Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowy identyfikator w branży kurierskiej obniży koszty usług transportowych

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 17-07-2017, 12:24
Nowy identyfikator w branży kurierskiej obniży koszty usług transportowych
fot. GS1

Europejski Komitet Normalizacyjny wybrał standard GS1 jako rekomendowany identyfikator SSCC do oznaczenia transgranicznych przesyłek paczkowych. Głównym celem jest zmiana systemu usług dostarczania paczek z wykorzystaniem jednej, wspólnej etykiety zawierającej standardowy identyfikator paczki.

Osiągnięcie to jest wynikiem wspólnych wysiłków przedstawicieli organizacji pocztowych, sklepów internetowych oraz firm kurierskich. Jest to część przyjętej przez Komisję Europejską strategii Jednolity Rynek Cyfrowy: ułatwienia dla transgranicznego handlu i usług elektronicznych.

„To duży krok na drodze do wprowadzenia prawdziwych innowacji w usługach dostarczania paczek na terenie Europy. Jedną z głównych barier, jeśli chodzi o usługi dostarczania paczek, są wewnętrzne rozwiązania, przyczyniające się do tworzenia zamkniętych sieci dostaw i tworzące niekorzystne warunki dla firm prowadzących handel online” - wyjaśnia Walter Trezek, współprzewodniczący Grupy Roboczej e-Logistics w stowarzyszeniu Ecommerce Europe oraz szef prowadzonych przez CEN prac nad ustandaryzowaną etykietą.

Identyfikator SSCC (Serial Shipping Container Code), czyli Seryjny Numer Jednostki Logistycznej, służy do unikalnej identyfikacji paczek i wprowadzenia interoperacyjności pomiędzy wszystkimi stronami zaangażowanymi w dostawy paczkowe. Numer SSCC to naturalny wybór, ponieważ wiele firm korzysta już z niego oraz innych standardów GS1.

Dzięki wprowadzeniu nowej etykiety, wykorzystującej globalne standardy, zamknięte wcześniej sieci można łączyć, tworząc w ten sposób jedną, wspólną sieć dostaw. Nadawcy paczek będą mogli stosować tę samą etykietę dla wszystkich swoich przesyłek. Wszyscy obsługujący wysyłki paczek będą mogli korzystać z numeru SSCC ułatwiającego śledzenie ich trasy od nadawcy do konsumenta, a jeśli to konieczne, z powrotem - od konsumenta do nadawcy.

„Etykiety paczek CEN wraz z numerem SSCC dają nieocenione możliwości sprzedawcom online pragnącym zaoferować swoim klientom przesyłki najwyższej jakości, w korzystniejszych cenach” - twierdzi Miguel Lopera, Przewodniczący i Dyrektor Zarządzający GS1.

Agata Horzela, ekspert ds. TSL w GS1 Polska, dodaje „Korzystając z identycznych etykiet wraz z numerem SSCC, firmy dostarczające przesyłki mogą prowadzić bezproblemową współpracę i zagwarantować spełnienie oczekiwać klientów w zakresie wyboru opcji usługi, elastyczności, przejrzystości i niezawodności. Możliwa będzie również eliminacja wielu generujących koszty działań, które nie tworzą dla klientów żadnej wartości.”

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.