Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowe wytyczne UOKiK dotyczące koncentracji

  • Autor: PAP
  • Data: 27-01-2015, 17:56

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta przedstawił zasady kontaktów z przedsiębiorcami, którzy załatwiają sprawę w Urzędzie. Podał także aktualne wytyczne odnośnie zgłaszania zamiaru koncentracji, mające ułatwić firmom przejście przez tę procedurę - informuje PAP.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował we wtorek zasady, którymi będą kierować się pracownicy Urzędu w kontaktach z przedsiębiorcami.

Jak podał UOKiK w komunikacie, nowe reguły wewnętrzne mają ułatwić kontakty urzędników z przedsiębiorcami "z poszanowaniem przepisów prawa i zasad sprawiedliwości proceduralnej". Podstawową zasadą ma być możliwość bezpośredniego kontaktu przedsiębiorcy z Urzędem, tak aby mógł on przedstawić swoje stanowisko.

Podczas rozmowy przez telefon, co stanowi najczęstszą formę kontaktu z Urzędem, przedsiębiorcy mogą liczyć na informacje lub czynione ustalenia przede wszystkim o charakterze techniczno-organizacyjnym (potwierdzenie wpływu pisma, umówienie się na przegląd akt postępowania) oraz podstawowe informacje prawne.

Chodzi o kwestie takie jak wyjaśnienie wątpliwości co do zakresu przekazywanych do Urzędu przez przedsiębiorcę informacji i dokumentów (w tym na wezwanie Urzędu), udzielenie podstawowej informacji prawnej na temat istoty postawionego zarzutu czy określenie statusu postępowania i przewidywanego terminu jego zakończenia.

Zgodnie z wytyczanymi, przedsiębiorca nie może natomiast oczekiwać informacji o ustaleniach wynikających z zebranych w postępowaniu dowodów i kierunku rozstrzygnięcia postępowania.

Podobne informacji można uzyskać komunikując się z Urzędem drogą mailową.

UOKiK podał także wytyczne dotyczące spotkań z przedstawicielami Urzędu. Jak zaznaczono, spotkanie takie może pełnić wyłącznie funkcję pomocniczą i nie może ono służyć przeprowadzaniu dowodów.

Ze względu na zasadę przejrzystości, ze strony Urzędu w spotkaniu uczestniczyć powinno co najmniej dwóch pracowników, a z każdego spotkania, które odbyło się w toku postępowania przed Prezesem UOKiK sporządza się notatkę, wskazującą miejsce i datę spotkania, imiona i nazwiska oraz stanowiska służbowe lub funkcje jego uczestników. Od tych zasad będzie można odstąpić tylko w wyjątkowych okolicznościach.

Jak podał Urząd, wnioskując o zorganizowanie spotkania należy przekazać mailem jego przedmiot oraz proponowany porządek i uczestników ze strony przedsiębiorcy. W uzasadnionych okolicznościach, spotkanie takie może mieć formę wideokonferencji.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 865) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH