REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Nowy system nawigacji dla e-sklepów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 29-11-2010, 14:11

Polacy opracowali nowy standard wyszukiwania i prezentacji produktów dla sklepów internetowych. W e-handlu o sukcesie decyduje dostępność poszukiwanego towaru, łatwość dotarcia do niego oraz szybkość prezentacji oferty. W sklepie internetowym nie ma ludzkiego ekspedienta, który wie, gdzie leży towar i może podać „te różowe czekoladki co zawsze". Dlatego skuteczna sprzedaż w internecie coraz bardziej zależy od rozwiązań wyszukiwawczo-nawigacyjnych.

REKLAMA

Zautomatyzowanie procesów wyszukiwania i prezentacji towarów, tak żeby podnosiły sprzedaż, jest trudne i kosztowne, ale jednak opłacalne, bo klient, który nie znajdzie szukanego towaru odejdzie do konkurencji. Nabywca, który na znalezienie produktu straci zbyt dużo czasu, poszuka szybszych rozwiązań gdzie indziej. Dla użytkownika liczy się trafność odpowiedzi na zapytanie, czas jej udzielenia, rozpoznanie intencji kupującego, a także możliwość wygodnego i szybkiego zawężania listy prezentowanych towarów, jeśli z początku jest zbyt obszerna. Wszystkie te czynniki razem znacząco wpływają na budowanie satysfakcji klienta, a co za tym idzie na zysk e-sklepu.

W odpowiedzi na te potrzeby stworzono standard wyszukiwania i prezentacji produktów - Fablo. Rozwiązanie adresowane jest do sklepów, które prowadzą sprzedaż przez Internet, zwłaszcza tych, gdzie wyszukiwanie produktów sprawia trudność, z uwagi na specyfikę języka polskiego lub szerokość asortymentu. Innowacja opiera się na jednoczesnym rozwiązaniu problemów we wszystkich obszarach krytycznych dla sprzedaży: trafnym wyszukiwaniu i prezentacji, obsłudze języka polskiego i błyskawicznej prezentacji produktów.

Silnik wyszukiwarki został stworzony od zera, w oparciu o najnowsze teorie uczenia się maszyn, dzięki czemu skutecznie obsługuje języki fleksyjne, w których słowa występują w odmianach i różnych formach, jak w języku polskim, czy francuskim. Wyszukiwanie pokazuje dobre wyniki również wtedy, gdy użytkownik wpisze nazwę produktu z błędem ortograficznym, przestawieniem liter, czy literówką. Twórcy położyli nacisk na skrócenie czasu wyszukiwania, kluczowego dla klientów sklepów - jest kilkadziesiąt razy krótszy niż w innych rynkowych rozwiązaniach i liczony w pojedynczych milisekundach. Skrócenie całego procesu wyszukiwania i prezentacji do ułamków sekund spowodowało, że przycisk „szukaj" przestał być potrzebny. Klient otrzymuje wyniki zanim skończy wpisywać nazwę produktu, co czasem daje wrażenie, że wyszukiwarka czyta w myślach.

Fablo oferowane jest jako usługa (w modelu SaaS), co oznacza, że właściciel sklepu rozlicza się w oparciu o okresowy abonament. Dzięki temu nie musi utrzymywać własnych serwerów i programistów rozwijających mechanizmy wyszukiwania. Za to w ramach opłat dostaje aktualizacje, nowe wersje i kolejne funkcjonalności wyszukiwarki.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 374) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH