REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Opakowania są łącznikiem pomiędzy producentem a konsumentem

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-08-2015, 13:40
Opakowania są łącznikiem pomiędzy producentem a konsumentem
Opakowania spełniają funkcję edukacyjną dla konsumentów i są łącznikiem pomiędzy producentem a użytkownikiem

- Konsumenci wybierają produkty spożywcze pod kątem zasad zbilansowanej diety. Z kolei producenci żywności stawiają nie tylko na zdrowie fizyczne, ale także psychiczne: redukcję stresu czy poprawę koncentracji, co gwarantują m.in. składniki naturalne. Zamieszanie w mediach wokół tego, co jest zdrowe, a co nie, spowodowało, że konsumenci coraz częściej kierują się zasadą „mam wątpliwość, nie kupuję” - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Aleksandra Jędrzejewska, dyrektor marketingu Tetra Pak na rynek polski, czeski, słowacki i węgierski.

REKLAMA

- Im więcej prostych i naturalnych składników zawiera produkt, tym większe szanse na to, że zostanie wybrany. Nie powinien więc zawierać on konserwantów, barwników, zagęstników czy dodatku cukru. W Tetra Pak możemy wyraźnie zaobserwować tę tendencję odnotowując wzrost kategorii soków 100 proc. (bez dodatku cukru), a także tych wyciskanych bezpośrednio z owoców (NFC – Not From Concentrate) - mówi Aleksandra Jędrzejewska.

Producenci opakowań odpowiadają na ten trend, tworząc nową, modną estetykę promującą zdrowy styl życia. - W tym przypadku opakowania spełniają funkcję edukacyjną dla konsumentów i są łącznikiem pomiędzy producentem a użytkownikiem – znajduje się na nich nie tylko skład produktu, ale również dodatkowe informacje, np. na temat miejsca pochodzenia produktu czy sposobu jego wytworzenia. „Produkowane lokalnie” to ważny komunikat w tym obszarze, który dla konsumentów okazuje się być coraz bardziej atrakcyjny i jest utożsamiany z produktami godnymi zaufania. W rezultacie widzimy, że marketing produktów spożywczych coraz bardziej koncentruje się na wskazywaniu miejsca, z którego produkt pochodzi lub został wyprodukowany. Innym trendem jest coraz częstsze wykorzystanie czcionek przypominających pismo odręczne na opakowaniach oraz rysunków zamiast zdjęcia produktu, w celu podkreślenia jego naturalności - wylicza ekspertka Tetra Pak.

- Zauważamy też, że obecnie nowocześni europejscy konsumenci nie są skłonni rezygnować z jakości na rzecz niższej ceny. Odpowiednie przetwarzanie i pakowanie są zatem kluczem do zapewnienia wysokiej jakości artykułów spożywczych. Opakowania powinny więc gwarantować pełną ochronę produktu oraz zawartych w nim witamin i minerałów, chronić go przed światłem, tlenem i mikroorganizmami - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH