Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Natalia Hatalska podczas X FRSiH: Każdy trend musi dojrzeć, żeby trafić do mainstreamu

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2017, 16:54
Natalia Hatalska podczas X FRSiH: Każdy trend musi dojrzeć, żeby trafić do mainstreamu
Natalia Hatalska, założycielka Infuture Hatalska Foresight Institute/ fot. PTWP

- Wszystkie firmy chcą być dzisiaj innowacyjne. Jednak jeśli producenci będą się wyłącznie skupiać na trendach mainstreamowych, które widzą i które konsumenci już zaadaptowali, to będzie oznaczać, że oni tylko podganiają rynek, a konkurencja i konsumenci są już dużo dalej. Te trendy są oczywiście bardzo ważne, bo pokazują gdzie idzie kategoria, w co powinno się inwestować - mówiła Natalia Hatalska, założycielka Infuture Hatalska Foresight Institute, podczas X FRSiH na panelu zatytułowanym "Rynek wobec trendów kulinarnych i prozdrowotnych: od żywności zdrowej, funkcjonalnej, do superfoods".

- Pokolenie Millenialsów i generacji Z są bardzo dualistyczni, bo z jednej strony ekscytują się tym jedzeniem, wrzucają zdjęcia jedzenia na Instagrama, oglądają programy kulinarne ale z drugiej strony odżywiają się bardzo źle, często w fast foodach. Do tego wyrzucają całą masę żywności, jedzą w pośpiechu, nie mają pojęcia w jaki sposób żywność, po którą sięgają, jest produkowana - mówiła Natalia Hatalska.

Jej zdaniem trend lokalności w żywieniu jest niezwykle istotny, jednak ekspertka zwróciła uwagę, że często jest tak, że jak chcemy kupić np. czosnek w polskim sklepie to okazuje się, że nabywamy czosnek przywieziony z Chin. A do tego jedzenie, które zamawiamy z bardzo dalekich zakątków świata jest tańsze niż to z Polski.  

Mody trwają krótko i często się zmieniają. Nie warto kierować się modami przy podejmowaniu decyzji w wejściu w produkcję danej kategorii spożywczej. - Warto kierować się tym, co jest ważne dla konsumenta. A dla konsumentów dzisiaj niezwykle ważne jest to, żeby on wiedział skąd pochodzi żywność, co w niej jest. A warto dodać, że konsumenci są dzisiaj pogubieni, bo mają poczucie, że poszliśmy daleko w tej digitalizacji świata - mówiła ekspertka podczas debaty na X FRSiH.

- Dużo się mówi o trendzie naturalności. Jednak ja nie wierzę w to, że kiedykolwiek wrócimy do tradycyjnego wytwarzania żywności, przez to że rośnie liczba ludności na świecie i potrzebujemy przemysłowej produkcji żywności, bo agroekologia nie wyżywi wszystkich ludzi na świecie. Dzisiaj żywność, która jest produkowana naturalnie, ekologiczna, jest zdecydowanie droższa. Dzisiaj widać duże rozwarstwienie społeczne, zamożni jedzą żywność ekologiczną, np. kurczaki, produkowane humanitarnie, bez stresu a ci, których na to nie stać, kupują parówki o 30 proc. zawartości mięsa i wypełniaczami. Jestem przekonana, że to rozwarstwienie będzie narastało. Cała odpowiedzialność za to jest po stronie producentów żywności. To oni powinni wziąć odpowiedzialność za to, żeby produkować faktycznie zdrową żywność a z drugiej strony żeby to było dla nich opłacalne - zapewniała Natalia Hatalska.

 CZYTAJ WIĘCEJ RELACJI Z X FRSiH!

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 865) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH