Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Opakowania coraz bardziej zróżnicowane

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 29-06-2015, 14:48
Opakowania coraz bardziej zróżnicowane
Opakowania stają się coraz bardziej zróżnicowane. Znaczący wpływ na ich wygląd wywierają zmiany zachowań konsumenckich oraz częstotliwość i sposób robienia zakupów. Fot. Shutterstock.

Marcin Sowik, Innovation & Development Manager Smurfit Kappa Polska, podkreśla w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że opakowania stają się coraz bardziej zróżnicowane. Duży wpływ na ich wygląd wywierają zmiany zachowań konsumenckich, w tym te dotyczące częstotliwości oraz sposobu robienia zakupów.

Zdaniem Marcina Sowika kiedyś dominowały wyprawy po duże produkty często w dużych opakowaniach zbiorczych. Zapas towarów miał wystarczyć na tydzień lub dwa. Obecnie zwiększa się procentowy udział zakupów uzupełniających w sklepach typu convienience. Zmienia się także sama charakterystyka sklepów. - Obecnie sieci dyskontowe znajdują się coraz bliżej klientów, zlokalizowane są na parterach budynków mieszkaniowych. Z tego powodu często przejmują rolę sklepów convienience – mówi.

W bezpośredni sposób przekłada się to na wygląd opakowań i zwiększa ich różnorodność. Format i typ sklepu w znaczący sposób determinuje proces przygotowywania opakowań dla branży spożywczej.
- Opakowania stają się coraz bardziej zróżnicowane. Inne są dedykowane do dużych, inne do małych sklepów. W pierwszym wypadku są to opakowania zbiorcze oraz logistyczne, które da się bezpiecznie przetransportować. Z drugiej strony pojawiają się opakowania coraz mniejsze, porcjowane, przeznaczone do przygotowania jednego posiłku. Nie powinny być zbyt ciężkie, by można je w łatwy sposób przynieść do domu – wyjaśnia Sowik.

Wzrost liczby sklepów w mniejszych formatach odbija się na sposobie projektowania opakowań – więcej pojawia się opakowań gotowych na półkę, które są projektowane jako nośniki reklam, co wpływa na ich design. - Mówimy o mniejszym gabarycie opakowań, innym kształcie, a także sposobie i technologii produkcji. Są to zasadnicze różnice w stosunku do sieci dyskontowych, w których mamy np. kilka smaków w jednym opakowaniu na półce sklepowej – tłumaczy.

Dynamiczny rozwój mniejszego formatu pociąga za sobą zmiany w logistyce dostaw. Opakowania muszą być tak projektowane, aby w odpowiedni sposób zabezpieczyć produkt w czasie transportu. W przekonaniu Marcina Sowika problemem nie jest dotarcie do centrum dystrybucyjnego danej sieci. Najważnieszym jest dotarcie z towarem do finalnego sklepu. - Każda sieć tworzy specjalne wytyczne logistyczne dla centrów dystrybucyjnych, które określają jak dany towar ma być zapakowany. Opakowania najbardziej wytrzymałe, ciężkie, np. z sokami, znajdują się na dole. Produkty takie jak chipsy znajdują się na samej górze dostawy. W ramach poszczególnych kategorii produktowej produkty wykorzystują podobne opakowania zbiorcze, co pozwala na pewną standaryzację i w lepszy sposób zabezpiecza przed uszkodzeniem towaru nawet przy dostawach mieszanych produktów na paletach – zauważa Sowik.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • szymon 30-06-2015, 08:05:
jak jest się profesjonalistą to dba się o każdy, nawet najmniejszy szczegół, dla mnie istotne jest to jak wyglądają etykiety, druk i projekt etykiet zlecam www.atriapolska.pl/pl/ a klientom oferuję dobry i estetyczny produkt

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH