Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

O 6 proc. mniej kobiet niż mężczyzn na całym świecie korzysta z internetu

  • Autor: PAP
  • Data: 16-12-2017, 09:17
O 6 proc. mniej kobiet niż mężczyzn na całym świecie korzysta z internetu
fot. shutterstock

Liczba kobiet korzystających z internetu jest o 6 proc. mniejsza, niż mężczyzn - podał doroczny raport Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego. Organizacja zwróciła uwagę na rosnącą tendencję do agresywnych zachowań wobec kobiet w internecie.

Według raportu wydanego przez Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (International Telecommunication Union, ITU), kobiety w internecie spotykają się z zachowaniami takimi, jak agresywna, często bazująca na podłożu seksualnym mowa nienawiści, bezpośrednie groźby, wykorzystywanie psychiczne oraz tzw. pornografia zemsty. Częstym zjawiskiem są również groźby publikacji prywatnych informacji w celu kompromitowania ofiary zastraszania.

ITU zwraca uwagę, że narastające w sieci negatywne zjawiska wobec kobiet są okazją dla firm technologicznych, by odniosły się wyraźnie do tych problemów i pomyślały o tym, w jaki sposób ich produkty bądź usługi wpływają na rzeczywistość.

Raport kładzie duży nacisk na kwestię zmniejszenia różnic w korzystaniu z internetu przez kobiety i przez mężczyzn; ci drudzy robią to częściej, a różnica między płciami zwiększa się na niekorzyść kobiet w krajach na niskim pułapie rozwoju, gdzie wynosi 32 proc.

Bazujące na danych z raportu studium firmy Accenture stwierdza, że likwidacja różnic pomiędzy płciami w korzystaniu z internetu ułatwi kobietom aktywizację zawodową, a także pomoże globalnej gospodarce. Accenture wskazuje, że kobiety wnoszą większą wartość w tzw. płynnym korzystaniu ze zdobyczy cyfrowych, niż mężczyźni.

Firma zwróciła również uwagę na znaczącą rolę mediów społecznościowych w zawodowej aktywizacji kobiet tam, gdzie bez ich udziału było to bardzo trudne. Accenture za przykład podaje Arabię Saudyjską, w której kobiety zakładają firmy reklamowane na należącym do Facebooka Instagramie. Za pośrednictwem serwisu sprzedają wyroby rękodzielnicze, odzież, jedzenie i akcesoria, obchodząc zarówno biurokratyczne, jak i społeczne ograniczenia swojego kraju.

W sektorze technologii istnieją również spore różnice pomiędzy płciami, gdy chodzi o zatrudnienie. Medialne doniesienia o dyskryminacji w firmach z Doliny Krzemowej podpierają statystyki. W Facebooku jedynie 17 proc. zatrudnionych to kobiety, w Google - 19 proc., a w Apple - 23 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH