REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Nowe wyzwania dla dostawców systemów SFA

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 31-10-2014, 19:04
Nowe wyzwania dla dostawców systemów SFA
(fot. Fotolia)

Przed dostawcami systemów SFA pojawiają się obecnie nowe wyzwania. Jako lider na tym rynku uważamy, że w projektowaniu nowych rozwiązań trzeba obecnie opierać się o nowe idee, takie jak np. RAO czy Perfect Store - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Kajdzik, szef wydziału wdrożeń systemów mobilnych w Asseco Business Solutions.

REKLAMA

Rozwiązania SFA muszą stać się tzw. oknami informacyjnymi dla handlowców. - Mają nie tylko rejestrować zdarzenia, ale też podpowiadać co w danym momencie ma wykonać użytkownik, uwzględniając dane zarejestrowane przez przedstawiciela, ale również z zewnętrznych źródeł. Przykładowo, kiedy spada nasz udział w kategorii czy sprzedaż w danym sklepie, to system musi podpowiedzieć jak ten trend można odwrócić, zlecając nam konkretne zadania - wyjaśnia Tomasz Kajdzik. - Narzędzia IT staną się więc kreatorami zdarzeń. Będą musiały też potrafić weryfikować zrealizowane działania, określać czy odnieśliśmy sukces w danym obszarze i podpowiadać co należy konsekwentnie poprawiać - dodaje.

Wdrożenie systemów SFA zawsze miało istotny wpływ na pracę sił sprzedaży, jednak obecnie rozwiązania te dają jeszcze więcej możliwości, by zwiększać konkurencyjność przedsiębiorstw działających w oparciu o terenowe sieci przedstawicielskie. Systemy SFA nowej generacji, oparte na platformach dotykowych, oferują wiele nowych funkcjonalności, które pozwalają przedstawicielom wygrywać przy półce sklepowej - to jest właśnie miejsce, gdzie obecnie toczy się bitwa o klienta - konsumenta.

- Dzięki nowym narzędziom klasy SFA handlowcy przestają być wyłącznie wykonawcami zadań zlecanych im przez przełożonych i rejestratorami faktów, głównie z obszaru tzw. okołosprzedażowego, obejmującego m.in. przygotowanie i zbieranie danych oraz rejestrację zamówień. Na bazie dostępnych w systemie informacji oraz nowych funkcjonalności mogą oni w znacznie większym stopniu wpływać na strategię współpracy z danym punktem sprzedaży - zaznacza szef wydziału wdrożeń systemów mobilnych w Asseco Business Solutions. - Są w stanie zarówno "sprzedawać", jak i doradzać - wspólnie pracować nad rozwojem biznesu swojej firmy oraz klienta. A wszystko to, przy umiejętnym wykorzystaniu narządzi oraz szans rynkowych, prowadzi właśnie do wzrostu sprzedaży i coraz lepszych wyników - podkreśla.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 811) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH