Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Największa motywacja Polaków do zmiany pracy to wciąż pieniądze

Większe zarobki, rozwój zawodowy, brak możliwości awansu w obecnym miejscu pracy oraz chęć pracy bliżej miejsca zamieszkania to główne powody, dla których pracownicy są skłonni zmienić swoje miejsce zatrudnienia - wynika z badania Kantar TNS na zlecenie Pracuj.pl.


Autor: PAP
Data: 23-10-2017, 17:20

Z raportu wynika, że 51 proc. ankietowanych nie szuka aktywnie pracy, ale chętnie przyjęłaby nową, ciekawą ofertę. Z kolei 12 proc. pracujących Polaków aktywnie poszukuje nowego zatrudnienia. Najczęściej do zmiany pracy skłaniają wyższe zarobki. Jako przyczynę zmiany pracodawcy ankietowali wskazywali także, że obecna praca jest zbyt stresująca oraz że mają zbyt wiele obowiązków.

W sondażu podkreślono, że Polaków nieposzukujących aktywnie zatrudnienia do miejsca pracy przywiązuje przede wszystkim dobra atmosfera i przyjaźni współpracownicy (52 proc.). Niewiele mniej (48 proc.) nie zmienia pracodawcy, bo zwyczajnie lubi swoją pracę. 32 proc. respondentów do miejsca pracy przywiązują satysfakcjonujące zarobki. Na kolejnych miejscach ankietowani wymienili: bezpieczeństwo i stabilizację oraz możliwość rozwoju w obecnym miejscu pracy.

W badaniu zwrócono uwagę, że Polacy wyjątkowo cenią sobie atmosferę w pracy i pozytywne relacje ze współpracownikami. Jak zaznaczono, są to czynniki, które bardziej niż pensja trzymają ludzi w obecnej firmie. Tylko 14 proc. badanych gotowych na zmianę pracy, zrobiłoby to z powodu złej atmosfery w miejscu zatrudnienia. "Wyniki badania obalają również mit, że najczęściej zmieniamy pracę ze względu na złego szefa, zadeklarowało tak jedynie 5 proc. respondentów" - czytamy w sondażu.

Konstancja Zyzik z Pracuj.pl podkreśliła, że pracownicy coraz częściej zwracają uwagę na możliwość rozwoju i na realizację ciekawych projektów. "Wysokość zarobków jest dla kandydatów ważna, ale podczas rozmów rekrutacyjnych pytają też często o inne kwestie. Szczególnie interesują ich możliwości rozwoju i awansu w firmie. Nie bez znaczenia jest także renoma pracodawcy i usytuowanie firmy" - zwróciła uwagę.

Z badania wynika, że 47 proc. Polaków skłonnych jest stwierdzić, że ich wynagrodzenie jest raczej odpowiednie, a 13 proc. jest zdecydowanie zadowolonych ze swojej pensji. Z kolei 39 proc. badanych nie odczuwa satysfakcji otrzymując wypłatę. 27 proc. uważa, że raczej nie jest dobrze wynagradzana za swoją pracę, 12 proc. jest zdania, że zdecydowanie nie jest odpowiednio wynagradzana.

60 proc. kobiet i 59 proc. mężczyzn uważa, że jest dobrze wynagradzanych za swoją pracę. Większe przekonanie co do adekwatności własnych zarobków mają panowie - nie ma co do tego wątpliwości aż 15 proc. z nich. Bezwzględnie pewna, że jej pensji nie można nic zarzucić, jest tylko co dziesiąta pracująca Polka.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

więcej informacji:

TNS OBOP RSS ALERT    /    rynek pracy 2017 RSS ALERT    /    rynek pracy RSS ALERT    /    Pracuj.pl RSS ALERT    /    wynagrodzenia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.187.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.