Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowe trendy konsumenckie wywołują zmiany na rynku omni-channel

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-11-2017, 09:43
Nowe trendy konsumenckie wywołują zmiany na rynku omni-channel

Nowoczesne metody płatności, szczególnie płatności mobilne, zaczynają kształtować zachowanie zakupowe konsumentów – w niektórych branżach jest to już bardzo wyczuwalne. Jak przez ostatnie lata zmieniał się rynek płatności i jakie trendy zdominują go w przyszłości? SIX Payment Services omawia najważniejsze z nich i radzi, w jaki sposób handlowcy mogą je wykorzystać do rozwoju swojej działalności.

W ciągu ostatnich dziesięcioleci proces robienia zakupów uległ znaczącym zmianom – polegający kiedyś na wejściu do sklepu, ustawieniu się w kolejce i zapłacie przy kasie, został całkowicie zrewolucjonizowany wraz z upowszechnieniem się internetu. Obecnie śledzenie, na przykład ulubionych marek odzieżowych w mediach społecznościowych, oglądanie ubrań w sklepie internetowym, a nawet przymierzanie ich w wirtualnej przymierzalni staje się czymś oczywistym dla coraz większej liczby konsumentów. Na końcu wystarczy jedno kliknięcie, by zapłacić, a ubrania zostaną dostarczone pod wskazany adres, czasem nawet jeszcze tego samego dnia.

Ten nowy kierunek zmienił niemal każdy aspekt doświadczenia zakupowego. Dla przykładu, podczas, gdy niektórzy konsumenci przestawili się już nawet na zakupy artykułów spożywczych w internecie, większość z nas wciąż preferuje metodę „tradycyjną”: sprawdzenie zawartości lodówki i szafek kuchennych, spisanie listy zakupów, a na końcu odwiedzenie fizycznego sklepu celem zakupu potrzebnej żywności. Odpowiedzią na potrzeby takich konsumentów są coraz chętniej wybierane inteligentne lodówki, które dzięki możliwościom technologicznym, jakie daje współcześnie internet Rzeczy (IoT) potrafią na bieżąco kontrolować status swojego zaopatrzenia, wysyłać właścicielowi wskazówki, gdy data przydatności do spożycia danego produktu zbliża się do końca, mogą też zaproponować sugerowaną listę zakupów. Po zatwierdzeniu takiej listy wystarczy tylko, by właściciel gospodarstwa domowego dokonał zapłaty (przy pomocy intuicyjnej aplikacji), wybrał preferowane miejsce odbioru towaru i udał się do wybranego supermarketu, w którym złożone zamówienie już na niego czeka (oczywiście, jeżeli nie zdecyduje się na zamówienie dostawy do domu). Dni przeszukiwania regałów i stania w kolejce do kasy są więc policzone.

Technologia zmienia nie tylko przyzwyczajenia zakupowe klientów, ale również wybór opcji płatności, jakie sprzedawcy powinni być w stanie zaoferować swoim klientom zarówno w sklepie internetowym, jak i stacjonarnym. Dlatego też, aby nie tracić wysokości swoich obrotów z powodu braku możliwości zapłaty, powinni uważnie śledzić trendy płatnicze wśród swojej grupy docelowej. Jedno jest pewne, sytuacja na rynku usług płatniczych będzie nadal ewoluować.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 692) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.