Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

O Big Data na EEC 2017: Wyzwaniem dla biznesu jest odpowiednie wykorzystanie danych

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-05-2017, 14:31
O Big Data na EEC 2017: Wyzwaniem dla biznesu jest odpowiednie wykorzystanie danych
fot. shutterstock.com

Danych o potencjalnych klientach firm jest mnóstwo, jednak nie zawsze firmy potrafią je odpowiednio przetworzyć i wykorzystać. Kluczowym dla rozwoju obszaru Big Data jest ich czerpanie zysku z tych zasobów – wynika z debaty „Big Data – wyzwanie dla biznesu”, która odbyła się w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

- Identyfikując potrzeby klienta, jesteśmy w stanie odpowiednio wykorzystać dane, które posiadamy – potwierdziła Izabela Bogumił, dyrektor zarządzający sektorem telekomunikacja i media, ING Bank Śląski SA. Jako przykład wykorzystania Big Data w instytucji bankowej podała funkcjonalności bankowości internetowej. – Jeśli klient co miesiąc robi przelew do określonego podmiotu, jesteśmy w stanie mu przypominać o tej czynności. Chcemy poprzez takie przykłady wychodzić na potrzeby klientów – tłumaczy.

Wojciech Wolny, prezes zarządu, EUVIC Sp. z o.o. zaznaczył, że w różnych zbiorach danych można odnaleźć nieskończone zasoby informacji o klientach – takich, których nigdy nie zadano by w ankietach, np. czy osoba starająca się o kredyt posiada zwierzęta domowe. A bank ma dane związane z płatnościami u weterynarza czy w sklepie zoologicznym. – Klienci jednak nie chcieliby mieć świadomości, że decyzje kredytowe podejmowane są o właśnie takie kryteria, ale tak niedługo może już być. Dane już są gromadzone, ale teraz otwierają się niezliczone możliwości ich analizowania i wykorzystania - dodaje.

- Kluczowe w obszarze Big Data jest wykorzystanie, czyli monetyzacja danych – podkreśla Piotr Prajsnar, prezes zarządu, Cloud Technologies SA, firmy, która gromadzi pliki cookies i jest w stanie personalizować przekazy reklamowe. – 80% naszych przychodów pochodzi z reklamy internetowej. Wiemy jak użytkownicy internetu korzystają z niego i na tej podstawie targetujemy reklamy. Wydajemy mniej środków na zakup „zmarnowanej” przestrzeni, a docieramy z precyzyjnym przekazem do potencjalnych klientów – mówi.

Aleksander Fafuła, manager w zespole Data Analytics, PwC, przedstawił inny sposób wykorzystania Big Data – w obszarze HR – choć to na razie spore wyzwanie. Jego zdaniem analizowanie danych na podstawie CV i oczekiwań pracodawców w ogłoszeniach to dość trudna sprawa, ponieważ z jednej strony potencjalni pracownicy nie podają prawdziwych umiejętności czy cech, a i bywa, że oczekiwania rekrutujących mijają się z faktycznymi obowiązkami osoby zatrudnionej na danym stanowisku. - PwC poszło o krok dalej i przeprowadza badania w firmach. Chcemy wiedzieć czy pracownicy są szczęśliwi w pracy – dlaczego i co to powoduje. Jeśli tak to pracują sumienniej i osiągają lepsze wyniki. Robimy testy i możemy automatycznie w ciągu kilku pytań wydać werdykt, czy dana osoba będzie też szczęśliwa w danej firmie / na danym stanowisku – tłumaczy.

- Przedsiębiorcy są w stanie sporo zaoszczędzić dzięki odpowiedniej analizie danych np. o konsumentach – potwierdził Włodzimierz Dola, prezes zarządu, Fundacja Inicjatyw Młodzieżowych. Podkreślił jednak, że warto wziąć pod uwagę także opinię konsumentów. – Nie wszystkim podobają się oferty, które kierują do nich firmy, banki czy sklepy. Konsumenci chcą mieć prawo do prywatności i życzyliby sobie, żeby niekiedy dane o nich były wykorzystywane w rozsądniejszy sposób niż tylko do przesyłania kolejnych ofert – dodał.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH