REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Nowa strategia promocji polskiej żywności. Powstanie specjalny showroom

  • Autor: Paweł Jachowski, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-02-2015, 15:02
Nowa strategia promocji polskiej żywności. Powstanie specjalny showroom
Ilona Antoniszyn-Klik, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki (fot. Paweł Pawłowski/zelaznastudio.pl)

Uruchomienie w Warszawie polskiego showroomu żywnościowego, być może jeszcze w połowie tego roku, zapowiada w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Ilona Antoniszyn-Klik, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki.

REKLAMA

Jakie kwoty zostaną przeznaczone na promocję polskiego eksportu w 2015 roku?

Będą to kwoty wręcz ogromne. Można powiedzieć, że mamy do czynienia z trzema budżetami promocyjnymi, jeżeli chodzi o eksport. Najwięcej pieniędzy będzie na duży projekt systemowy z Programu Operacyjnego Innowacyjny Rozwój 2014-2020. Będzie to co najmniej 300 mln zł i mamy nadzieję, że projekt zostanie uruchomiony jeszcze w tym roku. O tym, jak wyglądać będzie podział na poszczególne lata, trzeba jeszcze podyskutować. Projekty będziemy uzgadniać i dopasowywać do oczekiwań przemysłu. Wszystko będzie w dużej mierze zależało od tego, co przemysł zarekomenduje, w którym roku jakie będzie chciał podjąć działania.

Drugi, również duży budżet promocyjny, to budżet wszystkich marszałków. We wszystkich programach marszałkowskich są pieniądze na promocję, szczególnie dla małych i średnich przedsiębiorstw. Duże firmy będą mogły być promowane tylko z budżetu państwa, ale małe i średnie przedsiębiorstwa mogą liczyć na marszałkowskie pieniądze, obok wspomnianego projektu systemowego. W przypadku dużych firm, wspierane i promowane będą innowacyjne rozwiązania. Internacjonalizacja wyników naukowych w dziedzinie spożywczej będzie jeszcze osobnym, bardzo dużym pakietem.

Istnieje jeszcze trzeci budżet promocyjny, który także będzie miał znaczenie. Wiąże się on z pieniędzmi na promocję gospodarki, które są w budżecie zarówno ministra gospodarki, jak i ministra spraw zagranicznych. Tutaj kwoty także będą liczone w milionach złotych. Wydaje mi się, że wspólnie uda się uzyskać budżet około 15 mln.

Niedawno zapowiadała pani reorganizację wydatków na promocję żywności. Na czym miałaby ona polegać? Co ulegnie zmianie?

Przede wszystkim chcemy mieć coraz więcej przyjazdowych, a nie wyjazdowych misji. Musimy nauczyć się wspierać eksport w taki sposób poprzez to, że pierwszy krok będzie robiony w Polsce. Eksporter będzie wyjeżdżał już przygotowany, z pierwszym pakietem kontaktów, które nabył na wszystkich forach, które się będą odbywały tutaj.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (27 010) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 754 926)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH