REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Opakowania premium w sektorze spożywczym - to obietnica złożona konsumentowi

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-11-2016, 12:03
Opakowania premium w sektorze spożywczym - to obietnica złożona konsumentowi
fot. shutterstock

Podobno wyrobienie własnej opinii o produkcie zajmuje konsumentowi około 7 sekund. W tym czasie opakowanie produktu powinno przykuć nasz wzrok, a następnie w czytelny sposób przekazać najistotniejsze informacje na temat jego zawartości. Do tego właśnie służą opakowania typu premium. Sugerują one przede wszystkim, że produkt w nie zapakowany niesie ze sobą pewną wartość dodaną i wyróżnia produkt na tle innych, „standardowych” produktów dostępnych na sklepowej półce.

REKLAMA

Szacuje się, że w Europie Zachodniej udział żywności premium w całym rynku spożywczym wynosi około 7-10 proc. W Polsce ta wartość jest co najmniej o połowę niższa i kształtuje się na poziomie 3-4 proc. Zdaniem ekspertów, ze względu na to, że w swoich wyborach konsumenckich coraz bardziej upodabniamy się do Zachodu, należy się spodziewać skrócenia tego dystansu w perspektywie najbliższych 3-5 lat i stopniowego nasycenia polskiego rynku żywnością oraz opakowaniami z segmentu premium. - Głównym powodem, przez który na produkty z wyższej półki wciąż decyduje stosunkowo się niewielu konsumentów jest przede wszystkim ich cena, dlatego rozwój tego rynku będzie z pewnością mocno skorelowany z dynamiką bogacenia się naszego społeczeństwa – mówi Wojciech Kochański, doradca klienta korporacyjnego w DNB Bank Polska.

Również Mateusz Gąsior, prezes zarządu firmy Supravis Group S.A., producenta foliowych opakowań barierowych do żywności, jest zdania, że kryterium ceny było, jest i zawsze będzie jednym z najważniejszych czynników w wyborze konsumentów. - Jednakże wzrost majętności społeczeństwa w naturalny sposób przekłada się na wzrost zapotrzebowania na produkty premium, a co za tym idzie opakowania, które w należyty sposób prezentują owe produkty na półkach sklepowych - dodaje.

Ekspert twierdzi, że w Polsce obserwujemy od lat zjawisko „nadganiania” Zachodu, zarówno w wymiarze ekonomicznym, jak i mentalnościowym. W razie, jak rośnie siła nabywcza, konsumpcja produktów spożywczych w coraz mniejszym stopniu ma na celu zaspokojenie potrzeb podstawowych, a w coraz większym potrzeb wyższych, takich jak przyjemność czy zaznaczenie statusu społecznego. Zakup produktu wysokiej jakości w atrakcyjnym, zachęcającym do spożycia opakowaniu to dziś częsty sposób na poprawienie humoru, lub wizerunku. Nieraz ten trend skutkuje tym, że produkty w niektórych sklepach w Polsce wyglądają nawet lepiej, niż w Niemczech czy w innych krajach, na których się wzorujemy.

95 proc. naszych decyzji podobno podejmujemy podświadomie. - To właśnie nasz mózg, który rozwinął się około 200 mln lat temu, podejmuje większość decyzji za nas. W ułamku sekundy decyduje, jakie emocje budzi w nas dany produkt. Opakowania budują nasze podświadome postrzeganie produktu jako premium - twierdzi Marcin Sowik, innovation & development manager Smurfit Kappa.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (14 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 171)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH