REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Opakowania spożywcze mają spełniać trzy funkcje: ochronną, praktyczną i promocyjną

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ pr
  • Data: 11-12-2014, 10:03

Wystarczy wejść do pierwszego lepszego supermarketu, aby przekonać się jak trudno dziś przyciągnąć uwagę klienta za pomocą opakowania. W natłoku najróżniejszych kształtów i barw rozstrzygający głos w zdobyciu zaufania klienta ma dziś funkcjonalność i jakość. Nie tylko produktu, lecz także opakowania. Bo przecież to właśnie ono reprezentuje zarówno produkt, jak i samego producenta - twierdzi Maciej Olechno, New Business Manager, Paperhat Poland.

REKLAMA

Opakowanie produktu musi spełniać trzy podstawowe funkcje: ochronną, praktyczną i promocyjną. Funkcja ochronna nie wymaga szerszego wyjaśnienia, jest zbyt oczywista. Natomiast warto przyjrzeć się uważniej dwóm pozostałym. Badania MarketingProfs dowiodły, że aż 90% konsumentów ponownie wykorzystuje opakowanie. Oznacza to, że zarówno praktyczna, jak i promocyjna wartość opakowania są niezwykle ważne i mają realny wpływ na wzrost sprzedaży. 

Opakowania mające kształt zbliżony do samego produktu (jak przetwory, soki czy cukierki), aby zwiększyć swą atrakcyjność muszą być premium. Co to znaczy?

Do takich opakowań wykorzystuje się rzadziej spotykane materiały, metalizowane podłoża, uszlachetnianie specjalnymi foliami, umożliwiającymi uzyskanie szerokiego wachlarza efektów wizualnych (jak faktura, załamanie światła, efekty holograficzne) czy zastosowanie lakierów specjalnych lub hybrydowych. Generalnie poprzez połączenie wielu dostępnych na rynku technologii druku (jak chociażby druk UV), niestandardowych surowców, uszlachetnień i nowych rozwiązań konstrukcyjnych można osiągnąć nieograniczony zakres efektów wizualnych opakowań. Podstawowym warunkiem dla produktów spożywczych premium jest, aby można było je pokazać gościom lub wręczyć w formie prezentu. Chodzi o to, aby takie opakowanie nie było krzykliwe i ostentacyjne, a jedynie delikatnie przyciągało wzrok. Trzeba jednak mieć świadomość, że koszty produkcji takich opakowań (z racji ograniczonego dostępu do wyspecjalizowanych technologii) są dużo wyższe niż w wypadku standardowych opakowań kartonowych - twierdzi Maciej Olechno, New Business Manager, Paperhat Poland. 

 

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Anna H. 15-12-2014, 10:48:
Bardzo ciekawy artykuł! ostatnio sama podobny opublikowałam na swoim blogu. Skupiłam się wówczas na tym jak zaprojektować opakowania aby konsument wybrał nasz produkt:) niestety nie można tu publikować linków:) w związku z tym zapraszam na stronę firmy ArskomLab - tam na blogu można co nieco przeczytać :)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 379) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH