Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Na rynku opakowań dla żywności jest miejsce na innowacje

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 25-05-2015, 13:36
Na rynku opakowań dla żywności jest miejsce na innowacje
Tomasz Żebrowski, VP Corrugated Central Europe, Stora Enso

- Nasi klienci przykładają bardzo dużą wagę do właściwości opakowań, które z jednej strony pozwalają zwiększyć sprzedaż, a z drugiej – obniżyć koszty sprzedaży i dystrybucji - mówi Tomasz Żebrowski, VP Corrugated Central Europe, Stora Enso.

Jakie są potrzeby producentów i przetwórców żywności i napojów jeśli chodzi o opakowania? Na co zwracają oni szczególną uwagę przy wyborze opakowań dla swoich produktów – czy na aspekt ekologiczny, funkcjonalność czy jeszcze coś innego?

Segment spożywczy jest największym segmentem dla którego produkujemy opakowania. Składa się z wielu podsegmentów, którymi są opakowania do żywności świeżej, przetworzonej, napojów, ciastek, mrożonek, przypraw, wędlin, itp. Nasi klienci przykładają bardzo dużą wagę do właściwości opakowań, które z jednej strony pozwalają zwiększyć sprzedaż, a z drugiej – obniżyć koszty sprzedaży i dystrybucji. Nasze opakowania uwzględniają więc różne elementy łańcucha dostaw np. łatwego rozpakowania, sprawnego handlingu w sklepach. Ale też dążymy do tego, aby były one jak najbardziej efektywne w procesie pakowania u dostawcy czy producenta danego produktu.

Wytwarzamy też coraz więcej opakowań gotowych na półkę, opakowań które realizują funkcje marketingowe i które mają bezpośredni wpływ na sprzedaż. W tym aspekcie ważna jest możliwość stosowania m.in. zaawansowanych technik druku. Bardzo ważny jest też czas reakcji i elastyczność procesów usługowych – np. projektowania opakowań – tak, aby jak najsprawniej były spełniane zmieniające się potrzeby klientów oraz cena. Dlatego staramy się, aby cały proces projektowania i produkcji opakowania był maksymalnie przyjazny dla klienta i dla personelu obsługującego różne procesy.

Jak to wygląda w segmencie opakowań dla owoców i warzyw? Czy w tej branży wymagania producentów, konsumentów czy handlu są inne niż w przypadku całego rynku spożywczego?

Wymagania tego segmentu są w głównej mierze kształtowane przez sklepy detaliczne i wielkopowierzchniowe, więc wymagania są podobne. Główną różnicą jest mniejsza różnorodność projektów – w tym sektorze stosowane są bardziej jednolite rozwiązania i konstrukcje pudeł, na przykład opakowania do owoców i warzyw heavy strong (skrzynki z tektury).

Jakie niestandardowe rozwiązania pojawiły się na rynku opakowań dla żywności w ostatnim czasie? Czy na tym polu producenci mają jeszcze miejsce na innowacje? Jak to wygląda w segmencie owoców i warzyw?

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH