Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Opakowanie to wizytówka marki i narzędzie komunikacji

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 15-12-2015, 13:04
Opakowanie to wizytówka marki i narzędzie komunikacji
fot. shutterstock

- W opakowaniach premium niezwykle istotna jest odpowiednia szata graficzna, stąd do każdego produktu spożywczego powinien być dobrany indywidualny kolor. To tzw. neurodesign, czyli oddziaływanie kolorem i obrazem na nasz pradawny mózg. Elementów graficznych na opakowaniu nie powinno być zbyt dużo. Powinny być proste i budzić pozytywne skojarzenia. W kręgach badawczych nazywamy to neuroestetyką opakowania. Niespójna grafika budzi czasem niepokój i reakcje negatywną w naszej podświadomości – mówi Marcin Sowik, Innovation & Development Manager Smurfit Kappa.

Bartosz Fiszer z firmy FDesign, specjalizującej się w projektowaniu opakowań spożywczych, dodaje, że za najbardziej ekskluzywny kolor uważa się czerń, i to właśnie ona zwykle króluje na opakowaniu premium. - Ostatnio pojawiła się również moda na opakowania białe. Często jednak kolor premium jest uzależniony od branży. I tak w wędliniarstwie przyjęło się, że opakowania premium są ciemno-niebieskie ze złotym. A salami premium to metaliczne bordo. Z kolei w przypadku wódek kolor jest bez znaczenia: przez ostatnie parę lat obserwuje się migrację większych producentów w kierunku etykiet na przeźroczystej folii lub sitodruków na butelce – zaś producenci nie-premium zostali z etykietą papierową.  Zupełnie zaś inaczej jest na rynku makaronów i kasz – tu można sprzedać produkt nawet 3 razy drożej, pod warunkiem że jego barwa i look są ekologiczne, często szare, wręcz makulaturowe – dodaje Bartosz Fiszer.

Ekspert z firmy FDesign dodaje, że jest cała masa kategorii w branży spożywczej, w których materiał opakowania premium jest ściśle zdefiniowany przez modę. Np. wody stołowe premium od kilku lat kojarzone są z butelką szklaną zamiast plastikowej. - Niektóre przyprawy są zamknięte w małych woreczkach jutowych z nadrukiem. Spotkać można też małe, drewniane opakowania, chociażby do francuskich serów – wylicza Bartosz Fiszer.

Żywe kolory, dopasowany karton czy oryginalne formy opakowań walczą dziś o uwagę wszystkich tych, którzy składają się na powiększającą się siłę nabywczą polskich konsumentów. - Ze stylistycznego baroku zdobień przechodzimy często w modernizm i niedopowiedzenie, ale żaden trend nie zwycięży zapewne na stałe. Luksus każdy rozumie nieco inaczej, i chętniej kupi taki produkt, który dopasuje się do własnej wizji – dodaje ekspert z Owocni.pl.

Jego zdaniem opakowanie może przekaz zamanifestować na dwa podstawowe sposoby i niezliczoną ilość wariantów pośrednich. - Do tej pory oznaką ekskluzywności była obfitość — kolorów, zdobień, form, które potrafiłyby pozytywnie zaskoczyć klienta potencjałem marki. To był ten pierwszy sposób. Sygnał, jaki wysyła to opakowanie, to 'zobacz, jak wiele się napracowaliśmy!' Każdy centymetr zawiera ozdoby, grafiki, poligraficzne zdobienia i tekst z wykrzynikami. 'Jakość! Nowość! Tylko u nas!' — to widzimy, patrząc na takie tradycyjne opakowanie. Nie jest to już od dawna jedyna droga – mówi twórca i właściciel Owocni.pl.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH