REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Opakowanie to wizytówka marki i narzędzie komunikacji

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 15-12-2015, 13:04
Opakowanie to wizytówka marki i narzędzie komunikacji
fot. shutterstock

- W opakowaniach premium niezwykle istotna jest odpowiednia szata graficzna, stąd do każdego produktu spożywczego powinien być dobrany indywidualny kolor. To tzw. neurodesign, czyli oddziaływanie kolorem i obrazem na nasz pradawny mózg. Elementów graficznych na opakowaniu nie powinno być zbyt dużo. Powinny być proste i budzić pozytywne skojarzenia. W kręgach badawczych nazywamy to neuroestetyką opakowania. Niespójna grafika budzi czasem niepokój i reakcje negatywną w naszej podświadomości – mówi Marcin Sowik, Innovation & Development Manager Smurfit Kappa.

REKLAMA

Bartosz Fiszer z firmy FDesign, specjalizującej się w projektowaniu opakowań spożywczych, dodaje, że za najbardziej ekskluzywny kolor uważa się czerń, i to właśnie ona zwykle króluje na opakowaniu premium. - Ostatnio pojawiła się również moda na opakowania białe. Często jednak kolor premium jest uzależniony od branży. I tak w wędliniarstwie przyjęło się, że opakowania premium są ciemno-niebieskie ze złotym. A salami premium to metaliczne bordo. Z kolei w przypadku wódek kolor jest bez znaczenia: przez ostatnie parę lat obserwuje się migrację większych producentów w kierunku etykiet na przeźroczystej folii lub sitodruków na butelce – zaś producenci nie-premium zostali z etykietą papierową.  Zupełnie zaś inaczej jest na rynku makaronów i kasz – tu można sprzedać produkt nawet 3 razy drożej, pod warunkiem że jego barwa i look są ekologiczne, często szare, wręcz makulaturowe – dodaje Bartosz Fiszer.

Ekspert z firmy FDesign dodaje, że jest cała masa kategorii w branży spożywczej, w których materiał opakowania premium jest ściśle zdefiniowany przez modę. Np. wody stołowe premium od kilku lat kojarzone są z butelką szklaną zamiast plastikowej. - Niektóre przyprawy są zamknięte w małych woreczkach jutowych z nadrukiem. Spotkać można też małe, drewniane opakowania, chociażby do francuskich serów – wylicza Bartosz Fiszer.

Żywe kolory, dopasowany karton czy oryginalne formy opakowań walczą dziś o uwagę wszystkich tych, którzy składają się na powiększającą się siłę nabywczą polskich konsumentów. - Ze stylistycznego baroku zdobień przechodzimy często w modernizm i niedopowiedzenie, ale żaden trend nie zwycięży zapewne na stałe. Luksus każdy rozumie nieco inaczej, i chętniej kupi taki produkt, który dopasuje się do własnej wizji – dodaje ekspert z Owocni.pl.

Jego zdaniem opakowanie może przekaz zamanifestować na dwa podstawowe sposoby i niezliczoną ilość wariantów pośrednich. - Do tej pory oznaką ekskluzywności była obfitość — kolorów, zdobień, form, które potrafiłyby pozytywnie zaskoczyć klienta potencjałem marki. To był ten pierwszy sposób. Sygnał, jaki wysyła to opakowanie, to 'zobacz, jak wiele się napracowaliśmy!' Każdy centymetr zawiera ozdoby, grafiki, poligraficzne zdobienia i tekst z wykrzynikami. 'Jakość! Nowość! Tylko u nas!' — to widzimy, patrząc na takie tradycyjne opakowanie. Nie jest to już od dawna jedyna droga – mówi twórca i właściciel Owocni.pl.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH