REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Opakowanie powinno przykuć uwagę kupującego

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 27-02-2009, 13:51

W czasach, gdy na rynku produktów jest w bród, dobre opakowanie powinno przykuć uwagę kupującego na tyle długo, by miał czas na podjęcie decyzji o zakupie - pisze Rzeczpospolita.

REKLAMA

Dobry projekt opakowania powinien być szczególnie ważny dla małych firm, które nie mogą sobie pozwolić na kosztowne wsparcie reklamowe swoich produktów. - W ich wypadku to jedyny sposób na wyróżnienie produktu na półce - podkreśla Katarzyna Jeżowska zajmująca się wzornictwem przy Śląskim Zamku Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie.

Według dziennika "RP" polskie firmy nie dostrzegają jeszcze, jak potężnym orężem w zdobyciu odbiorcy jest opakowanie. A może przecież sprawić, że średni produkt sprzeda się świetnie. Źle dobrane pogrzebie natomiast szanse na sukces najwyższej jakości produktu. By podbić rynek, współczesne opakowania wspólnie tworzą artyści plastycy, pracownicy marketingu oraz działy produkcji.

Choć specjaliści od designu i sprzedaży od lat przekonują, że opakowanie to podstawowe narzędzie marketingowe, zaniedbuje je większość polskich producentów. Po to, by nadać odpowiednią rangę opakowaniu, na uczelniach powstają więc wydziały kształcące specjalistów z dziedziny sztuki użytkowej i wzornictwa przemysłowego. Powołuje się do życia instytucje promujące wzornictwo przemysłowe, ułatwiające kontakty między producentami a twórcami.

Wszystkie dane europejskie wskazują, że nakłady poniesione na design zwracają się szybko i wielokrotnie. Stosunkowo łatwo można je przenieść z kosztów wdrożenia na produkcję, podpisując umowę tantiemową, którą chętnie proponują zespoły. Wzornictwo opakowań to wąska specjalizacja projektowania. Jest bardzo związana z wymaganiami rynku i marketingiem. Designerzy radzą, by efektownym pudełkiem, puszką czy etykietą podkreślić wyjątkową jakość i dobrą cenę produktu, bo to najprostszy sposób na klienta. Opakowanie to nie tylko nazwa produktu, jego skład i wymiary. To także emocje towarzyszące kupującemu.

- Kolor, czcionka, wielkość napisów, kształt i rodzaj materiału, z którego wykonamy opakowanie, pozwalają kształtować opinie kupującego o produkcie znajdującym się wewnątrz. O tym, czy warto przeznaczyć swoje pieniądze na zakup właśnie tego produktu, a nie tego leżącego tuż obok, sprzedawanego przez konkurencję - wyjaśnia Marek Kuśnierz. Projektując opakowanie, oprócz strony wizualnej i estetycznej musimy wziąć pod uwagę również wiele innych czynników, np. kwestie pakowania zbiorczego do transportu, trwałość, podatność na warunki panujące w miejscu ekspozycji.

 

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 459) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH