Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

O budowaniu przewagi konkurencyjnej i o nowych trendach podczas X FRSiH

  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 06-11-2017, 14:51
O budowaniu przewagi konkurencyjnej i o nowych trendach podczas X FRSiH
fot. PTWP

Jak budować przewagi konkurencyjne na rynku, o znaczeniu produktów brandowych, a także o nowych trendach rozmawiali uczestnicy debaty inauguracyjnej „Rewolucja w branży spożywczej pod dyktando nowej ekonomii: trendy, innowacje, wyzwania”, która rozpoczęła X Jubileuszowe Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

W debacie wzięli udział: Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności, Marek Sypek, dyrektor zarządzający Stock Polska Sp. z o.o, Jan Kolański, prezes Colian Holding, Robert Wawro, dyrektor generalny Business Unit FOOD, Grupa Maspex, Bartosz Urbaniak, członek zarządu Banku BGŻ BNP Paribas, Marek Moczulski, prezes Bakallandu.

- Przemysł rolno-spożywczy dla całego rządu jest rzeczywiście priorytetem nie tylko zapisanym w strategii odpowiedzialnego rozwoju, ale także realizowanym - powiedział Jacek Bogucki, sekretarz stanu w MRiRW podczas inauguracji X Jubileuszowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- Rynek rolno-spożywczy to 20 proc. polskiej produkcji przemysłowej. To jest jednak także branża, która ciągle boryka się z niską rentownością i koniecznością inwestowania w rozwój – przyznał.

Jak zaznaczył minister Bogucki, w tym roku spotykamy się w nieco lepszych nastrojach. - Okres 2014-16 były latami niskich cen i problemów ze sprzedażą produktów za granicą. Na większości rynków z tego typu zjawiskami i wyzwaniami już nie mamy do czynienia – przyznał.

I zapewnił, że MRiRW zajmuje się wsparciem dla sektora rolno-spożywczego. - Z jednej strony zajmujemy się udostępnianiem nowych rynków (tj. działania weterynaryjne i fitosanitarne), a z drugiej strony zajmujemy się także koordynacją promocji polskiej marki żywności – powiedział Jacek Bogucki.

- W strategii odpowiedzialnego rozwoju jest także zapis o promocji marki „Polska” – także w kontekście żywności. Polskie produkty są najwyższej jakości, ale ciągle mamy problem z rozpoznawalnością marki polskiej żywności – dodaje.

Minister Bogucki zapewnił, że przemysł rolno-spożywczy dla całego rządu jest rzeczywiście priorytetem nie tylko zapisanym w strategii odpowiedzialnego rozwoju, ale także realizowanym.

- W Europie sprzedajemy 80 proc. eksportowanych produktów rolno-spożywczych. Resztą na rosnących rynkach egzotycznych. To wzywanie dla sektora i rządu – powiedział Jacek Bogucki.

Minister zaprosił do aktywnego uczestnictwa w Forum Rynku Spożywczego i Handlu. - Jestem przekonany, że dyskusja i efekty Forum pomogą odpowiedzieć na wiele pytań i będą wymianą ciekawych poglądów - powiedział.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 268) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.