REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Opakowania PET coraz lżejsze

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-02-2012, 10:30
Opakowania PET coraz lżejsze
Opakowanie PET jest najbardziej atrakcyjne dla producentów napojów

- Konieczność zmniejszania kosztów produkcji powoduje, że wiele firm z powodzeniem redukuje masę butelek PET i nakrętek nie zmieniając ich parametrów wytrzymałościowych - mówi serwisowi portalpspozywczy.pl, Wojciech Rutkowski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej "Przemysł Rozlewniczy".

REKLAMA

Jego zdaniem za takim rozwiązaniem przemawiają także względy ekologiczne - mniejsza gramatura butelki to mniej ilości PET do recyklingu. - Konsumenci właściwie nie zauważają, ani nie odczuwają tych zmian - mówi Wojciech Rutkowski.

Przypomnijmy, strategię redukcji plastiku w opakowaniach od kilku lat stosuje Coca-Cola, także w Polsce. W 2010 r. wagę opakowań PET zmniejszono od 4 proc. do 19 proc. w zależności od typu opakowania. W 2011 r. koncern wprowadził na nasz rynek wodę Kroplę Beskidu w butelce zmniejszającej do 16 proc. zużycie plastiku i w rezultacie emisję dwutlenku węgla o ok. 13 proc.

Wielu ekspertów podkreśla jednak, że dla producentów chcących dbać o wizerunek "proekologiczny", przeznaczono opakowania szklane. Opublikowane w 2011 roku wyniki sondażu konsumenckiego, przeprowadzonego na obszarze całej Europy przez niezależną agencję badawczo-konsultingową InSites , wskazują że niemal połowa europejskich konsumentów uważa szkło za najbardziej przyjazny dla środowiska materiał używany do produkcji opakowań.

- Prawie 80 proc. stwierdziło, że zużyte szklane opakowanie może być odzyskane i przetworzone na takie samo lub podobne opakowanie bez najmniejszej utraty jakości. Pod tym względem szkło zdecydowanie góruje nad innymi materiałami używanymi do produkcji opakowań. Jednocześnie, świadomość konsumentów, w nawiązaniu do wpływu opakowań szklanych na środowisko, jest duża. Europejscy respondenci są zdania, że szkło powoduje zanieczyszczenie środowiska w najmniejszym stopniu (32 proc.). Wskazania polskich konsumentów są jeszcze niższe i wynoszą 27 proc. - komentuje Piotr Michalski, North East Europe Marketing Manager O-I Sprzedaż i Dystrybucja Polska Sp. z o.o.

Są jednak tacy, którzy nie wróżą butelkom PET rychłego końca. Zdaniem Wojciech Rutkowskiego z KIG PR, opakowanie PET jest najbardziej popularne w branży rozlewniczej i jest najwygodniejsze i najbardziej atrakcyjne zarówno w punktu widzenia producentów jak i konsumentów.

- Ta sytuacja nie powinna w najbliższym czasie ulec zmianie. PET-y są tworzywem łatwo poddawanym recyklingowi. Puszki od dłuższego czasu mają swoje miejsce w przemyśle napojowym. Szkło jest chętnie akceptowane przez system HoReCa. Nie sądzę, aby pomimo pojawiających się czasami pomysłów, wprowadzono w Polsce system kaucyjny na opakowania szklane. Patrząc na jego funkcjonowanie w Niemczech, byłyby to ogromne koszty związane z jego wprowadzeniem i późniejszym działaniem. Rocznie w Niemczech wynoszą one około 700 mln euro i de facto pokrywa je konsument - komentuje prezes KIG PR.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 110) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH