Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowe technologie silnie zmieniają rynek pracy w sektorze produkcji i handlu

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 25-05-2017, 10:43
Nowe technologie silnie zmieniają rynek pracy w sektorze produkcji i handlu
Fot. shutterstock

Już nie tylko w zakładach produkcyjnych, ale też w sektorze usług, czy w handlu. Rozwój nowych technologii to trend, który coraz silniej wpływa na rynek pracy i polscy pracownicy są gotowi, by elastycznie dopasować się do niego – wynika z najnowszego raportu Randstad Employer Brand Research. Automatyzację postrzegają jako ułatwienie pracy i sposób na podniesienie jej jakości. Jest to też wyzwanie, w obliczu którego są nastawieni na rozwój kwalifikacji.

Związane z rozwojem nowych technologii zjawisko automatyzacji pracy ma już istotny wpływ na wiele aspektów działalności przedsiębiorstw, w tym na zatrudnienie i zarządzanie kadrami w firmach. W związku ze zmianami technologicznymi zupełnie inne kompetencje pracowników będą pożądanymi przez pracodawców. Firmy chcą też częściej pochylać się nad kwestiami rozwoju umiejętności załogi i szkoleń z zakresu wdrażanych technologii oraz aktywnego budowania marki pracodawcy, która przyciągać będzie najbardziej utalentowanych specjalistów gotowych do wspierania wykorzystywanych w firmie nowoczesnych rozwiązań. 

Proces automatyzacji pracy jest złożony. Obecnie przemiany najbardziej widoczne są w przedsiębiorstwach produkcyjnych, ale zjawiska związane z rozwojem technologii obejmują szereg rozwiązań cyfrowych zmieniających sposób funkcjonowania firm z innych sektorów, w tym np. obsługi klienta, handlu, bankowości czy finansów.

– Wdrażanie nowoczesnych systemów informatycznych, wzrastające wykorzystanie urządzeń mobilnych, czy coraz  więcej firmowych projektów w ramach „Big Data”, z jednej strony wpływają na jakość wykonywanych przez pracowników zadań, pomagają im w szczególnie trudnych procesach, związanych chociażby z przetwarzaniem danych, z drugiej – wymagają  odpowiednich kwalifikacji, o które zadbać powinien także pracodawca – podkreśla Marcin Sieńczyk, Chief Technology Innovation Officer w Randstad Polska. 

Jak wynika z najnowszej edycji Randstad Employer Brand Research, większość pracowników potwierdza, że automatyzację postrzega jako sposób na podniesie jakości ich pracy. Twierdzi tak 47% ankietowanych. Przekonane o tym są częściej  kobiety – uznaje tak co druga z nich. Mężczyźni są nieznacznie bardziej sceptyczni (45%). Szansę w automatyzacji dostrzegają częściej młodsi pracownicy w wieku od 18 do 24 lat (53%) i osoby z wyższym wykształceniem (51%). Mniejsze przekonanie o wpływie automatyzacji na udoskonalenie pracy mają osoby starsze w wieku od 45 do 65 lat (45%) i osoby z niższym wykształceniem (37%).

Co dziesiąty ankietowany obawia się, że automatyzacja pozbawi go pracy. Najczęściej takie opinie wyrażają ludzie młodzi do 24 roku życia (13%) i osoby ze średnim wykształceniem (11%). Ten odsetek jest mniejszy wśród ankietowanych powyżej 45 roku życia (7%) i osób z wykształceniem wyższym (7%). 

Uczestnicy Randstad Employer Brand Research są skłonni aktywnie dostosowywać się do przemian na rynku pracy. 60% ankietowanych w związku z automatyzacją gotowych jest przekwalifikować się, jeśli dzięki temu otrzymywać będzie co najmniej takie samo wynagrodzenie, jak obecnie. 

Randstad Employer Brand Research to globalny projekt badawczy dotyczący wizerunku pracodawcy i czynników atrakcyjności pracodawców. Obecne jest już w 26 krajach i obejmuje ponad 160 000 respondentów. W tym roku ma 7. edycję w Polsce. W naszym kraju badanie objęło 150 największych pracodawców oraz 6500 respondentów, reprezentatywnych dla polskiego społeczeństwa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH