Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Nielsen: Jak pracownicy postrzegają obecny rynek pracy?

Co jest ważne dla współczesnych pracowników? W jaki sposób powinna przebiegać rekrutacja? Z jakimi nowymi oczekiwaniami muszą zmierzyć się pracodawcy? Na te i inne pytania odpowiada najnowszy raport Nielsena „Pracodawcy i pracownicy”.

Nielsen: Jak pracownicy postrzegają obecny rynek pracy?
fot. materiały prasowe

Głównymi źródłami niezadowolenia dla polskich pracowników są: poczucie braku dbałości o pracownika, wrażenie niesatysfakcjonujących relacji w miejscu pracy oraz ogólne przekonanie o braku dobrych ofert na rynku.

Poczucie łatwej zastępowalności

– W rozmowach z pracownikami zauważyliśmy, że ogólnemu silnemu przekonaniu, że każdy zawsze jakaś pracę znajdzie, towarzyszy niepewność i niedostatek dbałości o pracownika. Respondenci skarżą się, że towarzyszy im poczucie łatwej zastępowalności. Natomiast doświadczeni pracownicy mają duży problem ze znalezieniem pracy za odpowiednie do swoich kwalifikacji pieniądze, bywa że spotykają się wręcz z niechęcią pracodowców do zatrudniania wykwalifikowanych specjalistów. To pokazuje, że sam fakt łatwego znalezienia zatrudnienia zupełnie nie wystarcza do tego, aby polski pracownik czuł się bezpieczny pod względem zawodowym, nie mówiąc już o poczuciu spełnienia, dowartościowania, czy poczuciu wpływu na coś ważnego – komentuje Karolina Flaht-Soroka, client business partner w Nielsenie i inicjatorka badania.   

Na niesatysfakcjonujące relacje wpływa niezdrowa konkurencja, stres i rywalizacja. Natomiast pod pojęciem braku dobrych ofert na rynku rozumiane jest zjawisko unifikacji ogłoszeń o pracę – wszystkie ogłoszenia wyglądają tak samo, oferują te same benefity i pozbawione są konkretów takich jak np. widełki wynagrodzeń.  

Co jest ważne dla pracowników?

– Według naszego raportu dla polskiego pracownika absolutnie podstawowymi czynnikami, które muszą być spełnione są: wynagrodzenie, stała umowa o pracę, stabilność, bliskość biura od miejsca zamieszkania, dobra atmosfera. Na kolejnym miejscu znajdą się work-life balance i atrakcyjne dodatki do pensji. Trzecie miejsce to: rozwój osobisty, możliwość awansu, dobre warunki infrastrukturalne pracy i wizerunek firmy. Na czwartym miejscu uplasowała się: osobowość szefa, możliwość pracy za granicą oraz projektowy charakter pracy. Nie oznacza to, że wszystko jest tak samo ważne dla każdego. Preferencje wobec cech jakie musi spełniać miejsce pracy bardzo zmieniają się w raz z etapem życia na jakim jesteśmy. I tak, dla pewnej grupy osób wynagrodzenie wcale nie będzie należało do kluczowych czynników wyboru miejsca pracy, bo wyprzedzą go elastyczne godziny pracy, bliskość domu i możliwość rozwoju. Dlatego ważne jest aby na hierarchię cech miejsca pracy zawsze patrzeć przez pryzmat chociażby demograficzny danego pracownika – wylicza Karolina Flaht-Soroka. 

więcej informacji:

Nielsen RSS ALERT    /    praca RSS ALERT    /    rynek pracy RSS ALERT    /    pracownicy RSS ALERT    /    zatrudnienie RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Angi 2018-12-12 22:40:55
    A co z bezczelności i nonszalacja pracowników? Z rzucaniem pracy z minuty na minutę bez konsekwencji? Nikogo nie przeraża dyscyplinarka!!!! W następnej pracy po prostu nie pokaże ostatniego świadectwa i tyle. A Ty zostajesz bez pracownika i co masz zrobić? W przypadku malej działalności gdzie jest 2-3 pracownikow firna nie funkcjonujw przez vonajmniej miesiac zanim ktos sie zglosi,badania lekarskie,paluerologia,przeliczenie do stanowiska.......etc. To już się nie liczy?!!!!!! Wszyscy tylko patrzą na zmanierowanych pracowników którym wszystko się należy A pracodawca to niby nie człowiek który ma takie same potrzeby i rodzinę która musi utrzymać,a przez takiego nieodpowiedzialnego pracownika zostaje z ręką w nocniku. Wykazuje inicjatywę stwarza miejsce pracy i tylko jest szkalowany poniższy i wzywany. A nie każdemu psu na imię burek.
    • Fijagr 2018-12-13 06:55:39
      To o czym piszesz temat na zupełnie inny raport. Ten dotyczy oczekiwań potencjalnych kandydatów, co może nam pomóc np. w znalezieniu takowych. Każdy z nas ma problemy z pracownikami i każdy pracownik ma/miał jakiś problem z pracodawcą. Nie znaczy to, że każdy artykuł o pracownikach ma opowiadać jak to pracodawcy mają przekichane z pracownikami, a każdy o pracodawcach jak to oni uciskają pracowników. Biznesu ani kariery na żalach ani płaczu się nie zbuduje. To nie polityka.
      • Kolo 2018-12-13 19:24:27
        Dobrze prawisz.. zauważyłem że ostatnio dochodzi do odrzucenia oferty pracodawcy przy podpisywaniu umowy , bądź krótko po jej podpisaniu. Przyczyną tego były niejasne i niedokładne informacje o warunkach zatrudnienia na konkretnym stanowisku. Pracodawca organizując konkurs na stanowisko dokonywał selekcji kandydatów ale nie rozmawiał już na etapie selekcji i warunkach pracy i płacy. Gdy doszło do podpisywania umowy pracownik gdy zobaczył jaka płacę mu się oferuje rezygnował. Lub po podjęciu pracy okazywało się że jak na daną płacę to ilość i organizacja pracy były nieadekwatne i niektóre osoby już po kilku dniach x pracy rezygnowały. Wydaje się że jak to w powiedzeniu,, jasne sytuację czynią z ludzi przyjaciół,, . Zatem szukając pracownika należało by jasno przedstawić konkretne warunki pracy i płacy. Wtedy przystępujący do rekrutacji może po kilku dniach rezygnować nie będą , bo wiedzieli na co się piszay 🙂

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.83.93.85
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.