Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu danych produktowych

Badania i analizy prowadzone przez światową organizację GS1, wskazują na to, że kluczowym elementem wpływającym na opłacalność wymiany handlowej jest prawidłowe przygotowanie danych produktowych – mówi dr inż. Krzysztof Muszyński, Instytut Logistyki i Magazynowania – GS1 Polska.

Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu danych produktowych
fot. Unsplash

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 26-07-2019, 12:07

Zważywszy na potrzebę dostępu do tych danych zarówno w obsłudze tradycyjnej B2B (Business to Business), jak i w eCommerce (B2C Business to Customer) również i w Polsce przeprowadzono weryfikację stanu jakości informacji produktowych.

GS1 Polska wraz z jedną z największych sieci handlowych uruchomiła projekt sprawdzający prawidłowość odwzorowania danych przesyłanych przez dostawców.

Pierwsza część badania obejmowała porównanie danych pozyskanych z excelowych kart produktowych z informacjami pochodzącymi z systemu kupieckiego.

Natomiast druga część, zaplanowana na jesień 2019 roku, przewiduje sprawdzenie tych samych danych, jednak zebranych za pomocą nowoczesnego systemu GDSN – Global Data Synchronisation Network, czyli standardu zwanego inaczej Globalną Siecią Synchronizacji Danych.

Dziś bowiem rynek poszukuje rozwiązań, które umożliwiają jednolite i ustrukturyzowane przesyłanie informacji produktowych, dzięki czemu firmy nie tracą kontroli nad tworzeniem i przetwarzaniem tzw. Big Data .

Pierwszy etap to badanie porównawcze danych przed wdrożeniem środowiska GDSN, służącego do automatycznego przesyłania informacji produktowych. W ramach porównania zostały pobrane dane od ośmiu wytypowanych dostawców testowych oraz pełny opis tych samych jednostek handlowych (GTIN-ów) pobranych z systemu kupieckiego badanej sieci handlowej.

W celu przygotowania uczestników do badań przesłano im komplet informacji dotyczących wymogów informacyjnych wskazując m.in. minimalną specyfikację, zawierającą następujące atrybuty na wszystkich poziomach hierarchii opakowaniowej:

- GTIN jednostki opakowaniowej,
- nazwa marki, nazwa produktu, krótka nazwa produktu (np. na paragon),
- opis produktu, skład produktu,
- rodzaj opakowania (jednostka podstawowa/konsumencka; zgrzewka, karton, paleta, inne),
- polska klasyfikacja PKWiU,
- wymiary opakowania W/S/G, Jednostka miary wymiarów,
- zawartość netto, Jednostka miary zawartości brutto,
- waga opakowania brutto, Jednostka miary wagi brutto,
- kraj pochodzenia produktu,
- minimalna i maksymalna temperatura przechowywania.

W przypadku opisu palety, wyszczególniono również dodatkowe informacje paletyzacyjne w tym liczbę warstw, liczbę jednostek na warstwie, liczbę jednostek na palecie, wysokość brutto palety.

więcej informacji:

GS1 Polska RSS ALERT    /    etykietowanie produktów RSS ALERT    /    Krzysztof Muszyński RSS ALERT    /    dane produktowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.38.146
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.