Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceminister Ilona Antoniszyn-Klik: Nasze produkty eksportowe muszą być coraz bardziej innowacyjne

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka, Łukasz Stępniak
  • Data: 23-04-2013, 15:36
Nasze produkty eksportowe muszą być coraz bardziej innowacyjne
Ilona Antoniszyn-Klik, wiceminister gospodarki; fot. zelaznastudio.pl

Ministerstwo Gospodarki, w ramach programu promocji polskiego eksportu, będzie premiować te przedsiębiorstwa, które stawiają na zaawansowane technologie i innowacyjność. Także w sektorze spożywczym - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Ilona Antoniszyn-Klik, podsekretarz stanu w resorcie gospodarki.

- Chcemy wspierać eksporterów, którzy stawiają na mocniej przetworzone produkty. Jeśli w projekcie dofinansowania imprez promocyjnych zabraknie środków dla wszystkich chętnych, to decydującym argumentem będzie poziom zaawansowania badawczo-rozwojowego przedsiębiorstwa. W ten sposób będziemy chcieli nakłaniać firmy do inwestycji w innowacyjność, badania i rozwój - mówi Ilona ANtoniszyn-Klik.

- Myślę, że produkty, które będziemy sprzedawać w 2016 r. będą już całkowicie różniły się od tych, jakie będziemy lokowali na rynkach zagranicznych w tym roku. Na przykład produkcja mleczna, między innymi dzięki dofinansowaniu ze środków unijnych, będzie miała zupełnie inne produkty końcowe niż teraz. Oczywiście zawsze będziemy mieć także produkty tradycyjne, które sprzedajemy w dużych ilościach - dodaje.

Jej zdaniem, struktura eksportu do każdego z krajów powinna być indywidualna. I tak np. do Francji raczej nie powinniśmy eksportować serów. - Poza tym, w tych segmentach, które już są zagospodarowane przez eksporterów z innych krajów, możemy konkurować wysoką jakością, szczególnie w kategorii produktów świeżych, produktów suchych, półproduktów, produktów instant, produktów mrożonych czy napojów alkoholowych - podkreśla wiceminister.

Resort gospodarki 1 kwietnia 2013 r. rozpoczął kampanię promującą polską gospodarkę w kraju i za granicą. Jej celem jest poprawa wizerunku kraju wśród partnerów międzynarodowych, większy dostęp do informacji zarówno o Polsce, jak i warunkach prowadzenia działalności gospodarczej poza jej granicami oraz wzrost inwestycji naszych przedsiębiorców na rynkach zagranicznych.

Jak tłumaczy wiceminister Antoniszyn-Klik, resort zamierza zintensyfikować działania promocji polskiego eksportu. W ramach projektu, którego budżet wynosi 340 mln zł, MG przeznaczy 160 mln zł dla polskich firm na dofinansowanie ich działań promocyjnych na rynkach zagranicznych. Przedsiębiorstwa mogą wnioskować o zwrot części środków, nawet do 75 proc. kosztów.

- Chcemy rozszerzyć kierunki polskiego eksportu, dlatego wytypowaliśmy pięć perspektywicznych rynków zagranicznych. Są to: Algieria, Brazylia. Turcja, Kanada i Kazachstan. Łączny udział tych rynków w polskim eksporcie wynosi niewiele ponad 2 proc., a kraje te mają, moim zdaniem, ogromny potencjał gospodarczy, stabilność makroekonomiczną oraz dużą chłonność rynku - mówi Ilona Antoniszyn-Klik.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Piotr 24-04-2013, 14:35:
o jakaż to innowacja ! produkty 100 lat temu różniły się niż te dzisiejsze czyli były innowacyjne bo były inne ? wszystko rozchodzi się o to by nasze produkty były tańsze czyli żeby Polacy zarabiali mniej niż Chińczycy i w Korei północnej wtedy będziemy jeszcze bardziej konkurencyjni ! aaa nie to chyba chodzi o to by dodać nową funkcję do produktu, czyli zmienić kolor haha

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 885) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH