Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Opakowania kartonowe od lat dominują w polskim sektorze mleczarskim

- Dwa na trzy mleka kupowane w Polsce są zapakowane w kartony, w tym większość przetwarzana i pakowana przy wykorzystaniu technologii UHT. To właśnie zalety kartonów wpływają na tak dużą popularność tych opakowań w branży mleczarskiej - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Aleksandra Jędrzejewska, dyrektor marketingu Tetra Pak na rynek polski, czeski, słowacki i węgierski.

Opakowania kartonowe od lat dominują w polskim sektorze mleczarskim
Aleksandra Jędrzejewska, dyrektor marketingu Tetra Pak na rynek polski, czeski, słowacki i węgierski/ fot. materiały prasowe

- Z punktu widzenia producentów żywności opakowanie musi przede wszystkim chronić zapakowane w nie produkty oraz utrzymywać ich jakość. W tym wypadku kluczem do sukcesu jest stosowanie technologii aseptycznego pakowania w połączeniu z wielowarstwowym opakowaniem kartonowym, dzięki którym produkty mleczne są bezpieczne, nie muszą być przechowywane w warunkach chłodniczych i zachowują świeżość nawet przez pół roku - zapewnia ekspertka.

Do ważnych atrybutów opakowań kartonowych należą także wygoda ich użytkowania oraz atrakcyjność dla konsumenta. Jej zdaniem opakowanie powinno odpowiadać na potrzeby związane ze stylem życia konsumentów oraz wyróżniać się na półce sklepowej, tak aby przyciągać uwagę oraz budować przewagę konkurencyjną danego produktu.

- Kartony do żywności dzięki ergonomicznym kształtom, małej wadze oraz możliwości wielokrotnego otwierania i zamykania są nieporównywalnie bardziej wygodne od innych typów opakowań. Dodatkowo ich powierzchnia może być w całości zadrukowana, co umożliwia dobre pozycjonowanie marki oraz zwiększenie widoczności na półce sklepowej. Dzięki temu producenci zyskują wiele możliwości odróżnienia się od konkurencji - dodaje Aleksandra Jędrzejewska.

Kartony do żywności wpisują się też w obecne trendy związane ze stylem życia konsumentów – szybkim tempem oraz potrzebą poszukiwania wygodnych i prostych rozwiązań. Te trendy wpływają bezpośrednio na zwyczaje żywieniowe konsumentów – 43 proc. Polaków je, a 34 proc. pije  „poza domem”, tzw. konsumpcja „on-the-go”.

Kartony do żywności doskonale nadają się do spożywania posiłków „poza domem”, tzw. konsumpcji „on-the-go”, dzięki takim cechom jak mała objętość, ergonomiczny kształt oraz zastosowanie wygodnych zakrętek umożliwiających wielokrotne zamykanie i otwieranie opakowania. Z badań Roper Reports Worldwide, przeprowadzonych w 2015 r., wynika, że 39 proc. konsumentów na całym świecie wybiera kartony do żywności do spożywania mleka  „poza domem”, tzw. konsumpcja „on-the-go”. Czynnikiem ważnym z punktu widzenia producentów żywności, jest logistyka i transport produktów. Kształt i mała waga kartonów oraz ich odporność na uszkodzenia sprawiają, że ich transport oraz magazynowanie jest łatwe oraz efektywne kosztowo.

- Zmiany w prawie, które miały miejsce w ostatnich latach w Polsce, przyczyniły się do zwiększenia zainteresowania konsumentów wpływem opakowania na środowisko. 44 proc. badanych Polaków uważa, że firmy powinny dbać o środowisko, a 75 proc. twierdzi, że mogłyby zrobić więcej w tym obszarze. Zdaniem konsumentów opakowane przyjazne środowisku powinno m.in. nadawać się do recyklingu oraz ułatwiać sortowanie odpadów - dodaje ekspertka Tetra Pak.

Tetra Pak prowadzi działania zmierzające do zwiększenia udziału materiałów odnawialnych w produkowanych przez siebie opakowaniach. W 2013 r. firma wprowadziła zakrętki z polietylenu wysokiej gęstości wyprodukowanego z trzciny cukrowej. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tetra Pak RSS ALERT    /    Aleksandra Jędrzejewska RSS ALERT    /    rynek opakowań 2016 RSS ALERT    /    opakowania tekturowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.234.60
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.