REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Naukowcy wykorzystują badania nad mózgiem do projektowania opakowań

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-08-2015, 10:52
Naukowcy wykorzystują badania nad mózgiem do projektowania opakowań
Dobre opakowanie spożywcze ma bardzo wiele zadań do wykonania/ fot. SIG Combibloc

Funkcja opakowania nie kończy się na ochronie żywności i napojów przed światłem, powietrzem i drobnoustrojami, bezpiecznym transporcie czy wygodnym użytkowaniu. Można je również wykorzystać jako pomysłowe narzędzie marketingowe - informują eksperci z firmy SIG Combibloc.

REKLAMA

- Konkretne cechy projektu opakowania mogą zagwarantować, że komunikat producenta żywności dotrze dokładnie do tej grupy, do której jest skierowany. Właśnie tu pojawia się pojęcie „neuroopakowania”. Ta specjalistyczna gałąź neuromarketingu bada, w jaki sposób metoda pakowania produktu może wzbudzić impuls zakupu poprzez podświadomość i emocje konsumenta - zapewniają eksperci.

Dobre opakowanie ma bardzo wiele zadań do wykonania. Jednym z nich jest skuteczna komunikacja. Droga do koszyka z zakupami prowadzi przez mózg konsumenta. To tam powstają uczucia, podejmowane są decyzje i kształtują się wzorce zachowań – pomimo tego, że ponad 70 procent tych działań jest wykonywanych nieświadomie. Czasami o zakupie produktu decydują ułamki sekund. Neuromarketing zajmuje się włączeniem tych właśnie procesów i połączeń do etapu projektowania. Dzięki niemu możemy zrozumieć, dlaczego ludzie mają swoje ulubione marki; dlaczego reagują na poszczególne kolory, kształty lub materiały, a na inne nie. Wyniki pozwalają stworzyć i zaprojektować opakowania w taki sposób, aby stały się one nośnikiem komunikatów marki, docierały do pożądanej grupy docelowej w punktach sprzedaży i skutecznie się sprzedawały.

Stosowanie najnowszych ustaleń neuromarketingu w przemyśle opakowaniowym oznacza, że należy pożegnać się z koncepcją, według której można zaspokoić potrzeby wszystkich konsumentów. W rzeczywistości proces projektowania skutecznego opakowania na produkt należy rozpocząć od analizy charakteru osób, do których dany produkt jest adresowany – potrzebne jest tu ukierunkowanie, a nie przesada. Projekty przeznaczone dla wszystkich są zwykle mniej udane niż te, które są właściwie ukierunkowane czy nawet uproszczone. Im jaśniej przekazujemy swój komunikat za pomocą opakowania, tym mocniej pobudzamy emocje, które z kolei motywują ludzi do podejmowania określonych działań. Wyzwaniem jest uniknięcie tworzenia stereotypowych odniesień – na przykład tego, co męskie, i tego, co kobiece.

Jeśli chodzi o kartony na żywność i napoje o długim okresie przydatności, obecnie dostępnych jest wiele możliwości, które pozwalają na dotarcie do przeróżnych grup docelowych konsumentów – kluczową rolę odgrywają tu skojarzenia między formą, funkcjonalnością i projektem. Jednak została jeszcze duża przestrzeń do działania w przyszłości. Opakowania mogą przemawiać do wszystkich zmysłów – nie chodzi tu tylko o wygląd zewnętrzny. Możliwe jest wprowadzenie wielu ciekawych cech, zwłaszcza w kwestii odczuć przy dotykaniu powierzchni. Już istnieją opakowania wydzielające zapachy oraz komunikujące się z konsumentem na półce sklepowej - informują eksperci firmy SIG Combibloc.

Nowoczesne opakowania oferują klientom spersonalizowane korzyści dodatkowe – takie, które są dla nich najbardziej sensowne.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH