REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Niektóre kraje blokują swoje rynki przed polską żywnością

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 03-06-2016, 14:07
Niektóre kraje blokują swoje rynki przed polską żywnością
Łukasz Hołubowski, prezes ARR /fot.PTWP

Wyrażane obawy dotyczące przypadków występowania protekcjonizmu na rynkach unijnych nie są całkowicie bezzasadne. Niektóre państwa członkowskie, w obliczu rosnącego udziału w rynku polskiej żywności, stosują bariery ograniczające dostęp do rynku dla polskich produktów – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Łukasz Hołubowski, prezes Agencji Rynku Rolnego.

REKLAMA

Najczęściej stosowanymi środkami jest podwyższona częstotliwość kontroli sanitarnych (stosowana głównie na rynku czeskim, ale także niemieckim i brytyjskim), kampanie prasowe mające na celu zniechęcenie konsumentów do zakupu polskich produktów żywnościowych, które stosowano głównie w Czechach oraz wymóg posiadania dodatkowych certyfikatów utrudniających dostęp do rynku dla polskich produktów mięsnych na rynku niemieckim i brytyjskim.

Z drugiej strony, polskie produkty rolno-żywnościowe z roku na rok coraz bardziej są widoczne na rynkach państw UE. Od czasu przystąpienia do Unii Europejskiej Polska korzysta ze swobód, jakie niesie ze sobą jednolity rynek wspólnotowy i polscy przedsiębiorcy potrafili skorzystać z możliwości, które się przed nimi otworzyły.

Od czasu akcesji eksport polskich produktów rolno-spożywczych do krajów Europy Zachodniej systematycznie rośnie. W 2015 roku aż 82 proc. ogólnej wartości sprzedaży zagranicznej tych produktów trafiło na rynki Unii Europejskiej. - Główne polskie hity eksportowe na rynku wspólnotowym to mięso i produkty mięsne, ryby, produkty mleczarskie, warzywa i owoce oraz ich przetwory, przetwory zbożowo-mączne, wyroby cukiernicze, oraz tytoń i wyroby tytoniowe. Dzięki wysokiej jakości oferowanych produktów przy jednocześnie stosunkowo niskich cenach polskie produkty są konkurencyjne i stanowią dobrą alternatywę dla produktów już obecnych na tych rynkach – mówi prezes ARR.

Podkreśla, iż nie bez znaczenia jest fakt, że polskie produkty dzięki tradycyjnym metodom ich produkcji trafiają w gusta odbiorców zachodnich zainteresowanych zdrowym stylem życia.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kubanek 04-06-2016, 14:29:
Trzeba zastosować zasadę "Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie". Pora na protekcjonizm, niemieckie, czeskie, brytyjskie produkty (głównie piwa), won z Polski!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 017) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH