Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Opakowania premium w sektorze spożywczym - to obietnica złożona konsumentowi

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-11-2016, 12:03
Opakowania premium w sektorze spożywczym - to obietnica złożona konsumentowi
fot. shutterstock

Podobno wyrobienie własnej opinii o produkcie zajmuje konsumentowi około 7 sekund. W tym czasie opakowanie produktu powinno przykuć nasz wzrok, a następnie w czytelny sposób przekazać najistotniejsze informacje na temat jego zawartości. Do tego właśnie służą opakowania typu premium. Sugerują one przede wszystkim, że produkt w nie zapakowany niesie ze sobą pewną wartość dodaną i wyróżnia produkt na tle innych, „standardowych” produktów dostępnych na sklepowej półce.

Szacuje się, że w Europie Zachodniej udział żywności premium w całym rynku spożywczym wynosi około 7-10 proc. W Polsce ta wartość jest co najmniej o połowę niższa i kształtuje się na poziomie 3-4 proc. Zdaniem ekspertów, ze względu na to, że w swoich wyborach konsumenckich coraz bardziej upodabniamy się do Zachodu, należy się spodziewać skrócenia tego dystansu w perspektywie najbliższych 3-5 lat i stopniowego nasycenia polskiego rynku żywnością oraz opakowaniami z segmentu premium. - Głównym powodem, przez który na produkty z wyższej półki wciąż decyduje stosunkowo się niewielu konsumentów jest przede wszystkim ich cena, dlatego rozwój tego rynku będzie z pewnością mocno skorelowany z dynamiką bogacenia się naszego społeczeństwa – mówi Wojciech Kochański, doradca klienta korporacyjnego w DNB Bank Polska.

Również Mateusz Gąsior, prezes zarządu firmy Supravis Group S.A., producenta foliowych opakowań barierowych do żywności, jest zdania, że kryterium ceny było, jest i zawsze będzie jednym z najważniejszych czynników w wyborze konsumentów. - Jednakże wzrost majętności społeczeństwa w naturalny sposób przekłada się na wzrost zapotrzebowania na produkty premium, a co za tym idzie opakowania, które w należyty sposób prezentują owe produkty na półkach sklepowych - dodaje.

Ekspert twierdzi, że w Polsce obserwujemy od lat zjawisko „nadganiania” Zachodu, zarówno w wymiarze ekonomicznym, jak i mentalnościowym. W razie, jak rośnie siła nabywcza, konsumpcja produktów spożywczych w coraz mniejszym stopniu ma na celu zaspokojenie potrzeb podstawowych, a w coraz większym potrzeb wyższych, takich jak przyjemność czy zaznaczenie statusu społecznego. Zakup produktu wysokiej jakości w atrakcyjnym, zachęcającym do spożycia opakowaniu to dziś częsty sposób na poprawienie humoru, lub wizerunku. Nieraz ten trend skutkuje tym, że produkty w niektórych sklepach w Polsce wyglądają nawet lepiej, niż w Niemczech czy w innych krajach, na których się wzorujemy.

95 proc. naszych decyzji podobno podejmujemy podświadomie. - To właśnie nasz mózg, który rozwinął się około 200 mln lat temu, podejmuje większość decyzji za nas. W ułamku sekundy decyduje, jakie emocje budzi w nas dany produkt. Opakowania budują nasze podświadome postrzeganie produktu jako premium - twierdzi Marcin Sowik, innovation & development manager Smurfit Kappa.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 738) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH