REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Nie istnieje globalne ciało certyfikujące produkty

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 24-11-2016, 17:58
Nie istnieje globalne ciało certyfikujące produkty
Fot. Fotolia

Wsparcie eksportu i inwestycji zagranicznych polskich firm to jeden z priorytetów rządu. Pomoc od państwa, gwarancje kredytowe od KUKE, innowacyjne produkty – polskie przedsiębiorstwa mają warunki, aby podbijać zagraniczne rynki, ale muszą pamiętać o spełnieniu wymogów formalnych, czyli przede wszystkim odpowiedniej certyfikacji.

REKLAMA

– Nawet najlepszy produkt nie osiągnie sukcesu, jeśli nie będzie możliwe rozpoczęcie sprzedaży. W wielu krajach kwestia spełnienia wymogów rynku jest znacznie bardziej istotna niż w Polsce czy Europie. Najlepszym przykładem są Stany Zjednoczone, gdzie bez spełnienia szeregu bardzo szczegółowych wymagań certyfikacyjnych nie ma możliwości wprowadzenia produktu do obrotu – analizuje Bogdan Maliszewski, Dyrektor Zarządzający UL International Polska.

W styczniu 2017 roku działalność rozpocznie Polska Agencja Handlu i Inwestycji, funkcjonująca w ramach Polskiego Funduszu Rozwoju. Według zapowiedzi Ministerstwa Rozwoju jego zintegrowana oferta ma mieć wartość nawet 60 miliardów złotych. Polskie firmy mogą liczyć także na gwarancje kredytowe od Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych czy rozmaite dotacje z funduszy UE. Mają zatem wszelkie instrumenty, aby z powodzeniem dokonywać międzynarodowej ekspansji. Często zapomnianym elementem całego procesu jest dostosowanie produktu do przepisów obowiązujących na rynku docelowym. I to na wczesnym etapie jego rozwoju. W przeciwnym wypadku, proces powstania produktu jest zdecydowanie dłuższy i w efekcie generuje znacznie wyższe koszty. W skrajnych przypadkach eksport w ogóle nie może dojść do skutku.

Identyfikacja wymagań certyfikacyjnych to trudny i żmudny proces. Zmieniające się przepisy rzadko są ogólnodostępne. – Pewne regulacje da się odnaleźć w Internecie, ale poza krajami anglosaskimi zazwyczaj nie ma ich w języku angielskim. UL jest obecny na ponad 150 rynkach na całym świecie, a na jeszcze większej ich liczbie jest w stanie zidentyfikować obowiązujące przepisy. Nasze przedstawicielstwa lub bezpośrednie relacje z instytucjami krajowymi ułatwiają wprowadzenie produktu na rynek  – dodaje Bogdan Maliszewski.

Coraz więcej produktów, które jeszcze niedawno nie miały nic wspólnego z łącznością bezprzewodową teraz się na niej opiera. Daje to ogromne możliwości udoskonalania produktów, ale niesie ze sobą także szereg wymagań certyfikacyjnych. Obecnie w produkcji częściej pytamy nie „jak zaprojektować”, ale „jak skutecznie wprowadzić na rynek”.

Federalna Komisja Łączności (FCC) to amerykańska agencja, która reguluje wykorzystanie częstotliwości radiowych. Bez jej zgodny żaden produkt wysyłający jakikolwiek sygnał radiowy nie może wejść na amerykański rynek. Podobne jednostki funkcjonują na niemal wszystkich rynkach.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (18 213) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 171)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH