Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

O 6 proc. mniej kobiet niż mężczyzn na całym świecie korzysta z internetu

  • Autor: PAP
  • Data: 16-12-2017, 09:17
O 6 proc. mniej kobiet niż mężczyzn na całym świecie korzysta z internetu
fot. shutterstock

Liczba kobiet korzystających z internetu jest o 6 proc. mniejsza, niż mężczyzn - podał doroczny raport Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego. Organizacja zwróciła uwagę na rosnącą tendencję do agresywnych zachowań wobec kobiet w internecie.

Według raportu wydanego przez Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (International Telecommunication Union, ITU), kobiety w internecie spotykają się z zachowaniami takimi, jak agresywna, często bazująca na podłożu seksualnym mowa nienawiści, bezpośrednie groźby, wykorzystywanie psychiczne oraz tzw. pornografia zemsty. Częstym zjawiskiem są również groźby publikacji prywatnych informacji w celu kompromitowania ofiary zastraszania.

ITU zwraca uwagę, że narastające w sieci negatywne zjawiska wobec kobiet są okazją dla firm technologicznych, by odniosły się wyraźnie do tych problemów i pomyślały o tym, w jaki sposób ich produkty bądź usługi wpływają na rzeczywistość.

Raport kładzie duży nacisk na kwestię zmniejszenia różnic w korzystaniu z internetu przez kobiety i przez mężczyzn; ci drudzy robią to częściej, a różnica między płciami zwiększa się na niekorzyść kobiet w krajach na niskim pułapie rozwoju, gdzie wynosi 32 proc.

Bazujące na danych z raportu studium firmy Accenture stwierdza, że likwidacja różnic pomiędzy płciami w korzystaniu z internetu ułatwi kobietom aktywizację zawodową, a także pomoże globalnej gospodarce. Accenture wskazuje, że kobiety wnoszą większą wartość w tzw. płynnym korzystaniu ze zdobyczy cyfrowych, niż mężczyźni.

Firma zwróciła również uwagę na znaczącą rolę mediów społecznościowych w zawodowej aktywizacji kobiet tam, gdzie bez ich udziału było to bardzo trudne. Accenture za przykład podaje Arabię Saudyjską, w której kobiety zakładają firmy reklamowane na należącym do Facebooka Instagramie. Za pośrednictwem serwisu sprzedają wyroby rękodzielnicze, odzież, jedzenie i akcesoria, obchodząc zarówno biurokratyczne, jak i społeczne ograniczenia swojego kraju.

W sektorze technologii istnieją również spore różnice pomiędzy płciami, gdy chodzi o zatrudnienie. Medialne doniesienia o dyskryminacji w firmach z Doliny Krzemowej podpierają statystyki. W Facebooku jedynie 17 proc. zatrudnionych to kobiety, w Google - 19 proc., a w Apple - 23 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 481) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH