Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Obroty handlowe Polska z Afryką dynamicznie rosną

  • Autor: PAP
  • Data: 29-01-2015, 17:35

Obroty handlowe między Polską a państwami Afryki w ciągu dwóch lat wzrosły o około 25 proc. - podała Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, która podsumowała w czwartek swój program "Go Africa".

Według danych Ministerstwa Gospodarki, zaprezentowanych w czasie konferencji, całkowita suma wymiany handlowej z państwami Afryki w ciągu 11 miesięcy 2014 roku wyniosła 4,47 mld dolarów. Największy wzrost zanotowano w relacjach handlowych z Algierią - aż o 90,98 proc. Handel z Nigerią wzrósł o 47,05 proc., z Zambią o 44,25 proc., z Senegalem - o 16,45 proc., a z RPA - o 11,6 proc.

"Mamy pierwsze rezultaty (programu +Go Africa+) - powiedział prezes PAIiIZ, Sławomir Majman. - Jeżeli weźmiemy (pod uwagę) te kraje, do których udały się nasze misje - czy to misje przedsiębiorców, czy to misje rozpoznawcze - w tych krajach mamy bardzo przyzwoite przyrosty. Oczywiście wiemy, że (startowaliśmy) z niskiego pułapu, ale przyrosty są w wielu przypadkach dość imponujące".

Majman przypomniał, że w ubiegłym roku w ramach programu "Go Africa" zorganizowano misje gospodarcze do Senegalu i Ghany oraz rozpoznawczą misję do Angoli. Polskę natomiast odwiedził wiceprezydent RPA, w październiku przyjechała też delegacja rządowa z Zambii, obu wizytom towarzyszyły fora gospodarcze - dodał prezes PAIiIZ.

W Afryce obecne są zarówno polskie wielkie firmy, jak i małe oraz średnie przedsiębiorstwa. M.in. w Etiopii Assecco podpisało kontrakt na wdrożenie systemu billingowego dla tamtejszego rynku energii, Ursus otrzymał zamówienie na 3 tys. ciągników rolniczych, Polpharma planuje budowę fabryki leków w Algierii, Kulczyk Investments kupił kopalnię złota w Namibii, a Lubawa SA ma dostarczyć sprzęt specjalistyczny nigeryjskiej policji.

Celem "Go Africa" jest zwiększenie całkowitej wymiany handlowej między Polską a Afryką z 1 proc. do 3 proc. PAIiIZ w związku z tym organizuje szkolenia, konferencje i fora, a także misje gospodarcze i rozpoznawcze.

"Od początku działania programu zorganizowaliśmy siedem misji rozpoznawczych, uczestniczyliśmy w dwóch dużych imprezach targowych, było to 11 polskich firm, osiem opracowań o rynkach (...), 38 imprez promocyjnych, w których wzięło udział ponad 3 tys. osób" - powiedział koordynator "Go Africa" Bartłomiej Lewandowski.

Jego zdaniem dzięki temu, że coraz więcej polskich firm interesuje się tymi rynkami, mieszkańcy Afryki wiedzą też coraz więcej o Polsce. Według niego polskie przedsiębiorstwa coraz lepiej radzą sobie na afrykańskich rynkach.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH