Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Opakowania kartonowe od lat dominują w polskim sektorze mleczarskim

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-06-2016, 14:10
Opakowania kartonowe od lat dominują w polskim sektorze mleczarskim
Aleksandra Jędrzejewska, dyrektor marketingu Tetra Pak na rynek polski, czeski, słowacki i węgierski/ fot. materiały prasowe

- Dwa na trzy mleka kupowane w Polsce są zapakowane w kartony, w tym większość przetwarzana i pakowana przy wykorzystaniu technologii UHT. To właśnie zalety kartonów wpływają na tak dużą popularność tych opakowań w branży mleczarskiej - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Aleksandra Jędrzejewska, dyrektor marketingu Tetra Pak na rynek polski, czeski, słowacki i węgierski.

- Z punktu widzenia producentów żywności opakowanie musi przede wszystkim chronić zapakowane w nie produkty oraz utrzymywać ich jakość. W tym wypadku kluczem do sukcesu jest stosowanie technologii aseptycznego pakowania w połączeniu z wielowarstwowym opakowaniem kartonowym, dzięki którym produkty mleczne są bezpieczne, nie muszą być przechowywane w warunkach chłodniczych i zachowują świeżość nawet przez pół roku - zapewnia ekspertka.

Do ważnych atrybutów opakowań kartonowych należą także wygoda ich użytkowania oraz atrakcyjność dla konsumenta. Jej zdaniem opakowanie powinno odpowiadać na potrzeby związane ze stylem życia konsumentów oraz wyróżniać się na półce sklepowej, tak aby przyciągać uwagę oraz budować przewagę konkurencyjną danego produktu.

- Kartony do żywności dzięki ergonomicznym kształtom, małej wadze oraz możliwości wielokrotnego otwierania i zamykania są nieporównywalnie bardziej wygodne od innych typów opakowań. Dodatkowo ich powierzchnia może być w całości zadrukowana, co umożliwia dobre pozycjonowanie marki oraz zwiększenie widoczności na półce sklepowej. Dzięki temu producenci zyskują wiele możliwości odróżnienia się od konkurencji - dodaje Aleksandra Jędrzejewska.

Kartony do żywności wpisują się też w obecne trendy związane ze stylem życia konsumentów – szybkim tempem oraz potrzebą poszukiwania wygodnych i prostych rozwiązań. Te trendy wpływają bezpośrednio na zwyczaje żywieniowe konsumentów – 43 proc. Polaków je, a 34 proc. pije  „poza domem”, tzw. konsumpcja „on-the-go”.

Kartony do żywności doskonale nadają się do spożywania posiłków „poza domem”, tzw. konsumpcji „on-the-go”, dzięki takim cechom jak mała objętość, ergonomiczny kształt oraz zastosowanie wygodnych zakrętek umożliwiających wielokrotne zamykanie i otwieranie opakowania. Z badań Roper Reports Worldwide, przeprowadzonych w 2015 r., wynika, że 39 proc. konsumentów na całym świecie wybiera kartony do żywności do spożywania mleka  „poza domem”, tzw. konsumpcja „on-the-go”. Czynnikiem ważnym z punktu widzenia producentów żywności, jest logistyka i transport produktów. Kształt i mała waga kartonów oraz ich odporność na uszkodzenia sprawiają, że ich transport oraz magazynowanie jest łatwe oraz efektywne kosztowo.

- Zmiany w prawie, które miały miejsce w ostatnich latach w Polsce, przyczyniły się do zwiększenia zainteresowania konsumentów wpływem opakowania na środowisko. 44 proc. badanych Polaków uważa, że firmy powinny dbać o środowisko, a 75 proc. twierdzi, że mogłyby zrobić więcej w tym obszarze. Zdaniem konsumentów opakowane przyjazne środowisku powinno m.in. nadawać się do recyklingu oraz ułatwiać sortowanie odpadów - dodaje ekspertka Tetra Pak.

Tetra Pak prowadzi działania zmierzające do zwiększenia udziału materiałów odnawialnych w produkowanych przez siebie opakowaniach. W 2013 r. firma wprowadziła zakrętki z polietylenu wysokiej gęstości wyprodukowanego z trzciny cukrowej. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH