Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Nie jest możliwe całkowita eliminacja zniszczeń i kradzieży w logistyce

W codziennie przeprowadzanych operacjach logistycznych istnieje ryzyko wypadku drogowego, uszkodzenia towaru w czasie rozładunku czy błędu operatora. Nie jest możliwe całkowite wyeliminowanie tego typu sytuacji. Należy natomiast dążyć do zminimalizowania poziomu strat – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Rafał Strzałkowski, dyrektor operacyjny Quick Service Logistics Polska.

Nie jest możliwe całkowita eliminacja zniszczeń i kradzieży w logistyce
Fot. Shutterstock

Każdy biznes musi indywidualnie określić akceptowalny poziom inwestycji w system przeciwdziałania vs wysokość strat z tym związanych. W Quick Service Logistics Polska, jak również w całej grupie, jest to jedno z zadań o najwyższym priorytecie. W Quick Service Logistics Polska, w celu eliminacji strat wykorzystujemy aktywne systemy, takie jak:

- Monitoring pojazdów – w tym celu wykorzystujemy system PIM do monitoringu położenia pojazdu, jak i temperatur w czasie transportu. Dodatkowo system monitoruje moment otwarcia i zatrzymania pojazdu poza strefami rozładunku lub wyznaczonymi stacjami do tankowania pojazdów.
- CCTV w magazynach – system wykorzystywany jest m.in. do analizy przyczyn powstania uszkodzeń i innych zdarzeń w celu ich wyeliminowania w przyszłości.
- I-pady (elektroniczne dowody dostawy) – mają za zadanie wprowadzanie na bieżąco do systemu informacji o pomiarach temperatur przy dostawie oraz bieżącej rejestracji różnic w dostawach. Dodatkowo wykonujemy przy dostawach zdjęcia, dzięki którym jesteśmy w stanie np. potwierdzić zasadność składanej przez klienta reklamacji.
- Oczywiście w każdym magazynie posiadamy ochronę fizyczną oraz firmę DDD.

Uzupełnieniem systemów aktywnych są:

- Proces szkoleń pracowników opartych o „Księgę jakości” oraz wnioski formułowane na bazie doświadczeń.  Od pierwszego dnia pracy kładziemy nacisk na wysoką świadomość naszej kadry, szkolenia to obowiązkowy element przygotowania pracownika do pracy na każdym stanowisku.
- Stabilność zespołu – dobrze wyszkolony pracownik jest bardzo ważny nie tylko w ograniczeniu strat, ale w całym łańcuchu dostaw.
- Proces planowania mapy magazynu – uwzględnia parametry produktu (waga, objętość, rodzaj produktu), pozwala na właściwe planowanie załadunku na nośnikach, minimalizuje zniszczenia podczas transportu, a także podnosi wydajność pracowników.
- Selekcja opakowań transportowych po powrocie od klienta – polega na wyeliminowaniu jednostek transportowych, które mogłyby uszkodzić produkty w czasie kolejnej dostawy.
- Procesy oceny bieżących trendów w reklamacjach – weryfikacji każdej reklamacji, potwierdzenia jej zasadności/uznania. Każda uznana reklamacja podlega dalszym procesom weryfikacji wewnętrznej pod kątem jej przyczyn, łącznie z prowadzaniem rozmów z pracownikami i wspólnym ustaleniem powodu ich powstania, a także możliwości ich eliminacji w przyszłości. Zaangażowanie pracowników w wyjaśnienie reklamacji uświadamia im wagę ich pracy i wpływ na poziom jakości serwisu.
- Plombowanie jednostek transportowych w przypadku realizowaniu dostawy z wykorzystaniem platformy przeładunkowej – jest to działanie profilaktycznie ułatwiające ocenę reklamacji w przypadku zgłoszonych przez klienta rozbieżności.
- Bieżące prowadzenie przeglądów, serwisów i napraw infrastruktury – zapewnia bezawaryjne funkcjonowanie wyposażenia np. chłodnictwa oraz uszkodzeń towarów wynikających z uszkodzonej infrastruktury.
- Bieżąca współpraca z dostawcami i klientem – polega na zgłaszaniu uwag, co do sposobu pakowania lub co do jakości użytych opakowań.

więcej informacji:

Rafał Strzałkowski RSS ALERT    /    QSL Logistics Polska RSS ALERT    /    straty w łańcuchu dostaw RSS ALERT    /    kradzieże RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.