - zaznaczyła Stelmach.

Przypomniała, że Rada na posiedzeniu w połowie lutego podjęła decyzję o powołaniu kilku zespołów roboczych do realizacji ważnych projektów promocyjnych, w tym projektu "Promocja polskiej żywności i agroturystyki". W jej skład wchodzi przedstawiciel ministerstwa rolnictwa oraz zaproszeni przez niego przedstawiciele instytucji publicznych, samorządów czy biznesu.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Obywatel 27-05-2013, 01:20:
Posiedzenie nie do końca było na czasie - zaliczono spore opóźnienie, ponieważ eskalacja czeskich i słowackich ataków na naszą żywność miała miejsce kilka miesięcy temu. Ale to dobra lekcja na przyszłość - nie można sobie pozwolić, by do takich sytuacji w ogóle dochodziło. Trzeba dbać o jakość polskich produktów oraz o ich dobry wizerunek w innych krajach. Hasło: reklama dźwignią handlu nie wzięło się z kosmosu - warto się do niego zastosować i przełożyć na wszystkie sektory gospodarki.
  • reformator 19-05-2013, 08:27:
Wprowadźmy Szariat, Szabas, Pesach, Jom Kippur, Chanuka, Purim i jeszcze parę innych. Kalemba and his boys poddadza sie obrzezaniu. Kasy będzie jak lodu i wszyscy beda szczesliwi... :p
  • pijar 16-05-2013, 23:29:
Musimy sie zdecydowac, czy chcemy sprzedawac w Europie, czy karmic arabow i zydow. Jezeli w Europie - to mozna promowac wizerunek zywnosci produkowanej w humanitarny sposob. albo od razu przerzucic sie na halal i kosher. I najlepiej wprowadzic szariat - na wszelki wypadek, aby produkt lepiej sie sprzedawal.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH