Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Nowa siedziba KOWR w Gorzowie obniży koszty i poprawi jakość obsługi klientów

Zwiększenie standardu obsługi rolników, komfortu pracy urzędników i obniżenie kosztów utrzymania – to korzyści związane z przenosinami oddziału Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w Gorzowie do nowej siedziby – poinformował PAP dyr. Oddziału Terenowego KOWR w Gorzowie Sebastian Pieńkowski.

W poniedziałek w otwarciu tejże siedziby wzięła udział m.in. minister rodziny, pracy i polityki społecznej Elżbieta Rafalska. W nowych biurach urzędnicy rozpoczną pracę 27 maja br.

"Ważne wydarzenie. Nowa, instytucja która powstała od 2017 r. w wyniku połączenia dwóch agencji - Agencji Nieruchomości Rolnych i Rynku Rolnego, zyskała siedzibę stwarzając bardzo dobre warunki pracy dla swoich pracowników, ale nie tylko dla swoich pracowników, ale dla tych klientów, dla tych rolników, którzy przychodzą tu i korzystają z tego wsparcia, rozwiązują tu swoje sprawy" - powiedziała PAP Rafalska.

Dodała, że przy okazji miasto Gorzów wzbogaciło się o siedzibę poważnej instytucji państwowej w kompleksie obiektów, które wyglądają teraz na miarę XXI wieku.

Dotychczas gorzowski oddział KOWR funkcjonował w wynajmowanych biurach przy ul Walczaka. Teraz znajduje się w wyremontowanym i zmodernizowanym budynku pokoszarowym w dawnym kompleksie wojskowym przy ul. Myśliborskiej.

"Państwo stać na własne budynki, na ograniczenie kosztów utrzymania i nie będziemy płacić prywatnym podmiotom, które za grube pieniądze podpisały umowy z byłymi dyrektorami agencji (...) Obniżamy mocno koszty utrzymania. Nie płacimy za najem, tylko za bieżące utrzymanie. Państwo wkracza i budujemy solidne fundamenty państwa" - podkreślił Pieńkowski.

Dodał, że przy okazji przeprowadzono rewitalizację ruiny, jaką był przed remontem budynek z 1936 r. W sąsiedztwie oddziału KOWR mieszczą się inne budynki administracyjne, m.in. Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa czy Urzędu Miasta Gorzowa i Starostwa Powiatowego.

"Dziś ten klient, czyli rolnik ma bardzo dobre warunki i ma dwie agencje obok siebie. Co jest dużą wartością w Gorzowie, ponieważ nie będzie musiał nigdzie jeździć, tylko przyjedzie i wszystkie problemy, zarówno dotyczące dzierżawy czy kupna ziemi załatwi tu, a jeśli chodzi o dopłaty i zgłoszenie ich załatwi obok, w ARiMR. Myślę, że jest to taki modelowy przykład dla innych kolegów w całej Polsce" - zaznaczył Pieńkowski.

Oddział terenowy KOWR w Gorzowie sprzedaje ziemię rolnikom i ma podpisanych ponad 5 tys. umów dzierżaw państwowej ziemi.

Inwestycja związana z zakupem i modernizacją budynku kosztowała 9,7 mln zł. Na realizację zadania ok. 6 mln zł wyłożył rząd, a pozostałe pieniądze pochodziły z budżetu KOWR. Od momentu zakupu będącego w fatalnym stanie technicznym budynku, do zakończenia jego remontu i zagospodarowania pobliskiego terenu (parkingi, zieleń itp.) minęło półtora roku. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

KOWR RSS ALERT    /    rolnictwo RSS ALERT    /    wsparcie rolnictwa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.174.157
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.