Obroty FM Logistic w 2011 roku wyniosły 620 mln złotych

Obroty firmy sięgnęły 620 mln złotych. W 2011 FM Logistic zwiększyło liczbę pojazdów własnych o 35 nowych naczep. Otwarto nową platformę w Woli Bykowskiej i rozbudowano kolejne cztery.
FM Logistic był jednym z pierwszych operatorów logistycznych, którzy zainwestowali w Polsce. Przez szesnaście lat funkcjonowania w Polsce obrana przez zarząd firmy długofalowa strategia rozwoju sprawdza się, przynosząc z roku na rok nowe sukcesy rynkowe i stałe, stabilne zwiększanie sprzedaży. Pomimo trwającego kryzysu gospodarczego oraz trudności związanych z rosnącymi kosztami transportu, FM Logistic w Polsce może pochwalić się imponującym wynikiem 620 mln obrotu na przełomie lat 2010/2011.
Obecnie FM Logistic osiągnęło bardziej zrównoważony profil realizowanych misji logistycznych. Można zaobserwować ogólnie narastający od lat, wzrost zainteresowania klientów usługami o dużej wartości dodanej (co-packing i co-manufacturing). Usługi Magazynowania stanowią obecnie około 1/3 sprzedaży FM Logistic w Polsce (28,6% z czego ok. 8% to składowanie, 21% handling i usługi administracyjne), usługi transportowe przynoszą w sumie 59% (30,3% pochodzi z transportu międzynarodowego, a 28,7% z transportu krajowego), usługi Co-packingu i Co-manufacturingu reprezentują 12,2% a usługi Customs/SCM 0,2%.
Klienci FM Logistic wywodzą się z sześciu sektorów aktywności. Obroty wśród nich kształtują się następująco: food industry (36%); retail (33%); home&personal care (16%); industrial&electronics (12%); luxury cosmetics (2%) i health (1%).
W FM Logistic w Polsce na koniec 2011 roku znajduje zatrudnienie 2.950 pracowników, co czyni firmę jednym z największych pracodawców w sektorze TSL.
Do dyspozycji klientów jest ponad 500.000 m2 powierzchni magazynowych i produkcyjnych, na 9 platformach usytuowanych w całym kraju, co również stawia FM Logistic w gronie największych operatorów logistycznych w Polsce, pod względem powierzchni operacyjnej. W tym roku firma otworzyła nową powierzchnię magazynową w Woli Bykowskiej (Piotrków Tryb.) oraz kontynuowała zapowiadane rozbudowy platform w: Olszowej (Strzelce Opolskie), Błoniu, Jarostach (Piotrków Tryb.) i Mszczonowie.
Na przełomie 2010/2011 roku rozliczeniowego, FM Logistic rozpoczęło współpracę z kilkoma nowymi Klientami, takimi jak: Colgate (Europa Centralna - magazynowanie/dystrybucja/copacking/SCM); Sanofi-Aventis (magazynowanie/dystrybucja); Sandoz Lek (magazynowanie/dystrybucja); Hortex (dystrybucja) i Coty (copacking). Co więcej, aktualni klienci operatora także zdecydowali się na rozszerzenie zakresu współpracy o dodatkowe usługi np. Auchan (magazynowanie), Technicolor (co-manufacturing), Danone Fresh (dystrybucja), Michelin (magazynowanie/dystrybucja), IKEA (magazynowanie/dystrybucja), Lotte-Wedel (magazynowanie/dystrybucja) i GSK (dystrybucja, cross-docking).
Prezentowane dane wydają się szczególnie imponujące w kontekście ekonomicznych problemów w sektorze TSL.
W 2011 FM Logistic zwiększyło liczbę pojazdów własnych. Od maja operator dysponuje 35 nowymi naczepami. 30 z nich to najnowocześniejsze dostępne na rynku chłodnie 33-paletowe oraz 5 plandek typu Long Max. Ta inwestycja pochłonęła 7 milionów złotych. Dbając o rozwój jakości prowadzonych misji logistycznych operator zdobył certyfikaty GMP oraz GDP dla usług realizowanych dla firm z branży farmaceutycznej.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!