Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Najcenniejsze marki świata BrandZ: Coca-Cola poza pierwszą dziesiątką

Spółki z sektora technologicznego - Google, Apple i Microsoft - zajęły pierwsze trzy miejsca w rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ według Millward Brown. Z sektora handlu i spożywki w pierwszej dziesiątce znalazły się: Amazon i McDonald's. Marlboro zajęło 12. miejsce, a Coca-Cola uplasowała się dopiero na 13 pozycji.

Najcenniejsze marki świata BrandZ: Coca-Cola poza pierwszą dziesiątką
Badanie najdroższych marek zostało przeprowadzone przez Millward Brown; fot. za youtube.com

Autor: www.portalspozywczy.pl / Millward Brown
Data: 09-06-2016, 12:28

Na pozycję lidera, po rocznej przerwie, wróciło Google. Wartość marki wyceniono na 229,2 mld dolarów. Ubiegłoroczny lider BrandZ, czyli Apple spadło na drugie miejsce w rankingu. Wartość tej marki wynosi 228,5 mld dolarów. Microsoft utrzymał trzecią pozycję w zestawieniu najcenniejszych marek na świecie z wartością 121,8 mld dolarów (wzrost o 5 proc.).

Amazon zawdzięcza siódme miejsce w rankingu wartości marki 98,99 mld dol. (wzrost o 59 proc. względem 2015 r.). Wartość brandu McDonald's (ósme miejsce) to 88,65 mld dol. i wzrosła w ciągu ostatniego roku o 9 proc.

Marka Marlboro jest warta 84,14 mld dol., co oznacza wzrost o 5 proc. rdr. Poza pierwszą 10 wypadła w tym roku marka Coca-Cola, której wartość spadła w skali roku o 4 proc., do 80,3 mld dolarów. Brand ten spadł z miejsca 8 na 13. 

Firmy z sektora spożywczo-handlowego w zestawieniu BrandZ:

Miejsce 18: alibaba Group (49,3 mld dol.; spadek o 26 proc. rdr.);

21: Starbucks (43,57 mld dol.; wzrost o 49 proc.);

26: Home Depot (36,44 mld dol.; wzrost o 32 proc.);

31: Budweiser (27,93 mld dol; wzrost o 5 proc.);

32: Walmart (27,28 mld dol.; spadek o 23 proc.);

41: Subway (21,57 mld dol.; spadek o 4 proc.)

55: IKEA (18,08 mld dol.; wzrost o 6 proc.);

68: Costco (14,46 mld dol.; wzrost o 29 proc.);

76: Lowe's - amerykańska sieć hipermarketów; nowość w zestawieniu (13 mld dol.; wzrost o 21 proc. rdr);

82: KFC (12,39 mld dol.; spadek o 2 proc.)

86: Pepsi (12,19 mld dol.; spadek o 7 proc.);

87: Aldi (12,08 mld dol.; wzrost o 4 proc.);

88: CVS Pharmacy (12,07 mld dol.; wzrost o 17 proc.; nowość w zestawieniu);

90. Red Bull (11,67 mld dol.; wzrost o 3 proc.);

91: ebay (11,51 mld dol.; spadek o 19 proc. rdr.);

93: Moutai - chiński alkohol (11,47 mld dol.; nowość w zestawieniu);

97: Heineken (10,55 mld dol.; wzrost o 9 proc.) - nowość w zestawieniu 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Brandz Top 100 RSS ALERT    /    Milward Brown RSS ALERT    /    marki RSS ALERT    /    Coca-Cola RSS ALERT    /    McDonald's RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.210.61.41
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.