Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Największe szanse na eksport do Chin mają polskie alkohole, słodycze, mleko i mięso

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-10-2009, 13:23
Największe szanse na eksport do Chin mają polskie alkohole, słodycze, mleko i mięso

Promocja polskiego sektora przetwórstwa spożywczego w Chinach to jeden z priorytetów polskiego programu gospodarczego, przygotowywanego aktualnie przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości w związku z udziałem naszego kraju w Wystawie Światowej EXPO 2010 w Szanghaju. Zdaniem PARP największe szanse na eksport polskich produktów do Chin mają producenci działający zwłaszcza w sektorze słodyczy, alkoholi, mleczarstwa czy mięsa.

Wraz z szybko rosnącą zamożnością społeczeństwa, w Chinach gwałtownie rośnie poziom konsumpcji żywności, zmienia się także struktura spożycia. W bogatych regionach Chin gusty kulinarne ich mieszkańców ulegają szybkiej westernizacji, a co za tym idzie rosną szanse na sprzedaż na rynku chińskim zdrowych i ekologicznych polskich produktów przemysłu mleczarskiego, owocowo-warzywnego, cukierniczego i mięsnego.

Artykuły spożywcze to jedna z podstawowych branż rynkowych, gdzie Polska ma szansę zaistnieć na rynku chińskim. Mając na uwadze potencjał rynku chińskiego oraz dostrzegając możliwości zwiększenia eksportu polskich produktów do Chin, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości - we współpracy z Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji Konsulatu Generalnego RP w Szanghaju - zorganizowała w maju br. udział polskich przedsiębiorstw z branży przetwórstwa spożywczego udział w prestiżowych targach SIAL 2009 Asia Ford Marketplace w Szanghaju. Kolejna misja polskich spożywców uda się do Szanghaju oraz stolic okolicznych prowincji, Nankinu oraz Hangzhou, już w dniach 4-11 grudnia 2009. Misje te objęliśmy patronatem EXPO 2010. Okazją do szerokiej promocji polskiej żywności będzie cykl imprez, które zostaną zorganizowane w Chinach w 2010 r. w ramach The Polish Food Week

Misje gospodarcze są znakomitą okazją do nawiązywania przez polskie firmy kontaktów z chińskimi importerami żywności -  mówi Andrzej Szewczyk, dyrektor Zespołu EXPO w PARP. Umożliwiają polskim przedsiębiorcom przedstawienia swojej oferty eksportowej na perspektywicznym rynku chińskim oraz pozwalają na zdobycie praktycznych informacji na temat specyfiki tamtejszego rynku spożywczego - dodaje Andrzej Szewczyk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 000) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH