Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Najcenniejsze marki świata BrandZ: Coca-Cola poza pierwszą dziesiątką

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / Millward Brown
  • Data: 09-06-2016, 12:28
Najcenniejsze marki świata BrandZ: Coca-Cola poza pierwszą dziesiątką
Badanie najdroższych marek zostało przeprowadzone przez Millward Brown; fot. za youtube.com

Spółki z sektora technologicznego - Google, Apple i Microsoft - zajęły pierwsze trzy miejsca w rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ według Millward Brown. Z sektora handlu i spożywki w pierwszej dziesiątce znalazły się: Amazon i McDonald's. Marlboro zajęło 12. miejsce, a Coca-Cola uplasowała się dopiero na 13 pozycji.

Na pozycję lidera, po rocznej przerwie, wróciło Google. Wartość marki wyceniono na 229,2 mld dolarów. Ubiegłoroczny lider BrandZ, czyli Apple spadło na drugie miejsce w rankingu. Wartość tej marki wynosi 228,5 mld dolarów. Microsoft utrzymał trzecią pozycję w zestawieniu najcenniejszych marek na świecie z wartością 121,8 mld dolarów (wzrost o 5 proc.).

Amazon zawdzięcza siódme miejsce w rankingu wartości marki 98,99 mld dol. (wzrost o 59 proc. względem 2015 r.). Wartość brandu McDonald's (ósme miejsce) to 88,65 mld dol. i wzrosła w ciągu ostatniego roku o 9 proc.

Marka Marlboro jest warta 84,14 mld dol., co oznacza wzrost o 5 proc. rdr. Poza pierwszą 10 wypadła w tym roku marka Coca-Cola, której wartość spadła w skali roku o 4 proc., do 80,3 mld dolarów. Brand ten spadł z miejsca 8 na 13. 

Firmy z sektora spożywczo-handlowego w zestawieniu BrandZ:

Miejsce 18: alibaba Group (49,3 mld dol.; spadek o 26 proc. rdr.);

21: Starbucks (43,57 mld dol.; wzrost o 49 proc.);

26: Home Depot (36,44 mld dol.; wzrost o 32 proc.);

31: Budweiser (27,93 mld dol; wzrost o 5 proc.);

32: Walmart (27,28 mld dol.; spadek o 23 proc.);

41: Subway (21,57 mld dol.; spadek o 4 proc.)

55: IKEA (18,08 mld dol.; wzrost o 6 proc.);

68: Costco (14,46 mld dol.; wzrost o 29 proc.);

76: Lowe's - amerykańska sieć hipermarketów; nowość w zestawieniu (13 mld dol.; wzrost o 21 proc. rdr);

82: KFC (12,39 mld dol.; spadek o 2 proc.)

86: Pepsi (12,19 mld dol.; spadek o 7 proc.);

87: Aldi (12,08 mld dol.; wzrost o 4 proc.);

88: CVS Pharmacy (12,07 mld dol.; wzrost o 17 proc.; nowość w zestawieniu);

90. Red Bull (11,67 mld dol.; wzrost o 3 proc.);

91: ebay (11,51 mld dol.; spadek o 19 proc. rdr.);

93: Moutai - chiński alkohol (11,47 mld dol.; nowość w zestawieniu);

97: Heineken (10,55 mld dol.; wzrost o 9 proc.) - nowość w zestawieniu 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 364) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH