REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Opakowanie premium to przede wszystkim jakość surowców

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-11-2015, 11:57
Opakowanie premium to przede wszystkim jakość surowców
Marcin Sowik, Innovation & Development Manager Smurfit Kappa

Opakowanie premium dla żywności i napojów powinno zwracać uwagę konsumentów w przestrzeni sklepowej. Musi się wyróżniać na tle konkurencji oraz przekonać tych niezdecydowanych klientów do zakupu. Czym jest opakowanie premium? Jest obietnicą emocji i przyjemności jakie niesie ze sobą dany produkt spożywczy.

REKLAMA

Łacińskie 'praemium' oznaczało nagrodę lub korzyść uzyskiwaną jeszcze przed zakupem, w tym sensie znane jest już od siedemnastego wieku. W połowie dwudziestego zaczęło być kojarzone po prostu z wysoką jakością, i w tym znaczeniu używamy go obecnie. – Dzisiaj nie ma już chyba produktu, który nie miałby wersji premium. To rodzaj lustrzanego odbicia przeciwnego trendu, czyli ścinania kosztów i wszelkiego rodzaju produktów ekonomicznych. Dzisiaj nawet prostą ofertę czy produkt można otrzymać w wielu wersjach, od tej stawiającej na niskie koszty (i chwalącej się tym) po tę bezkompromisową, wybieraną ze względu na jakość (i oczywiście prestiż, który wiąże się często z dobrą reputacją) – tłumaczy Mariusz Słowik, twórca i właściciel Owocni.pl.

Eksperci z branży opakowań są zdania, że konsumenci zwracają uwagę na wygląd opakowania produktów spożywczych w sposób nieświadomy. Podobno decyzja zakupowa podświadomie podejmowana jest w ciągu pierwszych 2-3 sekund od obejrzenia półki z produktami. Jeżeli dane opakowanie nie zwróci na siebie uwagi konsumenta w tym krótkim czasie, zdecyduje się on inny produkt. Dla producentów opakowań i żywności premium jest to ogromne wyzwanie, zwłaszcza, że segment premium jest niezwykle wymagający…

Marcin Sowik, Innovation & Development Manager Smurfit Kappa jest zdania, że opakowanie premium to przede wszystkim jakość surowców. Konsument podświadomie wybiera produkty, które budzą w nim poczucie wysokiej jakości. - Ważne jest, aby opakowanie wykonane było z materiałów gwarantujących nienaganną prezentację na półce sklepowej. Mamy tu do czynienia z pierwszym momentem prawdy, podczas którego nasz produkt zostaje wybrany z rzędu konkurujących produktów – podkreśla Marcin Sowik.

Opakowanie premium produktów spożywczych buduje w kupującym świadomość jakości oraz wartości danego towaru. Zwiększa to prawdopodobieństwo zapłacenia wyższej ceny za dany produkt. - Dlatego to właśnie produkty premium są najmniej wrażliwe na wahania koniunktury rynkowej. Pozwalają na uzyskanie lepszej marżowości produktowej – dodaje ekspert Smurfit Kappa.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 274) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH