Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowe wyzwania dla dostawców systemów SFA

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 31-10-2014, 19:04
Nowe wyzwania dla dostawców systemów SFA
(fot. Fotolia)

Przed dostawcami systemów SFA pojawiają się obecnie nowe wyzwania. Jako lider na tym rynku uważamy, że w projektowaniu nowych rozwiązań trzeba obecnie opierać się o nowe idee, takie jak np. RAO czy Perfect Store - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Kajdzik, szef wydziału wdrożeń systemów mobilnych w Asseco Business Solutions.

Rozwiązania SFA muszą stać się tzw. oknami informacyjnymi dla handlowców. - Mają nie tylko rejestrować zdarzenia, ale też podpowiadać co w danym momencie ma wykonać użytkownik, uwzględniając dane zarejestrowane przez przedstawiciela, ale również z zewnętrznych źródeł. Przykładowo, kiedy spada nasz udział w kategorii czy sprzedaż w danym sklepie, to system musi podpowiedzieć jak ten trend można odwrócić, zlecając nam konkretne zadania - wyjaśnia Tomasz Kajdzik. - Narzędzia IT staną się więc kreatorami zdarzeń. Będą musiały też potrafić weryfikować zrealizowane działania, określać czy odnieśliśmy sukces w danym obszarze i podpowiadać co należy konsekwentnie poprawiać - dodaje.

Wdrożenie systemów SFA zawsze miało istotny wpływ na pracę sił sprzedaży, jednak obecnie rozwiązania te dają jeszcze więcej możliwości, by zwiększać konkurencyjność przedsiębiorstw działających w oparciu o terenowe sieci przedstawicielskie. Systemy SFA nowej generacji, oparte na platformach dotykowych, oferują wiele nowych funkcjonalności, które pozwalają przedstawicielom wygrywać przy półce sklepowej - to jest właśnie miejsce, gdzie obecnie toczy się bitwa o klienta - konsumenta.

- Dzięki nowym narzędziom klasy SFA handlowcy przestają być wyłącznie wykonawcami zadań zlecanych im przez przełożonych i rejestratorami faktów, głównie z obszaru tzw. okołosprzedażowego, obejmującego m.in. przygotowanie i zbieranie danych oraz rejestrację zamówień. Na bazie dostępnych w systemie informacji oraz nowych funkcjonalności mogą oni w znacznie większym stopniu wpływać na strategię współpracy z danym punktem sprzedaży - zaznacza szef wydziału wdrożeń systemów mobilnych w Asseco Business Solutions. - Są w stanie zarówno "sprzedawać", jak i doradzać - wspólnie pracować nad rozwojem biznesu swojej firmy oraz klienta. A wszystko to, przy umiejętnym wykorzystaniu narządzi oraz szans rynkowych, prowadzi właśnie do wzrostu sprzedaży i coraz lepszych wyników - podkreśla.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH