Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Naukowcy: Rynek żywności wzbogacanej i prozdrowotnej będzie musiał rosnąć

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-06-2009, 11:15
Naukowcy: Rynek żywności wzbogacanej i prozdrowotnej będzie musiał rosnąć
prof. Antoni Rutkowski, fot. PAN

Żywność wzbogacana i prozdrowotna to naturalny kierunek rozwoju przemysłu spożywczego. - Wśród tendencji rozwojowych przemysłu będzie wzrost produkcji żywności genetycznie modyfikowanej, dodatków naturalnych i identycznych z naturalnymi a także dodatków funkcjonalnych - powiedział prof. Antoni Rutkowski, członek PAN i wieloletni prezes Polskiego Towarzystwa Technologów Żywności podczas krakowskiej konferencji naukowej "Żywność Wzbogacona i Nutraceutyki".

- Gwałtownie rośnie liczba ludzi zamieszkujących Ziemię - do 2050 r. wyniesie nawet 9 mld. Stajemy też przed problemem zubożenia areału ziemi uprawnej i zasobów wody pitnej - zauważa profesor. Czy nauka i technika pomoże nam w rozwiązaniu tego problemu? Krakowska konferencja pokazała, że istnieje już wiele rozwiązań gotowych do wprowadzenia w życie. Przedstawiono zarówno wyniki badań nad wzbogacaniem napojów, wędlin w korzystne dodatki, pokazano także pomysły na nowe produkty oraz zaprezentowano nowe trendy. Od dłuższego czasu producenci różnych branż chwalą się, że planują rozwój w kierunku żywności wzbogaconej, prozdrowotnej. Na rynku pojawiają się pierwsze produkty służące poprawie zdrowia czy korzystnie oddziałujące na urodę. Dziwiła więc niska frekwencja producentów w krakowskim spotkaniu z naukowcami.

- Na tym sympozjum, jak zauważyłem, są przedstawiciele zaledwie dwóch firm. Może to świadczyć o tym, że wiedza tu prezentowana nie wychodzi poza wąskie grono naukowców. Nie ma sprawnego połączenia między przemysłem a nauką - zauważa Piotr Gray, wiceprezes zarządu Vin-Kon SA, firmy specjalizującej się w przetworach owocowo-warzywnych. Jak podkreśla, produkty health & wellness, w tym nutraceutyki to bardzo rozwojowy i przyszłościowy kierunek.

- Firma, która chce się zajmować nutraceutykami musi zgromadzić wiedzę z obszaru zdrowia, żywienia i marketingu, a także umieć tą wiedzą zarządzać. Wiele referatów i prezentacji dostarczyło ciekawych informacji rozwiązań, które przydadzą się przy opracowaniu programu rozwoju firmy. Uważamy, że już w niedalekiej przyszłości na naszym rynku pojawiać się będzie coraz więcej produktów prozdrowotnych - zaznacza wiceprezes Vin-Kon.

- Żywność funkcjonalna to tendencja, na którą składają się dwa czynniki: trendu wśród producentów oraz potrzeby konsumentów, którym chcemy wyjść naprzeciw - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Jiri Prazan, Scientific and Regulatory Affairs Manager w Coca-Coli. Jego firma jako jedna z nielicznych na polskim rynku sukcesywnie rozwija linię produktów prozdrowotnych pod marką Cappy. W lutym pojawił się pierwszy produkt - sok Cała Pomarańcza. - Mogę zapewnić, że oferta produktów funkcjonalnych pod marką Cappy będzie się rozrastać. Cała Pomarańcza to tylko jeden element większej rodziny napojowej - podkreśla Jiri Prazan. - Jednak nie chcę zdradzać strategii rozwoju - dodaje.

Doświadczenie naukowców jest bogate. Dlatego polskie firmy, które chcą nadążyć za światowymi trendami powinny zainteresować się wynikami badań instytucji naukowych. Czy jest możliwa komunikacja między przemysłem a naukowcami? Skomentuj na forum.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • AB 26-06-2009, 20:25:
Bo innego ne było
  • ed 26-06-2009, 12:16:
Rutkowski umarł? Czemu czarno-białe zdjęcie

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.