Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Opakowania convenience muszą nadążać za coraz szybszym tempem życia

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-05-2017, 13:35
Opakowania convenience muszą nadążać za coraz szybszym tempem życia
fot. shutterstock

Żyjemy w biegu i w biegu także jemy. Dlatego producenci żywności prześcigają się w pomysłach, jak ułatwić życie i oszczędzić czas zabieganym. Stąd wynika fakt, że trend convenience na rynku spożywczym w Polsce jest coraz mocniejszy. Wg prognoz Polskiej Izby Opakowań, w 2020 roku opakowania wygodnej żywności stanowić będą ok. 8-10 proc. rynku opakowań żywności o wartości ok. 2,9 – 3,1 mld zł.

We współczesnym, zawrotnym tempie życia planowanie przyrządzania posiłków nie zawsze jest możliwe. Dlatego chętnie korzystamy z każdej możliwości, by zjeść zarówno szybko, jak i zdrowo. Odpowiedzią rynku jest rosnąca popularność żywności oraz sklepów convenience. Według raportu „Polski Rynek Handlu Spożywczego w latach 2010-2020” opracowanego przez firmę doradczą Roland Berger, tempo wzrostu segmentu convenience będzie 3-krotnie szybsze niż całego rynku spożywczego. Szacuje się, że w ciągu najbliższych trzech lat wzrośnie o 12,5-proc. średniorocznie. Przekłada się to na branżę opakowań, która również  coraz bardziej wpisuje się w ten trend. Opakowania typu convenience kładą bowiem główny nacisk na prostotę i wygodę. Mogą to być np.: mniejsze gramatury porcji czy też możliwość podgrzania dania w opakowaniu – bez konieczności przekładania go na talerz.

Zdaniem Wojciecha Kochańskiego, ekspert z DNB Bank Polska S.A., Polacy coraz częściej sięgają po produkty convenience. Jego zdaniem to konsekwencja szybszego trybu życia oraz rosnącej liczby jednoosobowych gospodarstw domowych.

- Szczególnie chętnie sięgamy po produkty convenience w segmencie dań gotowych (lunch boxy, gotowe zupy), owoców i warzyw (np. „wygodne” warzywa lub sałatki),  produktów mlecznych czy napojów gorących  (kawa na wynos). Jeżeli chodzi o potencjał rozwoju rynku opakowań convenience, to spodziewałbym się tutaj dwucyfrowej dynamiki, a motorem napędowym wydaje się być wspomniany sektor dań gotowych. Według analityków, może on osiągać średni roczny wzrost na poziomie przewyższającym 20 proc. w perspektywie kolejnych czterech lat. Coraz większą uwagę zwraca się również na skalę wpływu zużytych opakować na środowisko naturalne. Dlatego na opakowaniach regułą stają się kierowane do konsumentów informacje o tym, w jaki sposób – możliwie najbardziej przyjazny naturze – zutylizować dane opakowanie. Inwestycje w badania i rozwój, a także produkcję takich opakowań będzie stanowić istotną pozycję w budżecie firm z tej branży - dodaje Wojciech Kochański.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 535) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH