Nestle, Procter & Gamble i Pepsico w czołówce największych firm FMCG na świecie
W czołówce największych firm FMCG na świecie znajdują się obecnie: Nestle AG, Procter & Gamble oraz Pepsico. Światowi giganci w 2018 roku odnotowały rekordowe zyski – najwyższe odnotowane we wszystkich dotychczasowych edycjach rankingu FMCG Global 50. Marże wzrosły średnio do poziomu 18,2%.

Międzynarodowa firma doradcza OC&C Strategy Consultants opublikowała najnowszy ranking największych firm konsumenckich na świecie. Jest to 17 edycja raportu FMCG Global 50. Poza zestawieniem listy największych globalnych graczy FMCG raport opracowany przez OC&C opisuje najbardziej aktualne zjawiska biznesowe na światowych rynkach konsumenckich oraz definiuje czynniki sukcesu liderów rankingu.
W czołówce największych firm FMCG na świecie znalazły się:
- 1. NESTLE AG
- 2. PROCTER & GAMBLE
- 3. PEPSICO
- 4. UNILEVER
- 5. AB INBEV
- 6. JBS
- 7. TYSON FOODS
- 8. BRITISH AMERICAN TOBACCO P.L.C
- 9. COCA-COLA COMPANY
- 10. L'OREAL
Tak naprawdę sam skład listy rankingu FMCG Global 50 niewiele się zmienił w porównaniu z rokiem poprzednim. Brazil Foods wypadło z rankingu przesuwając się z 47 na 53 pozycję ze względu na 3% spadek sprzedaży po przeniesieniu waluty do USD. Tym samym do elitarnej grupy największych graczy FMCG na świecie weszła chińska firma alkoholowa - Kweichou Moutai, która awansowała na 46 pozycję z 58 w 2017 roku, dzięki organicznemu wzrostowi cen (organic price mix growth). W sumie tylko 5 firm doświadczyło zmian w rankingu więcej niż o 3 miejsca. Wśród firm zmieniających swoją pozycję na liście FMCG Global 50 można zauważyć silną dynamikę w sektorze kosmetycznym (np. Estee Lauder i Shiseido) oraz wśród chińskich firm (np. Yili, Mengniu i Kweichou Moutai).
Firmy z najnowszego rankingu FMCG Global 50 odnotowały zdecydowany wzrost organiczny oraz wypracowały wyższe zyski. Wzrost organiczny światowych gigantów FMCG, wypracowany dzięki wzrostom wolumenu wyniósł 3,2% w porównaniu z rokiem 2017. Mimo spowolnienia samego tempa wzrostu (3,4% w porównaniu do 5,7% w ubiegłym roku) to jednak marże wzrosły średnio o 0,4% do poziomu 18,2%. Wynik ten stanowi zdecydowany rekord dla wszystkich poprzednich edycji raportu. Wzrost marży netto wynika zarówno z poprawy marży brutto, jak również z ograniczenia kosztów operacyjnych średnio o 0,2%. Okazuję się, że mimo trudnych warunków biznesowych związanych z zmieniającymi się dynamicznie rynkami konsumenckimi, rosnącą konkurencją i presją ze strony inwestorów największym firmom FMCG udaje się wciąż odnosić wyraźne sukcesy.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.