REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Nestle na temat efektywnej komunikacji z konsumentami

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 17-12-2012, 11:54

Kultura obrazkowa, czyli opowiadanie o marce za pośrednictwem obrazów, infografiki, memy, rosnąca popularność videoblogów, coraz bardziej zaawansowane rozwiązania mobilne... konsument adaptuje dziś nowe informacje i treści w sposób szybki i impulsywny. Natychmiastowej reakcji i elastyczności wymaga się również od producentów, którzy z tym konsumentem prowadzą dialog - mówi Anna Jędrzejewska, młodszy kierownik ds. zarządzania relacjami z konsumentami w dziale wyrobów kulinarnych Nestle Polska SA.

REKLAMA

Zdaniem Anny Jędrzejewskiej, najważniejszym aspektem wyboru kanału, a co za tym idzie sposobu komunikacji, jest dobranie medium odpowiedniego do grupy docelowej. - Marka powinna być tam, gdzie są jej konsumenci, angażować ich takim kontentem, jakiego oczekują. Jeśli nasza grupa docelowa pokrywa się np. z grupą użytkowników Pinterest - bezapelacyjnie powinniśmy tam być! Dla przykładu, marka Winiary już prawie rok temu, jako pierwsza marka kulinarna w Polsce, dołączyła do grona użytkowników Pinterest. Tylko we wrześniu 2012 roku serwis ten odwiedziło niemal 365 tys. internautów. To narzędzie, wciąż jeszcze w fazie wstępnego rozwoju, skupia w około 2/3 kobiety, czyli naszą grupę docelową. Ponadto - patrząc przez pryzmat jego rozwoju w USA - najlepsze ma dopiero przed sobą - mówi.

Nestle jest zatem tam, gdzie konsumenci chcą się wymieniać zdjęciami dań, poszukują inspiracji do dekorowania potraw czy stołu. - W naturalny sposób komunikujemy się z nimi w tematach dla obydwu stron pasjonujących, jednocześnie budując i rozwijając świadomość marki. Mamy wierną grupę followersów, która - jak przypuszczamy - dzięki zniesieniu trybu invite only, czyli otwarciu platformy dla wszystkich - poszerzy się o kolejnych pasjonatów fotografii kulinarnej i wspólnego jedzenia - tłumaczy ekspertka Nestle.

Aktualnie telewizja jest wciąż istotna, ale traktowana jako medium zasięgowe, natomiast social media jako budujące zaangażowanie. - Zasięg telewizyjny jest z pewnością większy niż mediów społecznościowych. Jeśli nasz produkt skierowany jest do większości populacji, pewnie w pierwszej kolejności rozważymy wybór telewizji. Większość marketerów właśnie tę formę przekazu traktuje jako medium zasięgowe, natomiast media społecznościowe wykorzystuje do interakcji z konsumentami. Patrząc jednak na rosnącą liczbę użytkowników tych drugich, można stwierdzić, że powoli to medium staje się dla telewizji istotną konkurencją. Liczba użytkowników portalu społecznościowego Facebook to ponad 8 mln, YouTube ma ich już 10 mln. Social media dają duże możliwości targetowania prowadzonych działań, umożliwiają też bieżące odpowiadanie na feedback użytkownika sieci. Ta szybkość reakcji to z pewnością znacząca przewaga w stosunku do telewizji - mówi Anna Jędrzejewska.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH