Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Natalia Hatalska podczas X FRSiH: Każdy trend musi dojrzeć, żeby trafić do mainstreamu

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2017, 16:54
Natalia Hatalska podczas X FRSiH: Każdy trend musi dojrzeć, żeby trafić do mainstreamu
Natalia Hatalska, założycielka Infuture Hatalska Foresight Institute/ fot. PTWP

- Wszystkie firmy chcą być dzisiaj innowacyjne. Jednak jeśli producenci będą się wyłącznie skupiać na trendach mainstreamowych, które widzą i które konsumenci już zaadaptowali, to będzie oznaczać, że oni tylko podganiają rynek, a konkurencja i konsumenci są już dużo dalej. Te trendy są oczywiście bardzo ważne, bo pokazują gdzie idzie kategoria, w co powinno się inwestować - mówiła Natalia Hatalska, założycielka Infuture Hatalska Foresight Institute, podczas X FRSiH na panelu zatytułowanym "Rynek wobec trendów kulinarnych i prozdrowotnych: od żywności zdrowej, funkcjonalnej, do superfoods".

- Pokolenie Millenialsów i generacji Z są bardzo dualistyczni, bo z jednej strony ekscytują się tym jedzeniem, wrzucają zdjęcia jedzenia na Instagrama, oglądają programy kulinarne ale z drugiej strony odżywiają się bardzo źle, często w fast foodach. Do tego wyrzucają całą masę żywności, jedzą w pośpiechu, nie mają pojęcia w jaki sposób żywność, po którą sięgają, jest produkowana - mówiła Natalia Hatalska.

Jej zdaniem trend lokalności w żywieniu jest niezwykle istotny, jednak ekspertka zwróciła uwagę, że często jest tak, że jak chcemy kupić np. czosnek w polskim sklepie to okazuje się, że nabywamy czosnek przywieziony z Chin. A do tego jedzenie, które zamawiamy z bardzo dalekich zakątków świata jest tańsze niż to z Polski.  

Mody trwają krótko i często się zmieniają. Nie warto kierować się modami przy podejmowaniu decyzji w wejściu w produkcję danej kategorii spożywczej. - Warto kierować się tym, co jest ważne dla konsumenta. A dla konsumentów dzisiaj niezwykle ważne jest to, żeby on wiedział skąd pochodzi żywność, co w niej jest. A warto dodać, że konsumenci są dzisiaj pogubieni, bo mają poczucie, że poszliśmy daleko w tej digitalizacji świata - mówiła ekspertka podczas debaty na X FRSiH.

- Dużo się mówi o trendzie naturalności. Jednak ja nie wierzę w to, że kiedykolwiek wrócimy do tradycyjnego wytwarzania żywności, przez to że rośnie liczba ludności na świecie i potrzebujemy przemysłowej produkcji żywności, bo agroekologia nie wyżywi wszystkich ludzi na świecie. Dzisiaj żywność, która jest produkowana naturalnie, ekologiczna, jest zdecydowanie droższa. Dzisiaj widać duże rozwarstwienie społeczne, zamożni jedzą żywność ekologiczną, np. kurczaki, produkowane humanitarnie, bez stresu a ci, których na to nie stać, kupują parówki o 30 proc. zawartości mięsa i wypełniaczami. Jestem przekonana, że to rozwarstwienie będzie narastało. Cała odpowiedzialność za to jest po stronie producentów żywności. To oni powinni wziąć odpowiedzialność za to, żeby produkować faktycznie zdrową żywność a z drugiej strony żeby to było dla nich opłacalne - zapewniała Natalia Hatalska.

 CZYTAJ WIĘCEJ RELACJI Z X FRSiH!

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 680) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.