Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Na X FRSiH o opakowaniach: Personalizacja produktu jedną z form komunikacji z klientem

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 07-11-2017, 18:12
Na X FRSiH o opakowaniach: Personalizacja produktu jedną z form komunikacji z klientem
Ireneusz Korczyński, partner w Studio Projektowym IKAR fot. PTWP

O tym, w jaki sposób opakowanie i etykieta mogą być forma komunikacji z konsumentem rozmawiali uczestnicy panelu „Opakowanie tworzy produkt – formy komunikacji i budowania relacji z konsumentami” w ramach X Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Jedną z form takiej komunikacji jest personalizacja produktu.

Ireneusz Korczyński, partner w Studio Projektowym IKAR s.c oceniał, iż trend personalizacji w opakowaniach nie jest najnowszym trendem.

- Flagowym przykładem jest Coca Cola, która zamieszczała imiona na opakowaniach i zapewniała, że każda etykieta jest inna. Taka personalizacja etykiety jest możliwa dzięki drukowi cyfrowemu. Warunkiem jest jednak, by projekt wyjściowy był bardzo dobry i przemyślany, wówczas można wprowadzać niewielkie różnice w opakowaniach. To działa, czego przykładem są prócz Coca Coli np.: Oreo, czy Nutella – mówił Ireneusz Korczyński.

- Ten trend występuje już dość długo, np. marki alkoholowe już od dawna mają opakowania sygnowane. Taka akcja jest droższa, ale to należy rozliczać jako akcję marketingową a nie jako typowy koszt druku - dodał.

Jego zdaniem, w personalizacji etykiety jest pewna bariera, której nie powinno się przekroczyć. - Jeśli wszystkie półki byłyby zapełnione spersonalizowaną etykietą, to nie można byłoby nic znaleźć - zauważył.

Przykładem personalizacji są działania Browaru Amber, który jest producentem tzw. piw rzemieślniczych, kraftowych.

- Jesteśmy dużym browarem kraftowym. Minimalna ilość jaką możemy wyprodukować to 200 hl czyli 40 tys. butelek. To jest dosyć dużo jak na unikalny styl piwny i spełnianie fantazyjnych potrzeb naszych klientów. Stwierdziliśmy, że jeśli wprowadzimy 40 tys. butelek, to marna szansa, by sprzedać piwo świeże – opowiadał Marek Skrętny, dyrektor ds. marketingu Browaru Amber.

- W 2015 roku zapytaliśmy konsumentów jak by to widzieli i zaczęliśmy warzyć piwo „Po godzinach”, po 40 tys. butelek i okazało się, że to był strzał w dziesiątkę – taka seria pokrywa nasze minimum produkcyjne i potrzeby rynkowe. Ukazało się do tej pory 12 piw w tej serii, za każdym razem staramy się by to było piwo unikalne. Z żadnym nie mieliśmy problemu sprzedażowego, ani problemu z kreacją – dodał.

Jak oceniał, nie wszystkie pomysły konsumentów są możliwe do wdrożenia ale większość tak. - Konsumenci czują się współtwórcami produktu. Zbieramy te pomysłu w social mediach i podczas festiwali - tłumaczył.

Michał Lasocki, założyciel i prezes Intenson Europe mówił, iż jego firma dba o to, by na etykietach zamieszczać szegółowe informacje.

- Duża część nowych produktów jest drukowana w sposób cyfrowy, etykiety ewoluują, dodajemy nowe znaczniki. Dbamy o to by coraz więcej produktów było przebadanych – sprawdzamy w laboratorium jakie są składniki i to komunikujemy na etykiecie. To też forma personalizacji – mówił Michał Lasocki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.