Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Nowy system nawigacji dla e-sklepów

Polacy opracowali nowy standard wyszukiwania i prezentacji produktów dla sklepów internetowych. W e-handlu o sukcesie decyduje dostępność poszukiwanego towaru, łatwość dotarcia do niego oraz szybkość prezentacji oferty. W sklepie internetowym nie ma ludzkiego ekspedienta, który wie, gdzie leży towar i może podać „te różowe czekoladki co zawsze". Dlatego skuteczna sprzedaż w internecie coraz bardziej zależy od rozwiązań wyszukiwawczo-nawigacyjnych.

Zautomatyzowanie procesów wyszukiwania i prezentacji towarów, tak żeby podnosiły sprzedaż, jest trudne i kosztowne, ale jednak opłacalne, bo klient, który nie znajdzie szukanego towaru odejdzie do konkurencji. Nabywca, który na znalezienie produktu straci zbyt dużo czasu, poszuka szybszych rozwiązań gdzie indziej. Dla użytkownika liczy się trafność odpowiedzi na zapytanie, czas jej udzielenia, rozpoznanie intencji kupującego, a także możliwość wygodnego i szybkiego zawężania listy prezentowanych towarów, jeśli z początku jest zbyt obszerna. Wszystkie te czynniki razem znacząco wpływają na budowanie satysfakcji klienta, a co za tym idzie na zysk e-sklepu.

W odpowiedzi na te potrzeby stworzono standard wyszukiwania i prezentacji produktów - Fablo. Rozwiązanie adresowane jest do sklepów, które prowadzą sprzedaż przez Internet, zwłaszcza tych, gdzie wyszukiwanie produktów sprawia trudność, z uwagi na specyfikę języka polskiego lub szerokość asortymentu. Innowacja opiera się na jednoczesnym rozwiązaniu problemów we wszystkich obszarach krytycznych dla sprzedaży: trafnym wyszukiwaniu i prezentacji, obsłudze języka polskiego i błyskawicznej prezentacji produktów.

Silnik wyszukiwarki został stworzony od zera, w oparciu o najnowsze teorie uczenia się maszyn, dzięki czemu skutecznie obsługuje języki fleksyjne, w których słowa występują w odmianach i różnych formach, jak w języku polskim, czy francuskim. Wyszukiwanie pokazuje dobre wyniki również wtedy, gdy użytkownik wpisze nazwę produktu z błędem ortograficznym, przestawieniem liter, czy literówką. Twórcy położyli nacisk na skrócenie czasu wyszukiwania, kluczowego dla klientów sklepów - jest kilkadziesiąt razy krótszy niż w innych rynkowych rozwiązaniach i liczony w pojedynczych milisekundach. Skrócenie całego procesu wyszukiwania i prezentacji do ułamków sekund spowodowało, że przycisk „szukaj" przestał być potrzebny. Klient otrzymuje wyniki zanim skończy wpisywać nazwę produktu, co czasem daje wrażenie, że wyszukiwarka czyta w myślach.

Fablo oferowane jest jako usługa (w modelu SaaS), co oznacza, że właściciel sklepu rozlicza się w oparciu o okresowy abonament. Dzięki temu nie musi utrzymywać własnych serwerów i programistów rozwijających mechanizmy wyszukiwania. Za to w ramach opłat dostaje aktualizacje, nowe wersje i kolejne funkcjonalności wyszukiwarki.

więcej informacji:

e-biznes RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.52.4
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.