Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Najpopularniejsze innowacje w magazynach wielkopowierzchniowych

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 23-04-2015, 19:27

Innowacja jest kluczowym składnikiem umożliwiającym postęp. Zmiana, adaptacja, pozostawianie konkurencji w tyle i wyróżnienie się na rynku – to hasła, które każdy manager powinien mieć z tyłu głowy, bez względu na to co robi w danej chwili. Obrazuje to też cytat Stevea Jobsa, który powiedział: „Nie powinniśmy patrzeć na to czego pragniemy teraz, lecz na to na czym będzie zależało nam w przyszłości”. Ten sam komunikat odnosi się również do magazynów hurtowych i przedsiębiorstw produkcyjnych. W tym aspekcie innowacyjność jest wyzwaniem, które w dużej mierze opiera się na dobrej współpracy i jasnej, otwartej komunikacji.

Myśląc o własnym przedsiębiorstwie wielkopowierzchniowym należy odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Czy jest się w grupie liderów, czy naśladowców w innowacjach? A może w grupie, która stale próbuje nadrobić zaległości? „Badania wskazują, że prawdziwi liderzy stanowią zaledwie 5-10 proc. rynku, 40 proc. to osoby, które podążają za istniejącymi już trendami, natomiast ponad połowa wciąż pozostaje w tyle” – mówi Izabela Górecka, Senior Business Consultant, Exact Software Polska.

Często myślimy o sobie jako o innowatorach, w praktyce jednak okazuje się, że nie jest to takie proste. Nie trzeba być zawsze pionierem, jednak w obecnej rzeczywistości ekonomicznej zajmowanie zawsze bezpiecznego miejsca nie daje rewelacyjnych wyników. 

Istnieje kilka warunków, które wpływają na sukces innowacji wdrażanych w przedsiębiorstwach oraz magazynach wielkopowierzchniowych. Ważną kwestią dla dopiero rozpoczynających swoje działania w tym segmencie są odpowiednie predyspozycje oraz możliwości pozwalające na wdrażanie innowacji. Istotną sprawą jest odpowiednie dozowanie wprowadzanych innowacji, tak aby mogły osiągnąć zamierzony efekt, ale również by nie zaburzyły dotychczasowego rytmu pracy. „Cała organizacja pracy musi być gotowa na wprowadzenie innowacyjnych zmian – odpowiednie zarządzanie ma być wsparciem do wdrażania nowych rozwiązań oraz zapleczem środków, z których będzie można korzystać. Poziom innowacji, którą zamierzamy wprowadzić powinien być odpowiednio dopasowany do poziomu rozwoju danego przedsiębiorstwa” – podkreśla Izabela Górecka.

Jeśli spojrzymy na innowacje, które wprowadzają zarządzanie przedsiębiorstwami wielkopowierzchniowymi na kolejny poziom rozwoju, można odnaleźć kilka wyraźnych trendów:
• Robotyzacja ciągle w górę - robotyzacja jest zjawiskiem coraz częściej spotykanym w wielu przedsiębiorstwach wielkopowierzchniowych. Odgrywa znaczącą rolę w usprawnianiu pracy oraz obniżaniu kosztów.

• Rola ludzi uległa zmianie - jednym z przykładów na to jak postępuje to zjawisko jest skaner kodów kreskowych. Dzięki niemu pracownicy są o wiele bardziej skoncentrowani na wydawaniu poleceń oraz ich sprawdzaniu, niż na bezpośrednim wykonywaniu zadań.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH