REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Naukowcy: Rynek żywności wzbogacanej i prozdrowotnej będzie musiał rosnąć

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-06-2009, 11:15
Naukowcy: Rynek żywności wzbogacanej i prozdrowotnej będzie musiał rosnąć
prof. Antoni Rutkowski, fot. PAN

Żywność wzbogacana i prozdrowotna to naturalny kierunek rozwoju przemysłu spożywczego. - Wśród tendencji rozwojowych przemysłu będzie wzrost produkcji żywności genetycznie modyfikowanej, dodatków naturalnych i identycznych z naturalnymi a także dodatków funkcjonalnych - powiedział prof. Antoni Rutkowski, członek PAN i wieloletni prezes Polskiego Towarzystwa Technologów Żywności podczas krakowskiej konferencji naukowej "Żywność Wzbogacona i Nutraceutyki".

REKLAMA

- Gwałtownie rośnie liczba ludzi zamieszkujących Ziemię - do 2050 r. wyniesie nawet 9 mld. Stajemy też przed problemem zubożenia areału ziemi uprawnej i zasobów wody pitnej - zauważa profesor. Czy nauka i technika pomoże nam w rozwiązaniu tego problemu? Krakowska konferencja pokazała, że istnieje już wiele rozwiązań gotowych do wprowadzenia w życie. Przedstawiono zarówno wyniki badań nad wzbogacaniem napojów, wędlin w korzystne dodatki, pokazano także pomysły na nowe produkty oraz zaprezentowano nowe trendy. Od dłuższego czasu producenci różnych branż chwalą się, że planują rozwój w kierunku żywności wzbogaconej, prozdrowotnej. Na rynku pojawiają się pierwsze produkty służące poprawie zdrowia czy korzystnie oddziałujące na urodę. Dziwiła więc niska frekwencja producentów w krakowskim spotkaniu z naukowcami.

- Na tym sympozjum, jak zauważyłem, są przedstawiciele zaledwie dwóch firm. Może to świadczyć o tym, że wiedza tu prezentowana nie wychodzi poza wąskie grono naukowców. Nie ma sprawnego połączenia między przemysłem a nauką - zauważa Piotr Gray, wiceprezes zarządu Vin-Kon SA, firmy specjalizującej się w przetworach owocowo-warzywnych. Jak podkreśla, produkty health & wellness, w tym nutraceutyki to bardzo rozwojowy i przyszłościowy kierunek.

- Firma, która chce się zajmować nutraceutykami musi zgromadzić wiedzę z obszaru zdrowia, żywienia i marketingu, a także umieć tą wiedzą zarządzać. Wiele referatów i prezentacji dostarczyło ciekawych informacji rozwiązań, które przydadzą się przy opracowaniu programu rozwoju firmy. Uważamy, że już w niedalekiej przyszłości na naszym rynku pojawiać się będzie coraz więcej produktów prozdrowotnych - zaznacza wiceprezes Vin-Kon.

- Żywność funkcjonalna to tendencja, na którą składają się dwa czynniki: trendu wśród producentów oraz potrzeby konsumentów, którym chcemy wyjść naprzeciw - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Jiri Prazan, Scientific and Regulatory Affairs Manager w Coca-Coli. Jego firma jako jedna z nielicznych na polskim rynku sukcesywnie rozwija linię produktów prozdrowotnych pod marką Cappy. W lutym pojawił się pierwszy produkt - sok Cała Pomarańcza. - Mogę zapewnić, że oferta produktów funkcjonalnych pod marką Cappy będzie się rozrastać. Cała Pomarańcza to tylko jeden element większej rodziny napojowej - podkreśla Jiri Prazan. - Jednak nie chcę zdradzać strategii rozwoju - dodaje.

Doświadczenie naukowców jest bogate. Dlatego polskie firmy, które chcą nadążyć za światowymi trendami powinny zainteresować się wynikami badań instytucji naukowych. Czy jest możliwa komunikacja między przemysłem a naukowcami? Skomentuj na forum.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • AB 26-06-2009, 20:25:
Bo innego ne było
  • ed 26-06-2009, 12:16:
Rutkowski umarł? Czemu czarno-białe zdjęcie

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 371) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH