Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Opakowania są łącznikiem pomiędzy producentem a konsumentem

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-08-2015, 13:40
Opakowania są łącznikiem pomiędzy producentem a konsumentem
Opakowania spełniają funkcję edukacyjną dla konsumentów i są łącznikiem pomiędzy producentem a użytkownikiem

- Konsumenci wybierają produkty spożywcze pod kątem zasad zbilansowanej diety. Z kolei producenci żywności stawiają nie tylko na zdrowie fizyczne, ale także psychiczne: redukcję stresu czy poprawę koncentracji, co gwarantują m.in. składniki naturalne. Zamieszanie w mediach wokół tego, co jest zdrowe, a co nie, spowodowało, że konsumenci coraz częściej kierują się zasadą „mam wątpliwość, nie kupuję” - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Aleksandra Jędrzejewska, dyrektor marketingu Tetra Pak na rynek polski, czeski, słowacki i węgierski.

- Im więcej prostych i naturalnych składników zawiera produkt, tym większe szanse na to, że zostanie wybrany. Nie powinien więc zawierać on konserwantów, barwników, zagęstników czy dodatku cukru. W Tetra Pak możemy wyraźnie zaobserwować tę tendencję odnotowując wzrost kategorii soków 100 proc. (bez dodatku cukru), a także tych wyciskanych bezpośrednio z owoców (NFC – Not From Concentrate) - mówi Aleksandra Jędrzejewska.

Producenci opakowań odpowiadają na ten trend, tworząc nową, modną estetykę promującą zdrowy styl życia. - W tym przypadku opakowania spełniają funkcję edukacyjną dla konsumentów i są łącznikiem pomiędzy producentem a użytkownikiem – znajduje się na nich nie tylko skład produktu, ale również dodatkowe informacje, np. na temat miejsca pochodzenia produktu czy sposobu jego wytworzenia. „Produkowane lokalnie” to ważny komunikat w tym obszarze, który dla konsumentów okazuje się być coraz bardziej atrakcyjny i jest utożsamiany z produktami godnymi zaufania. W rezultacie widzimy, że marketing produktów spożywczych coraz bardziej koncentruje się na wskazywaniu miejsca, z którego produkt pochodzi lub został wyprodukowany. Innym trendem jest coraz częstsze wykorzystanie czcionek przypominających pismo odręczne na opakowaniach oraz rysunków zamiast zdjęcia produktu, w celu podkreślenia jego naturalności - wylicza ekspertka Tetra Pak.

- Zauważamy też, że obecnie nowocześni europejscy konsumenci nie są skłonni rezygnować z jakości na rzecz niższej ceny. Odpowiednie przetwarzanie i pakowanie są zatem kluczem do zapewnienia wysokiej jakości artykułów spożywczych. Opakowania powinny więc gwarantować pełną ochronę produktu oraz zawartych w nim witamin i minerałów, chronić go przed światłem, tlenem i mikroorganizmami - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH