Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Obsługa logistyczna produktów mrożonych jest najbardziej wymagająca

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 22-04-2016, 10:28
Obsługa logistyczna produktów mrożonych jest najbardziej wymagająca
fot. Fresh Logistics

W sektorze usług logistycznych wyrobów mrożonych najważniejsza jest jakość, która bezpośrednio wiąże się z utrzymaniem temperatury produktu na odpowiednim poziomie w całym łańcuchu dostaw. Aby sprostać zadaniu, niezbędne jest posiadanie specjalistycznej wiedzy, odpowiednio wyposażonego taboru oraz magazynów – mroźni – powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Joanna Horodecka, kierownik ds. Rozwoju Rynku Fresh Logistics Polska sp. z o.o.

Flota przeznaczona do przewozu produktów w temperaturze poniżej -18 st. C musi być w pełni sprawna i wyposażona w urządzenia umożliwiające rejestrację i wydruk pomiaru temperatury. Niezbędne jest wprowadzanie i utrzymywanie standardów oraz procedur dotyczących obsługi tego typu produktów, a także zaangażowanie i uświadomienie pracowników biorących udział w procesie. Wymagania temperaturowe dla asortymentu mrożonego, w szczególności lodów i wyrobów głęboko mrożonych, generują wysokie koszty zużycia energii.

W przypadku transportu możemy mówić o kosztach wyższych o około 20% od kosztów transportu
w warunkach chłodniczych (temperatura powyżej 0 st. C). Koszt energii związany z utrzymaniem specjalistycznych powierzchni magazynowych, wyposażonych w odpowiednie agregaty oraz śluzy chroniące przed wymianą powietrza z zewnątrz, jest około dwa razy wyższy od kosztów związanych z utrzymaniem temperatury kontrolowanej powyżej 0 st. C. Należy również liczyć się z wyższymi kosztami pracowniczymi ze względu na warunki pracy – wyjaśnia Joanna Horodecka.

Zwraca uwagę, że przepływ produktów mrożonych w ramach dystrybucji nie jest tak wymagający jak w przypadku produktów świeżych, gdzie operatorzy logistyczni muszą sprostać coraz to bardziej restrykcyjnym wymaganiom dotyczącym coraz krótszego czasu operacji pomiędzy odbiorem towaru a dostawą. - Wymagania odbiorców, zwłaszcza sieci handlowych, są coraz wyższe: obejmują coraz wcześniejsze godziny dostaw, awizacje systemowe, elastyczność w przypadku peaków wolumenowych oraz zachowanie jak najdłuższej żywotności produktów, co oznacza, że część towarów odbierana jest przez operatorów niemal z linii produkcyjnej. Realizacja dystrybucji towarów w 24 godziny, od złożenia zamówienia do dostawy, w praktyce zamienia się w zaledwie kilka godzin, podczas których operatorzy dokonują przeładunków i transportu towarów – mówi kierownik ds. Rozwoju Rynku Fresh Logistics Polska sp. z o.o.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.