Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

O 6 proc. mniej kobiet niż mężczyzn na całym świecie korzysta z internetu

  • Autor: PAP
  • Data: 16-12-2017, 09:17
O 6 proc. mniej kobiet niż mężczyzn na całym świecie korzysta z internetu
fot. shutterstock

Liczba kobiet korzystających z internetu jest o 6 proc. mniejsza, niż mężczyzn - podał doroczny raport Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego. Organizacja zwróciła uwagę na rosnącą tendencję do agresywnych zachowań wobec kobiet w internecie.

Według raportu wydanego przez Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (International Telecommunication Union, ITU), kobiety w internecie spotykają się z zachowaniami takimi, jak agresywna, często bazująca na podłożu seksualnym mowa nienawiści, bezpośrednie groźby, wykorzystywanie psychiczne oraz tzw. pornografia zemsty. Częstym zjawiskiem są również groźby publikacji prywatnych informacji w celu kompromitowania ofiary zastraszania.

ITU zwraca uwagę, że narastające w sieci negatywne zjawiska wobec kobiet są okazją dla firm technologicznych, by odniosły się wyraźnie do tych problemów i pomyślały o tym, w jaki sposób ich produkty bądź usługi wpływają na rzeczywistość.

Raport kładzie duży nacisk na kwestię zmniejszenia różnic w korzystaniu z internetu przez kobiety i przez mężczyzn; ci drudzy robią to częściej, a różnica między płciami zwiększa się na niekorzyść kobiet w krajach na niskim pułapie rozwoju, gdzie wynosi 32 proc.

Bazujące na danych z raportu studium firmy Accenture stwierdza, że likwidacja różnic pomiędzy płciami w korzystaniu z internetu ułatwi kobietom aktywizację zawodową, a także pomoże globalnej gospodarce. Accenture wskazuje, że kobiety wnoszą większą wartość w tzw. płynnym korzystaniu ze zdobyczy cyfrowych, niż mężczyźni.

Firma zwróciła również uwagę na znaczącą rolę mediów społecznościowych w zawodowej aktywizacji kobiet tam, gdzie bez ich udziału było to bardzo trudne. Accenture za przykład podaje Arabię Saudyjską, w której kobiety zakładają firmy reklamowane na należącym do Facebooka Instagramie. Za pośrednictwem serwisu sprzedają wyroby rękodzielnicze, odzież, jedzenie i akcesoria, obchodząc zarówno biurokratyczne, jak i społeczne ograniczenia swojego kraju.

W sektorze technologii istnieją również spore różnice pomiędzy płciami, gdy chodzi o zatrudnienie. Medialne doniesienia o dyskryminacji w firmach z Doliny Krzemowej podpierają statystyki. W Facebooku jedynie 17 proc. zatrudnionych to kobiety, w Google - 19 proc., a w Apple - 23 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 690) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.