Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Opakowania premium: Luksus to minimalizm

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-11-2014, 14:08
Opakowania premium: Luksus to minimalizm
Światowy trend panujący w opakowaniach z wysokiej półki to minimalizm

Żywność z wyższej półki rządzi się swoimi prawami. Jej konsumenci mają wyrafinowane oczekiwania jeśli chodzi o skład takich produktów, jednak równie ważne jest opakowanie I jego design. Co wyróżnia prestiżowe etykiety? Luksusowa prostota.

Segment premium jest segmentem bardzo wymagającym nie tylko pod względem jakości oferowanych produktów spożywczych. Przemysł spożywczy staje wciąż przed nowymi wyzwaniami starając się odpowiedzieć na potrzeby konsumentów. Rosnąca świadomość i siła nabywcza współczesnych konsumentów powodują że nie tylko cena i jakość wpływają na ich decyzje. Opakowanie jest „w służbie" produktu. Opakowanie musi rozumieć produkt jego potrzeby. To duże wyzwanie dla przemysłu opakowań.

- Opakowanie produktów spożywczych pełni obecnie znacznie więcej funkcji niż tylko ochrona produktu i zapewnienie bezpiecznego transportu. Opakowanie to wizytówka marki i narzędzie skutecznej komunikacji - twierdzi Ligia Ziomek, marketing & communication coordinator SIG Combibloc Sp. z o.o.

Proces opracowywania odpowiednich produktów, szczególnie produktów premium i udanego ich wprowadzania na rynek zaczyna się od zdefiniowania grupy konsumentów i skomunikowania się z nią we właściwy sposób. Kluczem do sukcesu może stać się dobrze przemyślana koncepcja produktu i jego opakowania.

- Sukces koncepcji produktów premium nie zaczyna się i nie kończy wraz z opracowaniem wysokiej jakości produktu. Ważną rolę odgrywają również pozycjonowanie produktu na rynku i komunikacja z konsumentem. Producenci muszą uwzględniać dynamicznie zmieniające się potrzeby konsumentów w swoich strategiach korporacyjnych i produktowych, aby oferować już dziś produkty, których ludzie będą potrzebować jutro - dodaje Ligia Ziomek.

Światowy trend panujący w opakowaniach z wysokiej półki to minimalizm.
- Ludzie z zasobnym portfelem, doskonale rozumieją, że proste jest mądre i są do tego konsekwentnie przyzwyczajani. Sekretnym sosem, pozostaje więc kształt i przede wszystkim materiał z którego są one wykonane. Często uszlachetnione matową folią, czy innymi wyszukanymi zdobieniami - mówi Mariusz Słowik, twórca agencji Owocni.pl.

Zdaniem Mariusza Słowika z minimalizmem jest jednak pewien kłopot, zarówno w Polsce, jak i krajach bloku wschodniego.
- To co na świecie uważane jest za proste u nas uważane jest za prostackie. Proste, informacyjne i niereklamowe projekty, które były symbolami ZSRR, po prostu wciąż wywierają wpływ na umysł naszych konsumentów i pragnienie renesansowo - delikatesowych ubarwień wszystkiego na ówczesny „styl zachodni". I tak jak na świecie rezygnuje się z detalu, na rzecz czytelnych jednoznacznych komunikatów, tak w Polsce pokutuje jeszcze przekonanie, że „bogate" jest to co jest „bogato" ozdobione - twierdzi Mariusz Słowik.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 182) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH